Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Snart omöjligt aktivera Windows utan Microsoft-konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Sista stycket av artikeln säger att Windows Latest laddade ner en färsk iso, med en annat bygg-version än insider-versionen som nämndes tidigare i artikeln. Så jag antog att det innebar den offentliga ison, baserat på det. Mitt fel.

Min installation har nyare än båda de som nämns dessutom, 26200.6584.

Nu har jag absolut noll koll på hur microsoft sköter sina versioner men det är inte olika "branch" mellan 26200 och 26120?
Jag kan tänka mig att olika "branch" har olika saker i både nyare och äldre versioner så ska du verkligen testa en sak som sägs inte fungera på en viss version så är det exakt den versionen du måste testa och inte en senare eller nyare version som är långt ifrån säker att innehålla precis samma saker. Asus har t.ex 3004.388.10 och 3006.102.5 som är helt skilda versioner när det gäller deras router GT-AX6000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Många har nog redan ett "Microsoft konto" utan att veta om det / tänka på det.

Använder du;

* Microsoft 365 / Office 365
* Onedrive
* Outlook / Hotmail / Exchange
* Microsoft Teams
* Minecraft (java / bedrock)
* m.fl Microsoft ägda tjänster som kräver konto för att användas.

Så har du ett "Microsoft konto", som du kan använda till att logga in med för att sedan byta till lokalt konto.

Skype är nog "lite" besvärligt att använda numera. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Microsoft som bestämmer. Deras mjukvara. Vi får lyda.

Ingen klagar när man köper en ny mobil och det första uppstarten man får är "registrera dig"...

Det är väl ändå lite skillnad på system som varit utan krav på onlinekonto hur länge som helst och nu lägger till det som krav, och system som haft det som krav från början.

Lyda och lyda, jag klagar på Microsoft för all skit de gör. Microsoft håller på att tjäna upp till att gå på en fet smäll framöver. Vad är nästa steg, låsa Windows så det bara går att köpa program och spel via deras Microsoft Store?