SFW! Diskret komfort med Elgato Embrace

Permalänk
Melding Plague

SFW! Diskret komfort med Elgato Embrace

Elgato breddar sortimentet med sin första stol, byggd för långa pass i gaminghörnan eller på kontoret.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Enligt mig alldeles för mycket pengar för en stol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Har köpt stolar för det priset, men då är de gjorda av formgjuten aluminium, inte plast som den där.

Permalänk
Medlem

Iaf vettig rak sits så man kan sitta med foten under andra benet.
Men som många andra av dessa, rätt dyra jämfört med köpa kontorsstol på olika ställe som dpj osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLostSwede:

Har köpt stolar för det priset, men då är de gjorda av formgjuten aluminium, inte plast som den där.

Vad är det för stol du har köpt? 🧐

Permalänk
Medlem

Vad fan är SFW?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Zunil:

Vad fan är SFW?

Från första Safe for work-artikeln:
Visst är det någonting speciellt med läckra datorprylar? I vad som lite skämtsamt kallas för Safe For Work (SFW) bjuder vi på en visuell genomgång av produkter som ger oss fjärilar i magen. Slappna av, luta dig tillbaka och njut av oförskämt mycket datornörderi.

Permalänk
Medlem

Jag håller med vissa här, för gögt pris inte minst när det är deras första stol. Dom borde lägga sig på pluss minus noll för att få ut så många stolar aom möjligt och sedan låta revyerna sälja upp priset.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 32GB (4x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Musikälskare

Kinnarps alla dagar i veckan för min del

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Kinnarps alla dagar i veckan för min del

100%.

Sitter med en 15 år gammal Kinnarps som går att ställa in exakt så som jag behöver ha den.
Vacker? Verkligen inte.
Men svårmotiverat att köpa en ny när bokstavligen allt fungerar som nytt på den, förutom lite knarrande.

Permalänk
Medlem

Meshrygg kan jag nog vara utan, men det kan bli intressant att se vad recensioner/användare säger senare, är ändå på spaning efter ny stol i ungefär den prisklassen.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det är värt det, vet inte om den stolen är det men köpte en begagnad Malmstolen, tror det var 6-7000:-, nypris är 15-16k. Värt varenda krona. Materialet på armstöden var uppslitet men tyget på sistsen i nästan nyskick och är det fortfarande efter ~2-3år.
Även skönt med trasig kropp att inte behöve gå och lägga sig och vila med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhillstrom:

100%.

Sitter med en 15 år gammal Kinnarps som går att ställa in exakt så som jag behöver ha den.
Vacker? Verkligen inte.
Men svårmotiverat att köpa en ny när bokstavligen allt fungerar som nytt på den, förutom lite knarrande.

Kinnarps FTW. Jag har suttit i Kinnarps sen runt 1987 då vi fick såna på jobbet, mitt första. Modell 6000 tror jag.
Senare köpte jag en begagnad att ha hemma och den var nog med sådär en 10-15 år och den har sonen nu, nöjd! Något lite nedsitten börjar den väl bli, men han är ju lätt och fin så det lirar. Själv har jag en nyare modell 9000 nu, köpt begagnad den också. Haft i 3-4 år.
Det finns säkert andra bra stolar också, men lär man sig att ställa in en Kinnarps (det är många knappar och vred) och gör det korrekt så behöver man inte krångla nåt mer sen. Jag sitter mycket i stolen och får aldrig några problem på nåt vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Kinnarps FTW. Jag har suttit i Kinnarps sen runt 1987 då vi fick såna på jobbet, mitt första. Modell 6000 tror jag.
Senare köpte jag en begagnad att ha hemma och den var nog med sådär en 10-15 år och den har sonen nu, nöjd! Något lite nedsitten börjar den väl bli, men han är ju lätt och fin så det lirar. Själv har jag en nyare modell 9000 nu, köpt begagnad den också. Haft i 3-4 år.
Det finns säkert andra bra stolar också, men lär man sig att ställa in en Kinnarps (det är många knappar och vred) och gör det korrekt så behöver man inte krångla nåt mer sen. Jag sitter mycket i stolen och får aldrig några problem på nåt vis.

Om man ska börja titta på en 9000 begagnad, vad är ett bra pris, 3-4000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

Om man ska börja titta på en 9000 begagnad, vad är ett bra pris, 3-4000?

Tja du får väl hålla koll på Blocket etc. Jag köpte min genom min firma på Rafz.se som har begagnat och nytt. Stolen såg ut och kändes om helt ny så fantastiskt nöjd. Men derras priser ligger väl lite över det du nämnde.
Här är ett exempel. Dom finns i Stockholmstrakten och man kan säkert deala att åka dit och hämta upp den och slippa frakt.
De gör också refurbish på stolar och klär om, så vissa i sortimentet är då sådana. Utbudet varierar med vad de har inne för tillfället. Jag gissar att de köper upp när företag byter sina möbler.

Det finns modeller med hög och låg rygg, med och utan nackstöd så kolla att du får en modell du vill ha.

https://rafz.se/product/kontorsstol-9000-kinnarps-aterbrukade...