Windows slutar visa innehållet i nedladdade filer

Permalänk
Medlem

Hur stänger jag av detta från Windows? Antar att det är bra för andra, men jag har koll på vad jag laddar hem för filer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Hur stänger jag av detta från Windows? Antar att det är bra för andra, men jag har koll på vad jag laddar hem för filer

Står i artikeln du kommenterat.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Är det själva förhandsgranskningsfönstret i Explorer som är problemet?
Det finns ju någon annan funktion som kallas förhandsgranskningshanterare i mapp och sökalternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Är det själva förhandsgranskningsfönstret i Explorer som är problemet?
Det finns ju någon annan funktion som kallas förhandsgranskningshanterare i mapp och sökalternativ.

Det är väl hela konceptet förhandsgranskning som är "farligt" i kombination med att tolkningen av allehanda filformat om och om igen visar sig vara trasig.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av anthra:

Du menar https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/vt4browsers/ ?

Vilket påminner mig om att jag ska testa nya grafiska gränssnittet till VirusTotal i Linux
https://www.phoronix.com/news/GNOME-Lenspect-Threat-Scanner

Addonet har inte uppdaterats sedan 2023. Inte heller till Chrome har det uppdaterats sedan 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Förvånad att någon som har så bra koll ens behöver fråga. Du har väl stängt av brandvägg också, men du har väl koll på saker i alla riktningar

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Förhandsgranskningar av filinnehåll har jag haft avstängt i OS:et ganska länge vid det här laget. Har för mig att denna risk existerade redan i Windows 7. Så det sitter lite i benmärgen.

Eller hur? Personligen har jag alltid avskytt att burken ska börja rassla när man hovrar muspekaren över en fil, eller ännu värre när man öppnar en mapp full med blandade videofiler.

och

Som ni ser så har folk kämpat emot detta otyg ganska länge.

Jo, det handlar ju här om thumbnails, men det är samma princip. Sluta peta på mina grejer, microsoft, liksom

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk
Medlem

vad menar man med förhandsgranskning av tex mp3? vart är inställningen där den spelar upp mp3 av att jag bara hovrar musen över en fil? det är väl bara bilder som har en förhandsgranskning

Permalänk
Medlem

Detta ställer till det rejält på min arbetsplats på vissa avdelningar. På godsmottagningen scannas stora mängder dokument till pdf varje dag. Utan förhandsgranskning blir jobbet mycket långsammare.