Permalänk

Köpråd 40" tv

Tjena,

Tycker att tv-djunglen är svår att förstå samt att risken för felköp är rätt så stor, så därför ber jag nu er om hjälp att hitta en tv till sovrummet.

Kraven från mig (frugan) är att den ska vara 40", ha tillgång till alla streaming appar (framförallt tv4) samt kunna hängas upp på väggen.

Har satt en budget på 4 000kr.

Tacksam för hjälpen!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lyydrahisk:

Tjena,

Tycker att tv-djunglen är svår att förstå samt att risken för felköp är rätt så stor, så därför ber jag nu er om hjälp att hitta en tv till sovrummet.

Kraven från mig (frugan) är att den ska vara 40", ha tillgång till alla streaming appar (framförallt tv4) samt kunna hängas upp på väggen.

Har satt en budget på 4 000kr.

Tacksam för hjälpen!

Du kan nog välja den som är lättast att få hem för med den budgeten så är det nån enklare budgetmodell som gäller om du söker nytt eller så får du leta begagnat.
Möjligen kan det komma nått på BF men det är ont om och dyrt med tvar under 50-55" klassen pga att volymerna äre mycket små för småtvar.

Det var synd att du inte läste annonserna i natt för då gick det faktiskt iväg en LG C2 42" för 4000kr, den försvann på några timmar.
https://www.sweclockers.com/marknad/255791-lg-c2-42

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Bildexpert 📺

40 tum specifikt är nästan undantagslöst äldre och enklare modeller med Full HD-paneler. Det är budgetklass anno 2015. 43 tum är av modernare paneltillverkning så kan ni ta den storleken finns det många fler att välja mellan.

Med en budget på 4000 kr är det lite sak samma vad ni köper. Ingen kommer vara bra på något och det mesta är av ungefär samma nivå. Köper man något riktigt billigt är det i sakens natur att man inte riktigt vet vad man får. Fast det lotteriet har endast nitlotter, aldrig vinstlotter. Om ni vill ha tillgång till alla streamingappar i TV:n (streaming går ju alltid att lösa på andra sätt) och det är enda kravet, sikta på modeller med Android/Google TV.

Går att finna via prisjakt/pricerunner etc vilka det handlar om, sök på 40-43-tum och modeller med android och/eller googleTV