Permalänk
Medlem

Ta bort gammal kylpasta..

hallå...

är så att jag tänker lägga lite ny kylpasta på northbridge och proppen i datorn och undrar vad man ska ta bort den gamla pastan med? var ner å kikade i en butik å hittade 'Gripens Kemisk ren bensin', äre nått som kan användas? å fanns aceton i 100 olika modeller å färger å grejjer... så vad använder ni föratt ta bort å överbliven kylpasta från ex proppen å northbridge osv?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

men sök... det har varit uppe massor med gånger...

och ja man kan använda kemisk ren bensin, men tror inte du skall köpa den hos en datoraffär de tar bara massa extra pengar för sånt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Gripens Kemiskt rena bensin funkar prima, jag använder det och bomullstops. Sen torkar man rent med rent fint tyg.

Permalänk
Medlem

På proppen!?

Permalänk
Medlem

Köp förgasarevätska fungerar ypperligt, köp om du kan OKQ8;as förgasarevätska då den innehåller 100% 2-propanol (isopropanol).

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Re: Ta bort gammal kylpasta..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snotling
är så att jag tänker lägga lite ny kylpasta på northbridge och proppen i datorn och undrar vad man ska ta bort den gamla pastan med? var ner å kikade i en butik å hittade 'Gripens Kemisk ren bensin', äre nått som kan användas? å fanns aceton i 100 olika modeller å färger å grejjer... så vad använder ni föratt ta bort å överbliven kylpasta från ex proppen å northbridge osv?

Jag torkar bort med en bit hushållspapper. Funkar oftast, guds gåva med CPU Overheated LED dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Ta bort gammal kylpasta..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snotling
hallå...

T-Röd fungerar utmärkt

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk

T-röd borde man inte använda, gripens kemiskt ren bensin kostar inte mycket och är perfekt.

Permalänk

stoppa i munen å sug... eller sök på forumet

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
T-röd borde man inte använda

På grund av?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk

Läste det på arctic silvers hemsida tror jag, t-röd innehåller någonting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
Läste det på arctic silvers hemsida tror jag, t-röd innehåller någonting.

Ja, innehåller förutom etanol lite röd färg samt kräkmedel kanske!?

Etanol duger bra att rengöra med!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag använde gripen naglackbortagning, funka bra

Permalänk
Medlem

Jag har använta T-röd jämt och det e inga problem!!
Varför skulle det inte gå och använda det det finns ju starkare som folk använder?

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk

nagellacksborttagnin säger arctic cooling att man inte heller ska använda. och flobo det är inte styrkan som spelar roll utan att t-röd inte är kemiskt ren.

Permalänk
Medlem

Fönsterputs är mitt mirakelmedel. Det tar bort allt

Permalänk
Medlem

Dom har isoproylalkohol på apoteket lätt det bästa!!!!!
Drick det inte bara !!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marker
Dom har isoproylalkohol på apoteket lätt det bästa!!!!!
Drick det inte bara !!!!

Som sagt, jag citerar mig själv!

"Köp förgasarevätska fungerar ypperligt, köp om du kan OKQ8;as förgasarevätska då den innehåller 100% 2-propanol (isopropanol)."

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kom iaf på idag att thinner (förtunning) är starka grejjer och varför de inte förvarar det i plastburkar. hällde lite i en plastbunke idag när jag skulle rengöra en penseln, och så råkade jag ju naturligtvis glömma bort burken i ca. 3timmar. när jag kom tillbaka så var det ett stort hål där penseln hade stått och all thinner låg på bänken och delar av burken såg ut som smält ost.. så med andra ord: det rekomenderar jag nog INTE att använda till rengöring i datorn.

Permalänk
Medlem

Heter då Grip i efternamnså vad använder man? Jo Gripens kemiskt rena aceton!

Permalänk
Medlem