Permalänk
Medlem

Test:Abit IC7 MAX3

För er som vill titta lite närmare, kan läsa hela testet Här

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Tackar...

Men bilderna var inte så bra kvalité om man måste anmärka på något
Annars så var det bra...

Permalänk
Medlem

Ne men det är dessvärre inget som kan göras åt, än på ett tag iallfall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förlåt mig men en recension där dom inte kan stava Prometeia?
Sen vore det bra om dom kunde uppge ifall det var processorn som toppade ut eller moderkortet.
Kan inte säga att det var en speciellt bra recension.

Edit: Sen lite synd att man inte jämför ljudet från fläktarna på moderkortet mot något. Såg att det var du gabbax som skrev recensionen.
Om detta var din första recension så var det ändå bra gjort, skulle antagligen inte gjort bättre själv. Men lite mer djupgående test är alltid bra

Edit2: Sen en jämförelse på det integrerade ljudkortet VS typ Soundstorm eller VIA:s Envy.

Permalänk
Medlem

Jo klart man skall vara kritisk,nämna om man inte är nöjd...

Nr:1 Jag har bara utfört testerna, dvs dom ni ser i staplarna, resterande är en godvän som står för skrivandet.

Dessutom är det meningen att vi riktar in oss på dom entusiaster som är intreserade av ren prestanda än tex hur ljudkortet presterar, eller om det är dubbla LAN osv...

Så det är därför vi inte fördjupar oss i alla funktioner utan just dom som är relevant för överklockning så att säga.

Däremot är det bra att ni komenterar vad vi kan göra bättre osv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte om en jämförelse mellan ALC650/Soundstorm/Envy gett så mycket då ALC650 är ganska långt bakom de två andra.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag och gnäller igen gabbax Nä, skämt åsido, om detta var ert första test så tycker jag det är helt OK. Givetvis växer man in i en roll och lär sig mer och mer efter hand och så blir det säkert även med era test. Det enda påpekande jag skulle kunna tänka mig är i så fall att ni tydligare poängterar att ni testade kortet enbart för prestanda/entusiaster. Vilket du ju nämnde i ditt förra inlägg.

Kom gärna med fler test och lycka till!

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Truelies
Nu kommer jag och gnäller igen gabbax Nä, skämt åsido, om detta var ert första test så tycker jag det är helt OK. Givetvis växer man in i en roll och lär sig mer och mer efter hand och så blir det säkert även med era test. Det enda påpekande jag skulle kunna tänka mig är i så fall att ni tydligare poängterar att ni testade kortet enbart för prestanda/entusiaster. Vilket du ju nämnde i ditt förra inlägg.

Kom gärna med fler test och lycka till!

Det är inte omöjligt att det blir så...;)

Visa signatur