Permalänk
Medlem

3D Prophet 9600 och NF7-s

Jag fick inga svar, och fick veta att NF7-s tydligen var ostabilt med mitt grafikkort (rubriken stämde inte längre), så jag flyttade posten hit: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=19166...

Permalänk
Medlem

Finns ingen här som över huvud taget har Radeon 9600 np och NF7-s rev 2.0 och kan berätta hur det funkat?

Permalänk
Medlem

Tror inte att det skulle bli några problem med ett ATi. Sitter just nu med min tjejs 9600Pro i burken, och har haft 9500np, 9700, 9700Pro och 9800Pro i den. Inga som helst problem.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Tror inte att det skulle bli några problem med ett ATi. Sitter just nu med min tjejs 9600Pro i burken, och har haft 9500np, 9700, 9700Pro och 9800Pro i den. Inga som helst problem.

Konstigt...att en del hade problem med sitt NF7 och fick skicka tillbaks visste jag redan...det här är från db:s support: "Hej
nForce2 och Radeon är en mycket trevlig kombination. Vi rekommenderar
däremot Asus eller Epox, framför Abits kort. Felfrekvensen är 6.5% på Abit NF7S2,
mot 3-4 procent på Asus och Epox motsvarande kort (A7N8XDLX, 8RDA3+). Vi upplevde också
massiva problem med att konfigurera ett NF7S2 tillsammans med ett Radeon 9800Pro
i ett datorpaket vi höll på att bygga för en tid sedan.
[...]
Med vänlig hälsning
Truls
Retur & Support
datorbutiken.com"

Permalänk
Medlem

Såna saker har väl alla varit med om. Vissa kort vill inte fungera tillsammans. Jag vet inte varför. Men jag tror inte det är något specifikt för just NF7-S. Jag har haft både 1.2 och 2.0. Inga problem. Men jag har en BIOS-saver, och det är väl p.g.a. den som jag inte har haft några problem....;)

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....