Predika om Playstation 2.

Permalänk
Medlem

Predika om Playstation 2.

Tjena.

Hade kanske tänkt att köpa en playstation 2 efter jul om ekonomi räcker till.

Skulle ni kunna nämna några bra anledningar/spel att köpa det?

Jag gillar RPG i första hand, och hade planerat införskaffa en del FF och andra spel om jag skaffar ps2. Men man vill ju ha lite annat än RPG.

Har redan en gamecube btw.

Permalänk
Avstängd

Playstation 2 äger ju helt klart på Rollspel för att utnjyttja alla rollspel skulle jag dock köpt ett chip om jag vore dig :). Jag har beställt chip+montering till min blir gjort på fredag :). Där finns även många andra intressanta spel till Playstation 2. Till exp SSX 3, Streets of LA,Jak and Daxter 2,Pro Evolution Soccer 3 m.m

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Suikoden 3, tyvärr kommer inte detta till europa men du kan chippa om din ps2 för det spelet är helt klart värt det!

EDIT: såg att du villa ha tips om ikke-RPG då kan jag tipsa om silent hill 2och 3 eller Metal Gear Solid 2

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem

någon som vet om det är värt att köpa typ Dark Cloud 2, Wildarms 3 oc h så?

Permalänk
Medlem

[Off topic]:
Du vill att vi skall predika enbart "För" PS2?

[On topic]:
Jag tycker du skall ta X-box istället. Installera en egen hårddisk och "chippa" den.
Äger ingen själv, men har kompisar som gör.

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem

den ända anledningen till att jag har kvar mitt PS2 är pga. GT4 men jag är ingen stor fantast av rollspel heller.

Edit: PS2 är det ända rätta i konsollväg

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Ganska onödigt att chippa en PS2 när man bara behöver böja en pigg för att få samma effekt. Men det är dina pengar...
Förresten om du tar bort skalet på din gamecube så att en CDR av vanlig storlek får plats så går det alldeles utmärkt att köra brända(backup) spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrCrab
Förresten om du tar bort skalet på din gamecube så att en CDR av vanlig storlek får plats så går det alldeles utmärkt att köra brända(backup) spel.

Har du någon källa?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

låter långsökt..

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ganska onödigt att chippa en PS2 när man bara behöver böja en pigg för att få samma effekt.

Berätta mer.:)

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreaTioN
[Off topic]:

[On topic]:
Jag tycker du skall ta X-box istället. Installera en egen hårddisk och "chippa" den.

va hos en polare idag med xbox där han hade sparat film och spel på xboxens hårddisk. jag tyckte det var skithäftigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Det går inte, Gamecube skivornas information är skriven på ett annat sätt än vad en vanlig brännare kan bränna. Det finns dock modifierade DVD brännare som kan bränna GC spel.

För övrigt tycker jag den mest köpvärda konsolen är gamecube (om du inte är ute efter RPG-spel för det är det tunnt med) särskillt nu när den kostar under 1000-lappen.

*Edit*
Läste nu att det var rollspel du var ute efter i första hand, så är det helt klart en PS2 du ska köpa. Den har flest sådana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller med, inget PS2, nej tack. Köp en xbox och chippa den samt i med 120 gig hd. Du kommer inte ångra dig. Ska själv chippa boxen så fort ekonomin tillåter:) Blir tyvärr ingen ny hd för mig:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KL
För övrigt tycker jag den mest köpvärda konsolen är gamecube (om du inte är ute efter RPG-spel för det är det tunnt med) särskillt nu när den kostar under 1000-lappen.

jag har ju redan en gamecube skrev jag

Permalänk
Medlem

Oj, missade det totalt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KL
Oj, missade det totalt

är jäkligt nöjd med min kub

Permalänk
Medlem
Citat:

[Off topic]:

[On topic]:

Min polare ska köpa en 80gb hd till sin x-box och få den chippad på måndag för 1000:-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Min polare ska köpa en 80gb hd till sin x-box och få den chippad på måndag för 1000:-...

1000kr? Inkluderar hårddisken då hoppas jag?

Jag köpte mitt chip för under 100kr

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

visst xbox är en multimedia maskin och du kan ha många roliga timmar med den. Men att köpa xbox då man gillar RPG är som att köpa räksallad när man inte gillar räkor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Har du någon källa?

Ska se om jag kan hitta någon bra länk. Skrev lite fel en DVDR måste du naturligtvis ha. Kompisen kör så just nu och han sa att det bara var att bränna som vanligt. Ska höra vad han menar med vanligt och återkommma imorgon.

Samma kompis kör med PS2 med "böjtricket". Ska kolla om jag kan hitta nåt om det på nätet som jag kan länka till. Du måste ha en Bootcd som är orginal. Det funkar även på dom nya maskinerna. Ska höra med honom exakt hur man gör. Vet på ett ungefär att det sitter en pigg som säger åt enheten att reboota när man ejectar, den ska böjas o sen är det klart. Du bootar alltså först med bootcd och byter sen till vadsomhelst. Återkommer när jag kollat upp exakt hur det går till.

Det bygger på swipecard metoden som det står om en bit ner på följande länk. Men det är inte lika krångligt. Ska kolla upp det närmare som sagt. http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/15105

Permalänk

skulle nog också satsa på ett ps2 om ajg vore i ditt läge, kolla på film kan jag med min dator, trot eller ej den kan spela spel och mp3 låtar också ;).
dessutom kommer gt4 ganska snart, och så har pro evolution soccer 3 släppts, valet är enkelt om man vet vad man vill ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska se om jag kan hitta någon bra länk. Skrev lite fel en DVDR måste du naturligtvis ha. Kompisen kör så just nu och han sa att det bara var att bränna som vanligt. Ska höra vad han menar med vanligt och återkommma imorgon.

Samma kompis kör med PS2 med "böjtricket". Ska kolla om jag kan hitta nåt om det på nätet som jag kan länka till. Du måste ha en Bootcd som är orginal. Det funkar även på dom nya maskinerna. Ska höra med honom exakt hur man gör. Vet på ett ungefär att det sitter en pigg som säger åt enheten att reboota när man ejectar, den ska böjas o sen är det klart. Du bootar alltså först med bootcd och byter sen till vadsomhelst. Återkommer när jag kollat upp exakt hur det går till.

Det bygger på swipecard metoden som det står om en bit ner på följande länk. Men det är inte lika krångligt. Ska kolla upp det närmare som sagt. http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/15105

Om man kollar längre ner så står det att det endast funkar på amerikanska modeller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirCedric
skulle nog också satsa på ett ps2 om ajg vore i ditt läge, kolla på film kan jag med min dator, trot eller ej den kan spela spel och mp3 låtar också ;).
dessutom kommer gt4 ganska snart, och så har pro evolution soccer 3 släppts, valet är enkelt om man vet vad man vill ha.

Sen kan du ju köra divx xvid och allt om du chipar din ps2a så

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

[On topic]:

Kallar du det ontopic? Synd att han skrev att han ville ha PS2 pga rollspelen, och hur många rollspel finns till xbox?

Klart som fan det ska spåra ur hela jävla tiden. Håll er till ämnet!

Tips på spel: Gran Turismo 4 (kommande), Silent Hill 3, Metal Gear Solid 2, Dark Chronicles (!!!)

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Om du vill ha RPG spel skulle jag inte rekomendera "Dark Cloud 2" Jag tyckte de va jobbigt med att leka SIMS mitt i spelet. Men mina syskon (11 13 år) tyckte om den. Jag är ett tag äldre och den föll mig inte i smaken. Om du vill ha tips på RPG spel så ska du kolla upp "www.rpgfan.com". Annars om du vill ha tips så kan du maila mig har inte mycket tid att skriva eller att tänka fram några spel just nu. Mail--->"Charme_@hotmail.com"

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Jaså.. Tycker det är skön stämning i DC.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Ska man ha den ultimata spelutrustningen ska man ha (SUPRISE!) alla. Xbox, Gamecube, Ps2, gba osv.

För övrigt tycker jag att du borde köpa FFIX orginal då det är underbart. Älska emulatorer (för övrigt så äger jag spelet, så klaga inte )

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

FFIX gillade inte jag, det är inte alls samma stämmning i det som det är i de andra FF-spelen. Dessutom tycker jag att själva striderna var inte alls lika "smarta" som alla andra FF-spel. Nej, FFVI + FFVII åt folket !

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk

SSX3 skitkul och mycket bättre än föregångarna, dessutom online spel, det gillar jag skarpt.

Nu väntar vi på Gran Turismo 4 också online, fan va jag ska smiska er i Monaco

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Avstängd

Om du vill ha RPG ska du köpa Kingdom Hearts och Grandia II. Akta dej för Dark Cloud I & II!

Visa signatur

Idiot!