Predika om Playstation 2.

Permalänk
Avstängd

Om du vill ha ett RPG till XBOX ska du köpa Shenmue II och III. Världens bästa spel, utan tvekan!

Visa signatur

Idiot!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrCrab
Ska se om jag kan hitta någon bra länk. Skrev lite fel en DVDR måste du naturligtvis ha. Kompisen kör så just nu och han sa att det bara var att bränna som vanligt. Ska höra vad han menar med vanligt och återkommma imorgon.

Samma kompis kör med PS2 med "böjtricket". Ska kolla om jag kan hitta nåt om det på nätet som jag kan länka till. Du måste ha en Bootcd som är orginal. Det funkar även på dom nya maskinerna. Ska höra med honom exakt hur man gör. Vet på ett ungefär att det sitter en pigg som säger åt enheten att reboota när man ejectar, den ska böjas o sen är det klart. Du bootar alltså först med bootcd och byter sen till vadsomhelst. Återkommer när jag kollat upp exakt hur det går till.

Det bygger på swipecard metoden som det står om en bit ner på följande länk. Men det är inte lika krångligt. Ska kolla upp det närmare som sagt. http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/15105

Ehm gamecuben läser en streckkod på skivan för att den ska boota överhuvudtaget och så vitt jag vet (kollar scenen dagligen) så finns det inga chip som går förbi detta, mer skitsnack har jag nog aldrig läst förut.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Livstids semester

Tja, jag skulle faktiskt kunna skriva att myten att det skulle finnas rollspel på Playstation 2 är lika sann som myten som att det skulle finnas bra spel till Playstation 2 överhuvudtaget. Tyvärr är det enda spel som kommer i närheten av ett rollspel på konsol, Star Wars: Knights of Old Republic. Men iallafall, om du ska skaffa dig en Playstation 2, så råder jag dig att vänta till efter julruschen då det mesta lär finnas på rea.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

ps2 helt klart
Chippa den Magic 3.1 från dvdnorden.se endast 600kr för chipp + montering.
sedan är de bara att bröja tanka rippade spel om du ej äger en dvdbrännare. vill du kan använda den till att lyssna på mp3 spela Avi eller kolla på jpg så går de alldeles utmärkt ifall du har ps2reality tror jag de heterr. http://www.geocities.com/x7r3m3_b0mb3r/ps2reality.html.
Finns även massa emualtorer så att du kan lira dina gammla NES SNES och SEGA lir på ps2an

Visa signatur

hollao

Permalänk

Äger både en Gamecube och ett PS2 och FF-serien är ju given, sen finns det ju Baldur's Gate: Dark Alliance , Xenosaga (är väl inte släppt i nu men verkar lovande)
Själv tycker jag att dessa två konsoller är en bra kombination, PS2 till äventyrsspel och RPG sen Gamecuben för humor och självklart Zelda

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB