Kodord för gratis frakt på Datorbutiken.com ?

Permalänk
Hedersmedlem

Kodord för gratis frakt på Datorbutiken.com ?

Tja!

Nån som har det ? Såg i en tråd att det snackades om gratis frakt från DB.

Jag gillar gratis frakt

mvh

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Man kan få gratis frakt om en vara man köpt har gått sönder eller liknande...

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Hedersmedlem

Hm det var då tusan.

Jag är nästan säker på att jag såg ett kodord fladdra förbi nyligen, men jag kanske bara drömde.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

badabing eller nått liknande

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Hedersmedlem

badabom tror jag, men det skulle väl bara gälla över sommaren?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

kasam

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Hedersmedlem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som kan förklara lite mer om hur det fungerar me kodorden?

Visa signatur

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra

Permalänk
Medlem

Står massor om det på Buggy's forum:
http://bugsoft.apachez.net/cgi-bin/news_show.cgi?db=13359&id=...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartiNx8
Nån som kan förklara lite mer om hur det fungerar me kodorden?

Permalänk

"bigbadabom" utan citationstecken
fungerar fortfarande 8)

Permalänk
Avstängd

Tillkommer inga extra avgifter utöver varans pris då?

EDIT: Finns det någon "minsta-värde"-gräns på det man beställer för att det ska gälla?

Permalänk
Medlem

Mod_Mannen: Om du vill att posten skall ta i dina pengar med sina sketna korvtossingar så tar dom en 50spänn i postförskottsavgift... betalar du med kort / liknande så slipper du alla avgifter, inklusive frakt och postforskott...

Rätt kul att det fortfarande fungerar ändå

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Minst 500:- måste man handla för
Postförskottet kostade mig 60kr

Permalänk
Medlem

Är inte detta olagligt? Dom borde väl bli sura eller vadå, man kan ju åka fast ju ?

Visa signatur

duron 1GHz, 256mb ram, GF2 MX 200 *175/143@230/200!*, 40 gig hd // 8RDA+, Barton 2500+, 0,5GB Twinmos PC3200, 120GB, Samtron 96P..nåt hyffsat graffe soon :)

Permalänk

vad skulle vara olagligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheWretch
vad skulle vara olagligt?

Att lura dom så att dom inte tar nån frakt? Det verkar ju lite oärligt iaf

Visa signatur

duron 1GHz, 256mb ram, GF2 MX 200 *175/143@230/200!*, 40 gig hd // 8RDA+, Barton 2500+, 0,5GB Twinmos PC3200, 120GB, Samtron 96P..nåt hyffsat graffe soon :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Python
Att lura dom så att dom inte tar nån frakt? Det verkar ju lite oärligt iaf

Det är ju dom själv som börjat med kodord och fri frakt, så hur kan det vara att lura dom?

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
Det är ju dom själv som börjat med kodord och fri frakt, så hur kan det vara att lura dom?

Det är ungefär som jag när jag var liten (4 - 5 år) och trodde att man kom på fusken till TV-spel och att de som tillverkade spelen inte visste om dem

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Haha tartin5, klockrent :D:D

Permalänk
Medlem

Ni måste varit väldigt dumma barn.

Permalänk
Hedersmedlem

Men vissa TV-spelsfusk är väl rena buggar. T.ex. hammer throw-grejen i Track and Field II till NES, det "känns" inte som ett medvetet fusk.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Ok ok driv med mig då men har ni inte funderat över vad det får för effekter? När alla missbrukar detta måste dom ju höja priserna på allt annat men iofs finns det en jävla massa andra butiker man kan köpa ifrån så vem bryr sig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får jag fråga vart man ska skriva in koden ? Är det "bigbadabom" utan citattecken som gäller ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

mUpp

Det ska skrivas på samma sida som du skriver ditt kundnummer när du beställer har jag för mig, det är iaf första sidan som kommer när du klickar Till Kassan, och det är bigbadabom utan "".
Har för mig att det står kodord eller meddelande framför fältet där det ska in.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk

Python, en simplare lösning för datorbutiken är ju annars att ta bort funktionen för gratis frakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheWretch
Python, en simplare lösning för datorbutiken är ju annars att ta bort funktionen för gratis frakt

Jo visst jag är direkt personen som om han kan undvika det, slösar pengar ville bara veta hur i helskotta dom kan vara så dumma att dom har så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De kanske inte är så dumma som alla påstår! Hur många tror ni inte kommer välja DB istället för t.ex. Komplett nu i julrushen ?

Skulle jag köpa något nu så hade jag lätt valt DB, enbart pga. frakten!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaixon
Man kan få gratis frakt om en vara man köpt har gått sönder eller liknande...

då har jag många gratis frakter att hämta isf...

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

vafan, jag som beställde saker från Komplett igår, med denna koden hade det juh blivit 129kr billigare och jag kunnat lägga ut dessa pengar på bättre saker :/

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
vafan, jag som beställde saker från Komplett igår, med denna koden hade det juh blivit 129kr billigare och jag kunnat lägga ut dessa pengar på bättre saker :/

I guess that´s life ?

Visa signatur