3DMark03 Build 340 ute nu

Permalänk
Medlem

3DMark03 Build 340 ute nu

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

mindre scoore för nvidia, mer för ati

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte

snarare oförändrat för ATi

Visa signatur

Permalänk
Medlem

funkar omega drivrutinerna med nya pachen?

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte

Fick 132p högre med den build:en.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Föga överraskande, men det ska bli intressant att se vad NVidia ska göra åt situationen. För egen del så tror jag att de tappar ansiktet nästan hur de än gör

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Föga överraskande, men det ska bli intressant att se vad NVidia ska göra åt situationen. För egen del så tror jag att de tappar ansiktet nästan hur de än gör

de börjar nog om från början med nya optimeringar
jag menar det här är tredje gången det händer och trots tidigare löften har de ju inte bättrat sig så jag ser inget som pekar på att de skulle bättra sig denna gången heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nVidia kan ju ta och skrota sin ”guide line” vad gäller optimeringar. Det är ju bara pinsamt att säga att en optimering inte enbart får förbättra prestanda i ett benchmark-program när vi gång på gång ser att de ändå har sådana optimeringar i sina drivrutiner.
Tyckte dom verkade vara på rätt väg med de nya drivrutinerna som vad jag förstod både ökade prestandan och förbättrade kvalitén men det här är ju trist och se…dock inte speciellt förvånande.

Permalänk

Haha fx korten går minus 805 poäng, MOHAHA!
Knappast nån ändring för ati....

Permalänk
Medlem

Stackars ägare av FX-kort.
Slängt pengarna på total skit.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turez
Stackars ägare av FX-kort.
Slängt pengarna på total skit.

Inte direkt. De har fått ett mycket kompetent kort i DX 8-miljö som tyvärr halkar efter rejält i DX 9.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xviz
funkar omega drivrutinerna med nya pachen?

Varför skulle de inte göra det?

Permalänk
Medlem

Har någon sett en test med FX5900 eller FX5600 med den nya patchen? Vill se om de tappar mera än FX5950 och FX5700 i prestanda. De 2 korten har ju fått lite fixat, bla vertex shader som de tappar mycket på med nya patchen. De borde innebära att FX5600 och FX5900 tappar mycket mera eftersom de inte har den optimeringen.

Permalänk

så länge det går att spela med kortet så spelar ju inte scoren nån roll jag menar så länge det inte hackar.....
ska byta kort iaf för fx5200 suger hårt..... ska byta till ett sapphire radeon 9600pro ultimate editon (passivt kylt)

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.