Problem med bränning av dvd - Nec

Permalänk
Avstängd

Problem med bränning av dvd - Nec

Har problem med att vissa filmer som jag bränner hackar när jag spelar upp dom och har synliga fel (oftast långt in i filmerna) o en del vägrar mina stationära dvdspelare spela upp.
Ca var åttonde skiva blir dålig.
Har aldrig fått en felbränning enligt dvd decrypter.

Brännare: Nec 1300 1.08 bränner filmerna i 4x
Media: Traxdata dvd+r och Maxell dvd+r
Brännarprg: Dvd decrypter 3.1.7

Är detta ett vanligt problem som man får leva med när man bränner filmer? Eller blir det bättre om man bränner med 1x?

Finns inga fel på original dvdskivorna!

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

jag har märkt att när man bränner filmer i 4x så är det mycket större risk att det blir fel på filmen. jag bränner alltid i 2x och får aldrig något fel. så du kan ju prova att dra ner hastigheten eller så kanske din dvd-spelare inte tycker om de skivorna du har..

Permalänk
Avstängd

Okej, tack provar då med 1x.

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk

Om det inte fungerar med att sänka brännhastigheten ( en kompis har haft liknande problem med Nec-en ) fundera om det inte är värt att gräva lite djupare i plånboken och skaffa senaste Plextor ( 708 A ).Den har jag hört gott om.

Visa signatur

silent Warrior

Permalänk

jag har oxå en nec 1300. har typ brännt ca 70 skivor och har aldrig märkt någon som helst fel vid bränning av 4x. eftersom jag bara brännt i den hastigheten. bilden är alltid så knivskarp som jag vill, dts ljudet är magnifikt och har aldrig upplevt nåon typ av hack vid uppselning

kan ju vara skivan eller dvd-spelaren som är sunkiga oxå!!

[Edit: jag har en Pioneer 350 dvd-spelare och jag har bara brännt med memorex dvd-r]

Visa signatur

kharaboudjan

Permalänk
Medlem

Jag har brännt cirka 50 bulkdvd-skivor (Princo DVD-R) med min Nec 1300 (herries firmware 1.07) och har inte missat en enda. Har bara brännt film. Har brännt i både 2x och 4x, alla har fungerat klockrent på min urusla dvd-spelare (Centrum Gemini).

Har hört lite blandat om just bulkdvd, men jag har inte haft ett enda problem med dem.

Permalänk

Har en Pioneer A06/106, Har aldrig vart med om att det blir fel i 4x bränner alltid i det. Testat Olika skivor Verbatim, Maxel o även nå skitskiva som jag inte kommer på va dom heter, Både R/RW +/- skivor

Permalänk
Medlem

Jah har samma problem ;o( .
Jag kör med NEC-1300 + Princo skivor & jag har en Pineer DV-454 . Jag mistänker att det är knas på DVD spelaren för när jag testar filmen på polarns DVD spelare oxå en DV-454 där rullar det på utan problem .

Permalänk
Avstängd

Vad är det för brännarprogram ni använder?

Har en Sony dvp-s715 och en Hoyo 8050d, samma fel på bägge med vissa filmer - inte ens nec:en klarar dessa filmer utan hack och en massa grafiska fel.

Kom faktiskt att tänka på att jag hade haft liknande strul med filmer brännda med min Plextor cdrw också.

- Nu har jag helt plötsligt inte haft ett fel på säkert 13 filmer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silet Warrior
Fundera om det inte är värt att gräva lite djupare i plånboken och skaffa senaste Plextor ( 708 A ).Den har jag hört gott om.

Sånt billigt skit köper jag inte - en brännare ska kosta över 2500:- om jag ska vara intresserad:D
(det kostade min när jag köpte den)

ps! Jag hade hört gott om nec:en också

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosmoz
Jah har samma problem ;o( .
Jag kör med NEC-1300 + Princo skivor & jag har en Pineer DV-454 . Jag mistänker att det är knas på DVD spelaren för när jag testar filmen på polarns DVD spelare oxå en DV-454 där rullar det på utan problem .

Och hur blir filmen när du spelar upp den i datorn via nec:en?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunatiXXX
Testat Olika skivor Verbatim, Maxel o även nå skitskiva som jag inte kommer på va dom heter, Både R/RW +/- skivor

Provade en Verbatim - DVD-RW, stannade i slutet av filmen, kul.
Skivan fungerade några gånger - nu kan jag inte formatera den längre.

Hmm, kanske ska prova lite dvd-r skivor, har bara kört 2st Memorex dvd-r skivor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm jag köpte en nec 1300 precis.. jag undrar ska man har drivers till brännaren .. eller är det bara brännar program som gäller.. och i så fall vilket (köpt en "bulk")

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk

tjaop..

Jag kör necen och sen en denon dvd-2900 samt en pioneer dv-444, pioneeren tar i prinsip allt som jag bränner men min denon är mycket känsligare, det kanske är 15st av 60 filmer som denonen hackar i, pioneeren är dt väl kanske 1..

bör nämnas att det är skivor av märket sw tech dvd-r 2x, samt att alla funkar perfekt om man kör dom genom necen i datorn.

SLUTSATS. hitta skivor som passar din dvd

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid kolla en bränd skiva med DvdinfoPro för att se att de inte blev något fel.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd

Okej, skivorna genererar inga fel enligt dvdinfo (testat på hackande filmer)
Så då måste det vara nåt knas på själva bränningen.

Ska försöka hitta nåt prg som kan bränna i 1x

Visa signatur