Permalänk
Medlem

Dremmeln kan nog göra jobbet, jag får önska mig en dremmel i julklapp, eller köpa någon budget kopia av den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keo
Dremmeln kan nog göra jobbet, jag får önska mig en dremmel i julklapp, eller köpa någon budget kopia av den

Skulle inte vilja ge mig på ett oljefat med dremel... Om du vill göra det innomhus så skulle jag rekommendera sticksåg eller tigersåg som a3t säger...

Det finns nibblers som du kan koppla på borrmaskin också... Dom smutsar inte ned någontin så det kanske kunde vara ett alternativ...

EDIT: En bra plåtsax kunde också göra jobbet... Men de kostar en hel del.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk

rostfritt... använd plexi, d e oxå rostfritt

Visa signatur

utför custom lackeringar å graffix

Permalänk
Medlem

Det är sant Pelle, jag vet inte riktigt hur tjockt ett oljefat är men det är nog litet för svårt med en dremmel.

Net_Assasin: "Ha Ha Ha"

Permalänk
Medlem

Plåt

Som plåtslagare måste jag säga mitt också..

Rostfria plåten, 1mm borstad yta kostar 345kronor per kvadratmeter.
Dom finns på två storlekar, 2000x1250mm och 2500x1500mm.

Och det är sååå läckert..

Visa signatur

P4 1.4Ghz, 46gb+60gb Seagate Barracuda, 1024 mb RAM, Sapphire Radeon 9000 128mb, Windows 2000 Server
-----------
P4 2.6HT, Asus P800-C Deluxe, 1024mb RAM, 320gb HDD, Radeon 9800Pro 256mg, Windows 2000 Pro, Logitech Cordless Optical Desktop

Permalänk

*skämms
menar järn....

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Re: Plåt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av erske
Som plåtslagare måste jag säga mitt också..

Rostfria plåten, 1mm borstad yta kostar 345kronor per kvadratmeter.
Dom finns på två storlekar, 2000x1250mm och 2500x1500mm.

Och det är sååå läckert..

Borstad yta är riktigt läckert! Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Finns även aluminium som är anodiserad.
Också fruktansvärt snyggt, tom snyggare än rostfritt.
Men då hamnar prislappen på 450kr kvm..

Visa signatur

P4 1.4Ghz, 46gb+60gb Seagate Barracuda, 1024 mb RAM, Sapphire Radeon 9000 128mb, Windows 2000 Server
-----------
P4 2.6HT, Asus P800-C Deluxe, 1024mb RAM, 320gb HDD, Radeon 9800Pro 256mg, Windows 2000 Pro, Logitech Cordless Optical Desktop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Skulle inte vilja ge mig på ett oljefat med dremel... Om du vill göra det innomhus så skulle jag rekommendera sticksåg eller tigersåg som a3t säger...

Det finns nibblers som du kan koppla på borrmaskin också... Dom smutsar inte ned någontin så det kanske kunde vara ett alternativ...

EDIT: En bra plåtsax kunde också göra jobbet... Men de kostar en hel del.

Köra med en nibbler inomhus är inte heller att rekomendera då du kommer ha nibblerspån överallt,
Det bästa är att ställa sig i ett garage eller varsomhelst o köra med en flex/vinkelslip.

Ett oljefat är inte svårt att kapa o tar inte heller lång tid med en flex, ska du däremot ha en nibbler e det
svårt att få det bra, raka linjer etc.

Visa signatur

Tänk före du skriver, sök innan du frågar!
Google
- Wiper

Permalänk
Medlem

Om man ska använda vinkelslip eller skärbrännare till ett fat så ska man vara nog med vad som har varit i det, det är inta bara olja som lagras på fat. Om det har varit något väldig lättantändligt i det förrut så kan man få en otrevlig överraskning...

Visa signatur

Grabbar med hjärna kör bil med stjärna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vikingen
Om man ska använda vinkelslip eller skärbrännare till ett fat så ska man vara nog med vad som har varit i det, det är inta bara olja som lagras på fat. Om det har varit något väldig lättantändligt i det förrut så kan man få en otrevlig överraskning...

Ja, det kan gå väldigt illa.
Men då tar man och fyller upp fatet med vatten strax under kapnivån.
Alternativ till vinkelslip är en elektrisk plåtsax.

Visa signatur

-----------