Permalänk
Medlem

html, länka 2 sidor

blir snart tokig på detta..

http://hem.passagen.se/nilaya80/nilaya

gå in där å tryck på Nilaya länken, å sen nån annan så fattar ni va som e fel..

Sen om ni trycker på Images, sen idex så funkar allt bra.

Ja vill att om man trycker på index så ska den öppna 2 fönster, 1 blank sida som är till vänster där images visas (funkar), men sen kan ja inte komma på hur man ska göra för att den ska öppna ett nytt fönster även där infon om mig är... nån som vet ?

klöser mig i skallen som fan nu.. freakout..

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Ingen länk fungerar för mig :/

Permalänk
Medlem

Javascript...

<a href="mitten.htm" target="leftFrame" onclick="parent.mainFrame.location.href = '1.htm';">Index</a>

Gör likadant med alla länkarna.

Ett (lite snyggare) alternativ är att göra en smidig liten js-funktion:

<script language="javascript"> function changeTwo(leftUrl,mainUrl) { parent.leftFrame.location.href = leftUrl; parent.mainFrame.location.href = mainUrl; } </script>

och sedan

<a href="#" onclick="changeTwo('mitten.htm','1.htm'); return false">Index</a> <a href="#" onclick="changeTwo('mitten.htm','nilaya.htm'); return false">Nilaya</a> <a href="#" onclick="changeTwo('images.htm','1.htm'); return false">Images</a>

Ja, du fattar, va?

Not: Jag har inte testat.

Edit: Ändrat efter Malescas kommentar nedan.

Permalänk
Medlem

Dock

parent.mainFrame.location.href = mainUrl;

istf

parent.mainFrame.location.href = leftUrl;

i Dreds exempel. Som jag inte heller testat, men jag noterade den missen.

Permalänk
Medlem

tack så mycket..

ska testa detta nu om det funkar

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Dock

parent.mainFrame.location.href = mainUrl;

istf

parent.mainFrame.location.href = leftUrl;

i Dreds exempel. Som jag inte heller testat, men jag noterade den missen.

Helt rätt!
Lite copy-paste-fel från min sida.

Permalänk
Hedersmedlem

öh... sidan ser lite konstig ut... jag kör IE 6.0 med upplösningen 1024x768. screenshotet har jag skalat ner till 512x384 och det är MYCKET dålig kvalitet men ni ser hur det ser ut i layouten iaf...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
öh... sidan ser lite konstig ut... jag kör IE 6.0 med upplösningen 1024x768. screenshotet har jag skalat ner till 512x384 och det är MYCKET dålig kvalitet men ni ser hur det ser ut i layouten iaf...

Själv så kör jag 1280x1024, och ja har inte orkat göra frames runtom som anpassar sig efter upplösningen på skärmen. det är därför det blir keff på din pc

EDIT: Nu verkar länkarna funka lite bättre iaf.

Är det mer än m0REc som har problem med upplösningen på sidan ? isåfall får ja göra om det så att den funkar för alla. ska dock byta ut passagen servern till en annan sen när allt funkar som det ska

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Jag kör 1600x1200 på jobbet där jag sitter nu, men 1024x768 hemma.
Det är väl bara att ändra i frames-koden så att de frames där du ska ha innehåll har en fast storlek och resterande runt om sätter du en asterisk * på, så blir storleken på dessa dynamisk.

Såg förresten att du använde mitt lilla script. Kul att man kan vara till hjälp.

Permalänk
Hedersmedlem

kör inte ramarna efter pixlar utan efter procent på skärmen...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Såg förresten att du använde mitt lilla script. Kul att man kan vara till hjälp.

japp. funka mkt bra det där tack så mkt.

ja ska kolla upp det där med framsen. är inte helt grymm på hemsidor, en polare försökte förklara för mig hur man gjorde men ja fatta inte så mkt :X

men ja ska kolla igen när ja orkar (om nån timma när ja får sug igen :X)

Edit: vilka ramar ska ja sätta % på ?

Visa signatur

-