Permalänk
Medlem

Thermaltake 480 Butterfly

Är detta nätagg något att ha?

Är själv sugen på en sådan...
Vilken skall man välja ?
vad tycker ni ?

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Inaktiv

har ingen aning om hur det presterar, men för dom pengarna skulle jag hellre rekommendera ett Antec 480W eller Levicom 500W om du vill ha med pleix och dylikt. annars så sök på google efter recentioner på nätagget, du hittar säkert några.

Permalänk
Medlem

Det är ingen skillnad mellan Antec Trueblue 480PEC 480W ATX och den vanliga ?

Skillnaden är väl fläkatar som lyser ?

Ska jag ta en Antec Trueblue 480PEC 480W ATX? va tycker ni ?

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Inaktiv

Japp, det är samma agg fast med blå fläktar. jag tycker helt klart det är ett nätagg att satsa på, fast jag håller även på att Levicom är ett prisvärdare alternativ. Men köpt du antec agget, är ju ett grymt stabilt agg.

edit: här finns mer info om det http://www.antec-inc.com/us/pro_details_powerSupply.php?ProdI...

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa ett agg snart med och har kollat på dessa tre;
Antec Trueblue 480PEC (det ovan)
Levicom 500.BL eller nåt ( den fömoddade modellen)
Tt Purpower Butterfly edition 480 w.
Enligt recensioner jag har läst så skulle Levicomen (tyvär eftersom det var det jag tänkte köpa) en svag 3,3 voltsrail som gick ner så lågt som 3v när man belastade det tyngre exempelvis vid överklockning...
Antecen har fått goda betyg liksom Tt:n,
Men jag kommer nog köra på Ttn för den har ändå enligt de tester jag läst presterat bättre än Antecen och är dessutom snyggare
Visst tycker många att det är tråkigt med färdigmoddat, men så snyggs skulle jag inte orka / kunna göra ändå =D

btw, någon som vet ett billigare pris på ttn än 1200:- ??

Permalänk
Medlem

Det fick ju jättbra betyg hos bit-tech

Citat:

Tt Purepower 480W 'Butterfly' Power Supply.

Thermaltake took a silent running 480W power supply with excellent voltage regulation and 'modded' it to death. The paint work that only a seven year old would be proud of is unforgivable, but the LED's, hideous orange fans, stealth'd window and pointless accessories really are the icing on the cake. This supply's only saving grace is its cabling but it's far from enough to make me recommend it. It's been a long time since I've seen such a good example of pre-modded tat, if you buy this supply I'll laugh at you.

Permalänk
Medlem

Det tycker jag inte var någon opartisk recension. det var ju bara smaksaker på den recen, inte faktabaserat. Smaken tycker jag köparen kan avgöra själv... punkt.