Permalänk
Medlem

Brygga två uppkopplingar?

Är det nåt som är möjligt? Jag sitter just nu med två uppkopplingar här i huset. En Telia 8mbit och en Bostream 2.5mbit.
Funkar det att sätta ihop dom så jag får 10.5mbit? Har suttit o försökt fiffla det i mitt winxp. Båda uppkopplingarna har varsin brandvägg, telialinan har nån netgear-router och bostream-linan har slackware9.

Vet inte riktigt vad jag har lyckats med, men jag kan iaf välja att brygga ihop uppkopplingarna i windows. När jag gör det så sitter jag tydligen på bostream, men jag kan tanka i 320kb/s konstant, så jag förstår inte riktigt om jag har lyckats eller inte?

Nån som kan säga om det ska funka att få ihop 10.5mbit eller om det är mitt windows som säger fel?

Permalänk

Du lär iaf inte få 10.5Mbit på en download thread. Det som kommer bli är att du dra hem i 8mbit i en download, men sen måste starta en till för att unyttja sugstream's 2.5mbit. Men kör download accelerator eller nått liknande så löser det sig säkert...

Men... som sagt...

1 Download Thread, Max 8Mbit...

Tror jag iaf

Permalänk
Medlem

Hm.. mjo.. det är väl nåt sånt jag trodde det skulle vara. Men frågan är hur jag kan få så den tankar en sak på ena uppkopplingen o en sak på den andra?

En sak till... sugstream?

Permalänk
Medlem

Har också tänkt på d där. Problemet är ju att du får två globala IP-addresser. SÅ jag tror inte d går....Allting går ju iofs men tror inte det är speciellt lätt.
För när du t.ex surfar så skickar ju ena IP:t request om att få "blabla" information. Då vet ju inte servern att den kan skicka till båda IP:erna.

Permalänk

Det går, finns en router som klarar av det också, tappat bort url, men det går iaf:)

Permalänk
Medlem

Hm.. okej.. Lite mer hopp fick jag nu. Skulle uppskatta om du kunde leta fram det igen!

Permalänk
Medlem

Tror du den kommer vara billig? Du kan nog köpa 5000 D-Link 604 för det

Jag har tänkt lite på att man kanske skulle kunna göra något med V-Lan på något sätt, och slå ihop dem. Sen tar den valfri ledig uppkoppling och drar iväg ett paket. I gämförelse med Raid te x

Permalänk
Medlem

Mja mjo iofs.
Fast jag har iaf lyckats lista ut ett litet fult sätt att kunna tanka med båda linorna samtidigt.
Först stänger jag av nvkortet med felia-linan, sen börjar jag tanka med bostream, jag sätter igång felia-kortet igen och börjar tanka där.
På så vis lyckades jag komma över 1mb/s.
Lite skoj är det iaf.

Permalänk
Medlem

Du kan använda kommandot route för att manuellet skriva in väg val till olika destinationer.