Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Ny dator?

Jag har funderat på att köpa en ny dator, men är inte riktigt säker på hur den ska bli.
Jag spelar inte så mycket utan ska mest använda den dator för dagsbruk och vill att den ska vara smidig och snabb.
Sedan klockning vet jag inte om jag vill ge mig in på, isåfall tänker jag nog endast höja fsb:n ett par steg behöver man nån extra fläkt för det eller räcker det med processor fläkten.?.
Har funderat på en AMD 64 3000+, men är AMD rätt för mig? har hört att amd är bäst för spel…

Jag har byggt ihop en, se länk:

http://upl.mine.nu/uplfolders/upload9/dator.jpg

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om den där datorn passar dig utmärkt men jag vet i alla fall att det där är bra grejor.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Utan CD-läsare kommer man inte alltför långt om du nu inte ska installera på en annan dator och sen flytta över hårddisken (vilket inte är rekommenderat). En NEC 1300 (något sånt heter den) är en billig DVD-brännare som många gillar här på forumet. Den kostar runt 900 kronor.

Sen den dator som du har plockat ihop kommer fungera perfekt för spel. Athlon64 3000+ är bättre för spel än för andra sysslor, men det hindrar den inte från att vara bättre än andra i dessa tester. Den är alltså likvärdig med en 3.2GHz P4 i andra program än spel också, om man bortser från kodning till DivX och MP3 (och andra för den delen) som nu P4 alltid har vunnit på.

Här har du ett test:
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1937

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Utan CD-läsare kommer man inte alltför långt om du nu inte ska installera på en annan dator och sen flytta över hårddisken (vilket inte är rekommenderat). En NEC 1300 (något sånt heter den) är en billig DVD-brännare som många gillar här på forumet. Den kostar runt 900 kronor.

Tog inte med sånt som cd-läsare, skärm, tangentbord m.m. i paketet. Vill först bestäma mig för vilka komponenter jag ska köpa. Men tack ändå ska kolla in Nec 1300