Hur stor skillnad på Kingston KHX 3200 BH-5 och CH-5?

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad på Kingston KHX 3200 BH-5 och CH-5?

Hur stor skillnad på Kingston HX 3200 BH-5 och CH-5?
Hur stor är den egentligen när man ska köra oklockat? Går det att köra 2-2-2-X i 400 MHz med KHX 3200 CH-5? Ser ut att bli ett par sådana oavsett om jag får tag i BH-5 eller inte.

Finns det BH-5 nånstans?

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk

Finns KHX i PC3200 ens? Är inte det KVR? Trodde KHX var PC3500, men det kanske bara var det dom hade där jag kollade.

Visa signatur

My name is God, I hate you.

Permalänk
Medlem

Kör du oklockat är skillnaden knappt märkbar mellan dem. Har själv ett par KHX3500 som jag kan köra allt på de aggresivaste.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wolfbane777
Finns KHX i PC3200 ens? Är inte det KVR? Trodde KHX var PC3500, men det kanske bara var det dom hade där jag kollade.

Jodå, KHX finns i både 3200 och 3500 (HyperX). KVR = Kingston ValueRam.

Visa signatur

Intel Core i7 14700KF | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | Asrock RX 9070 XT Taichi | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Asus TUF Gaming Gold 1200W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Ok

Tomjut: Hur går det med ditt MAX3? Får du igång det? Vad var problemet? Satsade du på ett annat istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velox
Ok

Tomjut: Hur går det med ditt MAX3? Får du igång det? Vad var problemet? Satsade du på ett annat istället?

Efter en bios uppdatering så gick kortet felfritt i ca. 24 timmar, sen började den starta om lite då och då.
Efter många om och men gick det inte ens att komma in i bios längre, det blev bara svart med ett konstigt blått streck över skärmen. Spelade ingen roll vad jag gjorde, bytte minne, clearade CMOS osv.
Jag gav upp och köpte ett Asus K8V Deluxe istället.

Behöver jag säga att allt går som en klocka nu?;)

Definitivt sista gången jag köper Abit.:mad:

Visa signatur

Intel Core i7 14700KF | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | Asrock RX 9070 XT Taichi | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Asus TUF Gaming Gold 1200W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Var det problem att byta kortet då? Jag är rädd för att skicka in det och dom säger att det inte är nåt fel på det. Orkar inte med mer utgifter. Och är det BH-5 på dina kingston?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Var det problem att byta kortet då? Jag är rädd för att skicka in det och dom säger att det inte är nåt fel på det. Orkar inte med mer utgifter. Och är det BH-5 på dina kingston?

Nej, det var inga problem att byta det.

Ingen aning om det är BH-5 på mina minnen, men det borde de vara eftersom de är ca. 1 år gamla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, fint. Skickade iväg returbegäran för 2 minuter sedan. Hur lång tid tog hela processen? Behövde du lägga pengar emellan för frakt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, fint. Skickade iväg returbegäran för 2 minuter sedan. Hur lång tid tog hela processen? Behövde du lägga pengar emellan för frakt?

Nej, jag köpte mitt på InWarehouse så jag åkte dit med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, kände dom till problemet eller ville dom försöka få igång det i ett par timmar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, det vart inget snack alls om saken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är jag glad igen.

Riktigt glad faktiskt.

Så här var det: Jag fick mina grejer, satte ihop det, och visste att det är ganska liten chans att det skulle fungera bra. Sätter på min Zalman 7000 CNPS CU (vad orginell jag är ) och monterar in grejerna i burken. Sedan ska minnena i, och zalmanen satt i vägen och gjorde att jag satte minnena i de två slotsen längst ifrån processorn, vilket jag inte hade gjort i vanliga fall men orkade inte montera av fläkten igen.

Tänker inte mer på det och drar igång burken, blåskärm under win-installation och det var ungefär det jag väntat mig.

Idag testar jag att plocka av zalmanen och sätta minnena i slot 1 och 3, och det var väl ungefär det bästa jag gjort den här månaden. Anledningen till att jag inte testat det innan var att jag helt enkelt trodde att minnet inte fungerade med A64.

Och nu sitter jag här, DDR400@2-2-2-5 (!). Vad jag hört så skulle mina minnen fungera dåligt med A64, men detta är ju perfa!

Nu är jag mycket, mycket glad att jag testade detta innan jag sålde mina älsklingsminnen.

20300 absolut oklockat i 3dmark med dåliga drivers och ett labilt och sönder "instabilat" windows.

Nu är jag nöjd!

Visa signatur

Permalänk

så jag antar att du inte vill sälja minnena nu då??

Visa signatur

"The old ways. Our new path. Together we carve our glorious future."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ärtgrön
så jag antar att du inte vill sälja minnena nu då??

Tyvärr är det så. Har primat den i 2-2-2-5@DDR400 i 9 timmar utan fel nu.

Ledsen om jag gav dig falska förhoppningar.

Jag lovar att maila om jag hittar några BH-5:or.

Sorry.

Visa signatur

Permalänk

Nästa gång du annonserar om att du har något tillsalu bör du nog vara 100% säker på att du ska sälja det.

Hint: Glöm inte att radera annonsen här på sweclockers och på TS.org !

Visa signatur

"The old ways. Our new path. Together we carve our glorious future."