Permalänk
Medlem

SNES problem

Hittade mitt gamla snes i källaren, och glad som jag var kopplade jag in det. Problemet är att när jag kör igång ett spel så verkar det som om det inte finns någon kontakt mellan själva basenheten och tvn, för det är bara svart på alla kanaler. Lampan lyser när jag kör igång det, så det är inget strömproblem. Vore bra om någon har haft nåt liknande problem, som kunde berätta om det går att fixa eller inte.

Permalänk
Medlem

En riktig välplacerad spark brukar ju funka.. hehe

Annars lär det ju va en sladd som e glapp, lär ju inte finnas nått hemligt trix direkt.

Permalänk
Avstängd

ta å blås lite i gamla bettan! de brukar funka

Visa signatur

Johan

Permalänk
Medlem

Har du sökt fram SNES:ens frekvens på en kanal?

Om du har en SCART-sladd till N64 eller GameCube så prova den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
En riktig välplacerad spark brukar ju funka.. hehe

Annars lär det ju va en sladd som e glapp, lär ju inte finnas nått hemligt trix direkt.

Tänkte om det var glapp i själva kontakten, och om man kunde göra nåt åt det genom att gå in i maskinen :/

Får ta och prova med en scartkabel, men n64 kabelns kontakt är lite annorlunda och passar inte på snes.

Edit:

Kanzetsu: Har iofs inte provat att söka fram kanalen, får ta och testa det

Permalänk
Avstängd

antend kontakt eller scart? har du prövat AV ?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

Om du kopplar den via Scart till TVn och det inte fungerar kan du testa att koppla via videon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Kanzetsu: Har iofs inte provat att söka fram kanalen, får ta och testa det

Kan ju vara en bra idé!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Får ta och prova med en scartkabel, men n64 kabelns kontakt är lite annorlunda och passar inte på snes.

Det går utmärkt att koppla in en N64- eller GC-kabel till SNES, jag kör själv så .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spender
Det går utmärkt att koppla in en N64- eller GC-kabel till SNES, jag kör själv så .

Min N64 kabels ände är annorlunda om man jämför med snes kabeln, trodde det skulle funka först, men ändrade mig när jag såg kabeln

Anledningen till att jag inte har sökt efter kanalen är att mitt nes gick igång direkt när jag kopplade in, så därför tänkte jag inte alls på det, men ska testa det om en stund ;>

Jag kör på antennsladd, har inte kvar scartsladden, så den ligger inte på AV. Har kollat igenom varenda kanal

Edit: Kanalsökningen löste problemet, tack för hjälpen :]

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med mitt snes. När jag startar ett spel så är skärmen bara svart med en tjock ljus rand i mitten. Ibland blinkar det också, så man ser nintendologgan i nån sekund. Jag har provat att blåsa, men det hjälper inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dimage
Jag har också problem med mitt snes. När jag startar ett spel så är skärmen bara svart med en tjock ljus rand i mitten. Ibland blinkar det också, så man ser nintendologgan i nån sekund. Jag har provat att blåsa, men det hjälper inte.

Har liknande problem nu, altl verkade funka, men när jag skulle prova idag så funkade det inget vidare. När jag startar super mario world så kommer nintendologgan upp, sen verkar det som om den startar om spelet hela tiden, nån sekund efter att loggan har kommit fram. Jag skulle vilja öppna konsollen och kolla lite, men vet inget sätt att få upp skruvarna, och det går inte med vanlig skruvmejsel eftersom skruvarna är flata.

Edit: Kan det ha med nätadaptern att göra? Har inte kvar min orginaladapter, så jag kör med en där man ställer in hur många volt den ska vara på. Just nu kör jag på 9V, vågar inte ta mer eftersom jag inte vet hur mycket den tål :/