Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Om inte Debian bryr sig, tror jag inte att vi behöra ligga sömnlösa om nätterna angående detta heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äh, bojkotta dem. Enkelt va?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JavaBlue
Äh, bojkotta dem. Enkelt va?

Du har inte förstått vad STULEN LOGGA handlar om, va?!

Visa signatur

Eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lither
Du har inte förstått vad STULEN LOGGA handlar om, va?!

Jo, de har stulit en del av deras logga från Debianprojektet och flera SweC:are har skickat dem mail. En har postat ett svar där företaget på ett snyggt sätt skriver att de redan har fattat att loggan är stulen och att de inte orkar göra något åt den. Så vad tycker du själv att de ska göra? Elektrostore har redan förklarat att de inte vill lägga mer energi på det hela.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JavaBlue
Jo, de har stulit en del av deras logga från Debianprojektet och flera SweC:are har skickat dem mail. En har postat ett svar där företaget på ett snyggt sätt skriver att de redan har fattat att loggan är stulen och att de inte orkar göra något åt den. Så vad tycker du själv att de ska göra? Elektrostore har redan förklarat att de inte vill lägga mer energi på det hela.

Ditt uttalande handlade om affäreren i helhet, inte om loggan. Ser ingen anledning till att bojkotta affären, de kan väl få vara stolta för sitt stulna alster.

Men jag kommer nog aldrig handla där ändå...

Visa signatur

Eller inte.

Permalänk

Men kan dom inte göra en ny bara, hur svårt är det att slänga ihop en snurr i valfritt grafikprogram? Inget de behöver anlita en designfirma för precis, bara att offra en fikarast så är saken biff.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Men kan dom inte göra en ny bara, hur svårt är det att slänga ihop en snurr i valfritt grafikprogram? Inget de behöver anlita en designfirma för precis, bara att offra en fikarast så är saken biff.

för det första så vimmlar de tinte av duktiga grafiker i vitvarubutiker.
för det andra är det en ganska stor kostnad att byta ut loggor på hemsidan och för att inte tala om alla brevpapper mm. som måste kasseras och beställas om.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak RipperHunting

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas
för det första så vimmlar de tinte av duktiga grafiker i vitvarubutiker.
för det andra är det en ganska stor kostnad att byta ut loggor på hemsidan och för att inte tala om alla brevpapper mm. som måste kasseras och beställas om.

Men nån har säkert en CS-spelande brorson eller nåt som kan göra en liten snurr åt dom i sitt wärsch-PS. Vad gäller brevpapper så kan dom väl bara använda upp det och beställa med nya loggan när de gamla är slut. Att byta ut loggor på hemsidan kan jag inte förstå hur det skulle vara befäst med en kostnad då detta kan gå på max 5 minuter.
Ibland blir jag lite mörkrädd när jag ser alla loggor och dylikt som företag kan betala femsiffrigt för och som varannan medlem här på SweClockers forum skulle kunna göra på en halvtimme.

Permalänk

Har för mig att det där tecknet är tecknet för "rå" eller hur man nu stavar det. Rå är hur mycket ström vissa ledare leder. Så jag tror inte att man kan säga att de har stulit det där tecknet iaf.
Kanske att de har fått idéer från varandra eller hur det nu är.

Permalänk
Medlem

illern: Poängen är ju att det är exakt samma bild som debians, fast lite förminskad, roterad samt blåfärgad. Logodesignern har ju inte gjort den själv, han har snott debians logo och ändrat lite på den. Spelar ingen roll vad den föreställer, då det är debian som gjort den och satt copyright på den(förutom om man hänvisar till debianprojektet).

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Min tanke var att de kan ha använt samma teckensnitt och sedan har de blivit väldigt lika. Nu vet jag inte om det där tecknet ingår i något teckensnitt men bara en tanke.
Men jag försökte bara komma med en idé, själv så tycker jag att de är slående lika. Jag är idel öra när ett svar kommer.