Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Bootproblem?

Hejsan allihopa!
Nu är det så här att min dator har blivit väldigt konstig.
För tre dagar sedan satt jag och skrev ett skolarbete, inget konstigt alls. Morgonen därefter skulle jag kolla upp busstiderna lite snabbt, men icke.
Satt på datorn men inget hände. Det som kommer upp är min "Fujitsu Siemens" logga. Det skall även vara en "mätare" under den men den kommer inte upp.
Först efter fyra omstarter så kommer den upp, men fastnar på 1/4 av vägen. Efter det får jag gå in i Boot Menu och peka att den skall starta från hårddisken.
När jag har valt det så kommer det upp ett felmeddelande som lyder så här; "0280 - Error - Previous boot incomplete. Using default configuration".

Någon som har en gissning på vad som kan vara fel?
Har pratat med support men de gav inga konktreta svar utan att formatera etc. vilket jag har gjort.
Tacksam för all hjälp jag kan få

Kom inte med kommentarer som "Fujitsu Siemens, det säger sig självt" eller dylikt.

tack!

Visa signatur

P4 3.0 ghz > 2 * 512 DDR 400mhz > Maxtor 250 gb > Radeon 9800 pro > Soundblaster Audigy 2 Platinum!

Sedan ett par renoveringsobjekt som ligger och skräpar ;)

Permalänk
Medlem

Det blir alltså samma sak fastän du har formaterat och installerat om?
Men gick det bra att installera om då?

Jag tyckte ett tag att det lät som om HDD:n var lite knäpp.. Men om det fungerar att installera igen så då vet jag inte riktigt.

Permalänk

japp, samma problem uppstår..
det gick bra att installera om, men när den vill starta om så går det givetvis inte utan jag måste stänga av den och sedan starta om på nytt. men det gick att fullfölja iaf..
Har också funderat på om det kan vara hårddisken som flippat ur på något vis. Men den fungerar ju att läsa från var fjärde uppstart?
detta förvirrar mig mer och mer. Är inte allt för haj på det här, därför jag frågar er
Kan det ha något att göra med att den hittar inte någon "bootfil" eller dylikt? Vet inte riktigt hur det där fungerar..
Som sagt, tacksam för svar!

Visa signatur

P4 3.0 ghz > 2 * 512 DDR 400mhz > Maxtor 250 gb > Radeon 9800 pro > Soundblaster Audigy 2 Platinum!

Sedan ett par renoveringsobjekt som ligger och skräpar ;)