Permalänk
Medlem

vill se!!

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Jo jag ska måla den mattsvart och skära ut texten 'PC2' i sidan.
Bakom texten ska jag sedan ha en bit frostat plexi samt några lysdioder bakom kopplade att fadea, as in ColorFade.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska fixa till din cdrom så att den passar in i chassit allstå bamse stor

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

skulle ju varit coolt men lite för svårt.
Jag hoppas verkligen cd-släden orkar bära den nya lyckan.

Permalänk
Medlem

annars kan du ha en LP spelare i den?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Avstängd

Riktigt grymt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
annars kan du ha en LP spelare i den?

En LP-ROM hade nog passat bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
En LP-ROM hade nog passat bra.

om du kan fixa en LP-brännare och skivor så bygger jag in den.
fatta va mycket utrymme man skulle kunna få in om man gjorde en LP-stor DVD-skiva.

Permalänk
Medlem

Jäkligt läckert Men vad är den röda knappen till som du har mellan power- och eject-knappen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Robin
Jäkligt läckert Men vad är den röda knappen till som du har mellan power- och eject-knappen?

reset. tänkte det kunde vara bra om man ska spela windows o så.
den kommer att bli svart sen så den kommer inte att synas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papabear

fatta va mycket utrymme man skulle kunna få in om man gjorde en LP-stor DVD-skiva.

fatta va otympligt

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

bara fixa en laserdissch

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Man
bara fixa en laserdissch

http://www.hjemmekino.no/guide/bilder/2maslaser.jpg

VAD ÄR DET DÄR?

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

typ som dvd, fast LD

Visa signatur

/Martin

Permalänk

Finns dom så man kan koppla till datorn då? Vore ju i så fall det ultimata för detta PC2 projekt!

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

om någon kan fixa en fungerande lösning lovar jag att använda den, förutsatt att jag har råd med den.

Permalänk
Medlem

En sån där stor skiva, LD eller va det nu heter e ju för karaoke... iaf så var det så i min gamla skola för snart 4 år sen

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

edit:
Håller på o fixar texten på luckan o när det är klart kan jag måla den oxå.
I övrigt är lådan nästan klar bortsett från upphängning av cd-lucka.
yum yum.

edit2:
Just ja... har en bit plexi jag ska limma fast bakom texten som skall lysas upp. Kommer bli fint.

Permalänk
Medlem

De där såg ju bra ut, väntar nu på slutresultatet..

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Jaaaaa, han är tillbaka...I have a good felling about this one....

Permalänk
Medlem

fan nice, nu börjar de likna nåt

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Ska ta o klämma upp lite mer bilder om nån minut.
Kollade precis på lite blider på ps2:an och den texten jag fixat är lite för utdragen på höjden gämfört med orginalet men sak samma. Jag tycker det ser bra ut iaf.

edit på g.

edit:

Permalänk
Medlem

snyggt som satan!

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Permalänk
Medlem

hur har du löst det med cd/dvd-släden? kommer den orka bära upp en hel panel i rätt skala?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
hur har du löst det med cd/dvd-släden? kommer den orka bära upp en hel panel i rätt skala?

Nej jag har börjat tvivla på det så jag har tänkt att ta upphängning från en skrivbordslåda, en sån variant med hjul o så som går lätt och sedan fästa stora luckan mot lilla luckan på cdn med kardborre-band. Då blir stora luckan självbärande men positionen styrs av cdn. Jag kommer då heller inte behöva modifiera de ce/dvd-enheter som skall sitta i vid byte o så. Bara att sätta på en bit kardborre på nya enheten.
Ska bara se om jag kan hitta en låda att slakta. Sen är saken biff.

Permalänk
Medlem

haha va snyggt med PC2 istället för PS2 wie

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
haha va snyggt med PC2 istället för PS2 wie

Blixten ?

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papabear
Nej jag har börjat tvivla på det så jag har tänkt att ta upphängning från en skrivbordslåda, en sån variant med hjul o så som går lätt och sedan fästa stora luckan mot lilla luckan på cdn med kardborre-band. Då blir stora luckan självbärande men positionen styrs av cdn. Jag kommer då heller inte behöva modifiera de ce/dvd-enheter som skall sitta i vid byte o så. Bara att sätta på en bit kardborre på nya enheten.
Ska bara se om jag kan hitta en låda att slakta. Sen är saken biff.

Låter som en bra lösning...hoppas du fixar det och att du skyndar på utan att vara slarvig

Permalänk
Medlem

Men kommer den lilla motorn att orka flytta både cd släden och den modifierade lådan?

Visa signatur

/car2ns