Spara "Download queue" i DC++?

Permalänk
Medlem

Spara "Download queue" i DC++?

Jag måste ominstalera windows men vill hemskt gärna ha kvar mina favorit hubbar och min "Download queue". Så... var finns dessa filer?

//mixdisk

Permalänk

tror att det är "Favorites.xml" som du ska spara.. den ligger direkt i dc++ mappen... annars är det väll bara att spara ner hela sk**en

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:Particle:-
tror att det är "Favorites.xml" som du ska spara.. den ligger direkt i dc++ mappen... annars är det väll bara att spara ner hela sk**en

Då kanske Queue:n är queue.xml? MEn om jag sparar allt, kan det inte bli knas med registernycklar?

Edit: "If you didn't use the installer: Just delete the folder, there are no .dll's or registry settings :)" - från readme bar då är det bara att spara hela sk**en.

Permalänk
Medlem

Gör som jag har gjort: Lägg hela DC++ i en egen katalog på en annan partition och lira därifrån... funkar finfint... DC++ behöver nämligen inga registervärden... weeeeeee....

Permalänk

jag brukar kopiera xml-filerna i dc++ katalogen o sen klistra in dom efter ominstallationen, funkar utan några problem, dessutom slipper man göra om inställningarna och sharen igen. Iaf om man har en systemdisk som jag o alla downloads på andra diskar...

Du måste nog köra programmet en gång efter installationen så att den generar alla filen vid första uppstarten, sen kan du bara lägga in filerna igen

Visa signatur

Citera mig inte...
"Internet är bara en fluga"
-Ines Usman