Permalänk
Medlem

Swecc-projekt

Nu är det så att "Swecc-projektet" tänkte jag lägga upp som "open-source". Dem som kommer hålla i det är jag och _Ogge_. I alla fall som det verkar nu, vill inte spika något eftersom mycket kan ändras. Så jag tänker skicka ihop en ganska så snabb kod och sen lägga ut den på någon sida som jag länkar till härifrån. Så ni vet vad jag och ogge håller på med. Om ni vill hjälpa till redan vid start-stadiet så ta kontakt med mig så hittar jag nog lite uppgifter som ni så gärna får ta tag i, självklart så finns inte något mer än ett gott ord på sidans tack till, då detta är mer en kul grej. Inte något sätt att tjäna pengar på.

Det som skulle behövas just nu är:

Webb-server!
Min nuvarande som jag har är nere och verkar inte vilja komma upp igen, det som servern skulle användas till är att lägga upp aktuell kod, och sidan som den ser ut just nu. När sidan är mer elller mindre klar så räknar jag med att ha en egen server.

PHP-kodare
(vi har en del såna, men då söker vi mest lite mer "erfarna" och folk som kan det utan och innan)
Designers
(Strikt XHTML och uppbyggt med css, tabeller gillar jag inte )

Det som kommer behövas senare är:

PHP-kodare
(Eftersom koden kan till 99% förbättras)

Andra sorters programmerare
(Då vi kommer vilja ha folk som kan förklara ord och skriva tutorials)

Så berätta gärna vad ni tycker om iden med öppen källkod. Jag tänkte eftersom jag inte ska tjäna pengar på den och den troligen kommer användas av sweccare. Så varför inte låta er vara med och göra den, och som jag sa. Då lär den bli ordentligt kodad med. Så skriv vad ni tycker så kan jag börja med en gång. Snart kommer även en plan upp för hur det ska gå till och vad som ska finnas med.

Snart kommer det komma upp förslag vad sidan ska ha för funktioner o.s.v.

Och jag vill avsluta med ett stort tack till _ogge_ *smör *

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad!

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av codename[black]
Jag är intresserad!

Du är uppskriven

Visa signatur

Permalänk

Låter lite skoj..

Visa signatur
Permalänk

Så det tänkt att alla här inne ska slå sina kloka huvuden ihop och starta en hemsida tillsammans?

Visa signatur

Så du söker den perfekta sidan om webbradio? Surfa då vidare till
http://www.radioworld.se
där finns allt du behöver veta om hur du drar upp en ström!

Permalänk
Medlem

Får jag lite tid över så kan jag nog hälpa till om mina kunskaper är värda något

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d-zon_net
Låter lite skoj..

Mjo vi tänkte så, självklart som vanligt så ska vi inte försöka bräcker sweccen eller lunarstorm ;)- Men en kul grej kan det vara iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MittroSpaung
Så det tänkt att alla här inne ska slå sina kloka huvuden ihop och starta en hemsida tillsammans?

Mjo vi tänkte så, iaf dem som är intresserade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nulleman
Får jag lite tid över så kan jag nog hälpa till om mina kunskaper är värda något

Självklart vill vi ha hjälp. Allt mellen skriva saker till programmering och design. Så tack på förhand

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vem ska driva projektet?

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Vem ska driva projektet?

Troligen den som är mest kunnig och erfaren. Själv så hoppas jag inte att någon särskild person ska sköta det, utan mer att alla har en del i det. Självklart så kan jag hålla i det om inte någon annan tycker att dem passar bättre. Dock har jag inte så mycket erfarenhet. Men anledningen att jag vill slå upp detta är att jag vill få mer erfarenhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Troligen den som är mest kunnig och erfaren. Själv så hoppas jag inte att någon särskild person ska sköta det, utan mer att alla har en del i det. Självklart så kan jag hålla i det om inte någon annan tycker att dem passar bättre. Dock har jag inte så mycket erfarenhet. Men anledningen att jag vill slå upp detta är att jag vill få mer erfarenhet.

Ni bör absolut ha någon typ av projektledare om ni vill få saker gjort. Om alla ska bidra så brukar det oftast sluta med att inget blir gjort. Vad har det förresten med swec att göra, förutom att det utanonseras här?

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Ni bör absolut ha någon typ av projektledare om ni vill få saker gjort. Om alla ska bidra så brukar det oftast sluta med att inget blir gjort. Vad har det förresten med swec att göra, förutom att det utanonseras här?

Eftersom det verkar finnas ett par personer här som vill hjälpa till så tänkte jag att man kan väl lika gärna fråga. Och du kan väl se mig som "projektledare" om inte någon vill ta över den rollen om dem känner sig meriterade och passar bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Typ som:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=28484...
eller?

nja den är mer att vi ska hjälpa honom med att skriva tutorials. Här kommer vi göra allt från grunden. Såsom kodning och design.

Visa signatur

Permalänk

Hur många kan vara med då?

Visa signatur

Så du söker den perfekta sidan om webbradio? Surfa då vidare till
http://www.radioworld.se
där finns allt du behöver veta om hur du drar upp en ström!

Permalänk
Medlem

Jag kan bidra med någon artikel i sommar iaf, lär bli en del tid över då...

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem

Jag är ganska duktig inom programmering/webb.. Är intresserad Har dock ganska mycket i skolan, men jag skulle nog kunna sticka in med något.. eller mycket eftersom det lär bli kul ;D

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MittroSpaung
Hur många kan vara med då?

Just nu tar jag in så många som möjligt!
Letar särskilt efter någon som kan åta sig den större delen av design-delen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SamiRaj
Jag kan bidra med någon artikel i sommar iaf, lär bli en del tid över då...

Tackar för det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ethex
Jag är ganska duktig inom programmering/webb.. Är intresserad Har dock ganska mycket i skolan, men jag skulle nog kunna sticka in med något.. eller mycket eftersom det lär bli kul ;D

Perfekt :D. Det är såna som dig som kommer få detta projekt att rulla vidare.

Om ni vill ha mer information så skicka ett PM

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa till med designen om du vill... jag är ju själv inte så bra på att skriva artiklar, lite kod skulle man ju också kunna bidra med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är helt klart på. Låter kul och interesant.
Är ganska (?) duktig inom webb och har precis börjat programera. (Programering A,B VB) och börjat med C++ hemma nu samt kan lite php.

Edit: Och artiklar/recentioner är alltid kul att skirva.

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Typ som:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=28484...
eller?

JA EXAKT, Förutom att jag kanske formulerar mig lite dåligt ..hehe

Jag kanske tänker lite mer åt wiki hållet än vad Skogix gör, Men det kan vara så att han också tycker att wiki är bra...

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Är troligen intresserad att hjälpa till att bygga sidan iaf.
Kan html, css, javascript (ganska begränsatt), php.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
JA EXAKT, Förutom att jag kanske formulerar mig lite dåligt ..hehe

Jag kanske tänker lite mer åt wiki hållet än vad Skogix gör, Men det kan vara så att han också tycker att wiki är bra...

Jag har skickat ett PM med lite information. Och för dem som läser tråden och är intresserade:

Jag har uppfattat det som att ogge ville ha hjälp med att skriva tutorials. Och därav inte kollat så mycket på hans ide. Men jag vill gärna sammarbeta med honom på något sätt. Och jag tror båda vi har några bra ideér att komma med.

Visa signatur

Permalänk

Vad är det förutom tutorials ni ska göra då? Själva siten måste väl inte vara något speciellt, det är väl mer innehållet som gör att siten blir bra och man behöver därför inte satsa allt på att göra en ny site. Det kanske är lite tråkigare att inte ha gjort den själv men innehållet blir ju så mycket bättre om man kan fokusera på det istället. Fast det kanske bara är jag som tycker så eftersom jag redan har utvecklat en programmeringssite
Hoppas det blir lite trevliga tutorials iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av independence
Vad är det förutom tutorials ni ska göra då? Själva siten måste väl inte vara något speciellt, det är väl mer innehållet som gör att siten blir bra och man behöver därför inte satsa allt på att göra en ny site. Det kanske är lite tråkigare att inte ha gjort den själv men innehållet blir ju så mycket bättre om man kan fokusera på det istället. Fast det kanske bara är jag som tycker så eftersom jag redan har utvecklat en programmeringssite
Hoppas det blir lite trevliga tutorials iaf

Vadå inte gjort den själv?
Det hängde jag inte med på. Vi kommer programmera allt själv om det blir av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan du inte sammanställa alla på en lista som anmäl intresse nu så man ser att man är med på den.
Hade varit najs om vi kunnat se vem som skall vara med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moor
Kan du inte sammanställa alla på en lista som anmäl intresse nu så man ser att man är med på den.
Hade varit najs om vi kunnat se vem som skall vara med.

Jag har slagit ihop projektet med _Ogge_ och dem som har anmält intresse hittills får gärna göra det igen. Om dem verkligen vill vara med på "riktigt". Och vi kommer behöva hjälp. Just nu behövs det designer och PHP programmerare. Så skriv i denna tråd om du vill hjälpa till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni får gärna komma med desingförslag..

Mitt(Med många synpunkter från skogix så jag har ändrat) :

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/oggesgrejs.pn...

Namnet är inte fastställt..Dock tycker jag det vaar ett bra förslag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du har slått ihop det med "Programmerings wiki för svenskar."?`
och.. ja, jag vill gärna vara med.

Edit: Borde inte VB vara med där med? Det är ändå ganska stort.
Ediit 2: På bilden då asså. Under språk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moor
du har slått ihop det med "Programmerings wiki för svenskar."?`
och.. ja, jag vill gärna vara med.

Edit: Borde inte VB vara med där med? Det är ändå ganska stort.
Ediit 2: På bilden då asså. Under språk.

Jo, Hade bara med några språk jag kom på för tillfället.

Det va bara ett förslag.
Sen får vi väll rösta fram dom största språken.

man skulle kunna ha haft en "Webbspråk" länk så att man slippar ha med XHTML HTML PHP/SQL ASP/Access osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
...man skulle kunna ha haft en "Webbspråk" länk så att man slippar ha med XHTML HTML PHP/SQL ASP/Access osv.

Jo, det låter ju faktiskt vettigt.

Visa signatur