Permalänk
Medlem

Användarkonton

Det är så att vi nyss införskaffat oss en inspiron 5150 och den ska ha 4 avändarkonton. Men grejen är den att, om tex jag lägger in en film eller spel så vill jag inte att de andra ska se att det när de är inloggade på deras konto.

Exempel.

*loggar in på mitt acount*
"Semesterfilm" laddas hem från DC++och läggs in
E:/"Semster"/underbart i china.mpg

*tittar*

"nej nu vill jag sitta på datorn och spela ett ponny spel" (säger min syster)

*loggar argt ut ifrån mitt acount*

*syster loggar in*

Går in i E: för att leta efter startfilen till 1337ponny2k4.exe
och i E: ska hon nu inte se min "Semester" mapp. utan bara de mappar hon lagt in och valt...
hur gör jag detta ? (om det går) har ni någon annan lösning när det gäller familjedatorer *suck* (tur att man har en stationär för sig själv*

// Yakke

Permalänk
Medlem

om xp ligger på e:\ så kan du lägga filen i ditt konto så gör du dina filer privara genom att skapa ett lösenord,
Gå in på kontrollpanelen --> Användarkonton --> Startsida --> Dittnamn --> Skapa Lösenord.. sen gör du det sen står det att man kan göra sina filer privata..

Nu vet ju inte jag om du har xp, har os:et på e:\ eller om du gjort dina filer privata

Permalänk
Medlem

Xp ligger på C och Roliga saker i E ... =/

Permalänk
Medlem

känns som att underbart i china inte är en "semesterfilm"

Visa signatur

Amd Athlon xp 2600+ | 512 DDRam | 9800pro 128 mb

Permalänk
Medlem

Ehhmmm?! klart

Permalänk
Medlem

You dirty litel bitch!

Visa signatur

Amd Athlon xp 2600+ | 512 DDRam | 9800pro 128 mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Playboy
You dirty litel bitch!

Och det ska komma från rätt käft som har playboy loggon och heter playboy:D

Visa signatur

EPoX EP-8K9A7I | AMD Athlon XP2400+ | 2 x 256Mb pc3200 | Geforce fx 5200 128 mb | 250 Gb + 160 Gb
Mr Noujz

Permalänk
Hedersmedlem

Skapa en egen mapp på E: där du lägger dina filer, sen går du in på egenskaper för mappen och ser till så att bara ditt och ingen annans konto har tillgång till mappen.
och som sagt sätt ett lösen på ditt konto...

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Men Aphex...

hur ska jag "och ser till så att bara ditt och ingen annans konto har tillgång till mappen."
hur gör jag det? Om man går in på dela ut och sedan ska försöka kryssa i "gör denna mappen privat" så går det ju ej? =/ den går ej ett rubba...

// Yacco

Permalänk
Medlem

Finns ju en viss chans att det är FAT32 på E: - vilket ger dig problem med att sätta rättigheter/behörigheter på mappar där.

Högerklicka på E: i Utforskaren (eller vad man nu kallar den i XP) och välj Egenskaper. Skall stå någonstans där.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem

Det är alltså bara en partion E:....när vi fick den fanns bara C och ja ville ha en E också så jag skapade en igenom partition magic . jag kunde ju valt FAT32 lr NTFS. men ja tog NTFS....ska det gå då?

// yakke