Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

ja kan när som typ....

jag har en 4 soc pala sköld...om jag gör den till spirit kommer den fortfarande vara för pala only ?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

myrus: okej..jag kan inte just nu, för nu ska jag baala så jag går upp tre lvlar..

f.ö. är arach värd gul? eller har jag blivit blåst hehe

Permalänk

Sebbey dy var ju på tok för låg level för att boosta iaf mig

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte gå denna MF build i HC: http://www.warcraft.nu/wwwboard/reply.asp?ID=204226&Reply=204...

"Patch 1.10 Mycket välskriven och omfattande guide till en köldbaserad Sorceress med Blizzard och Glacial spike som huvudskill. Inriktningen är en Magicfind Sorc för Player vs Monster (PvM). "

Är den bra? För- och nackdelar med den?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Jag tänkte gå denna MF build i HC: http://www.warcraft.nu/wwwboard/reply.asp?ID=204226&Reply=204...

"Patch 1.10 Mycket välskriven och omfattande guide till en köldbaserad Sorceress med Blizzard och Glacial spike som huvudskill. Inriktningen är en Magicfind Sorc för Player vs Monster (PvM). "

Är den bra? För- och nackdelar med den?

Enda nackdelen är ju det att du får så svårt mot immunes Fast det vet du ju redan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Enda nackdelen är ju det att du får så svårt mot immunes Fast det vet du ju redan

Ok, men vad är bästa MF builden för HC då? Har inte lirat på 2 år nu :/

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Ok, men vad är bästa MF builden för HC då? Har inte lirat på 2 år nu :/

Det får du fråga experterna Jag vet faktiskt inte. Själv kör jag med en Firesorc som förhoppningsvis ska klara att runna Andy/Mephisto i Hell !

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
ja kan när som typ....

jag har en 4 soc pala sköld...om jag gör den till spirit kommer den fortfarande vara för pala only ?

Ja det funkar jätte bra med pala only. Sebbey jag tycker inte du blev blåst på det. Fixa en till Gul så har du nästan en HotO

EDIT:

Behöver en hjälm med 3socket. Kan ge en Sol runa för den.

/w *onix_mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Sebbey dy var ju på tok för låg level för att boosta iaf mig

huh? har jag försökt? eller vad? fan minns inte ens vilka jag boostat..vart skulle du bli boostad? nm? hell?

Permalänk
Medlem

hm kanske formulerade mig fel eller så äre bara jag som är lite trög men det var inge nytt isf jag menar altså kommer skölden fortfarande vara pala only eller kommer vem som helst kunna använda den?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Självklart så kommer pala only finnas kvar.

Permalänk

Gamblade nyss fram en ganska hyfsad amulet

Viper gorget:

2 to Def Auras (pala)
18 to life
20 max stamina
36%poison resist
25% extra gold from monsters
12% MF

Någon low lvl pala som vill ha?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lala..väntar fortfarande på svar om det var värt att byta en gul mot arach

Permalänk
Medlem

oke :/ då äre bara sälja skiten då om ingen annan vill ha ? vill ha svar senast idag (lördag)

den är borta

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
oke :/ då äre bara sälja skiten då om ingen annan vill ha ? vill ha svar senast idag (lördag)

jag vill, tack så mycket, du vet MSN osv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vigge: vad menade du med det du skrev till mig? har jag försökt boostat dig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
vigge: vad menade du med det du skrev till mig? har jag försökt boostat dig?

Nej, skrev fel. Men du var för låg lvl för att vara till någon hjälp under baalrun!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

i hell menar du? hehe det är jag fortfarande..eller inte förlåg lvl men förlåg dmg :P..

Permalänk
Avstängd

Det är ett konstigt fel när jag har installerat patch 1.11, skärmen svartnar efter ett tag och det är bara i Diablo II som det händer. Kanske patch 1.11 inte är kompatibelt med mitt ATI x800xl kort?(använder den senaste drivrutinen till kortet). Nån som har råkat ut för nåt liknande?

Annars får jag väl lägga om windows och se om det hjälper

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Behöver hjälp i Hell. Är i Act2! Är Firesorc! Please!

Visa signatur

Permalänk

Nån som har Maras till byte? Icke-ladder. Ger IST + @. Eller säg vad du needar.

Permalänk
Medlem

hahaha körde nyss lite cow med 2 eller om det är 3 härifrån vet inte...iaf så sa dom akta king. så iaf han jag inte se det o dum som man är så drar man en fire ball innan man hinner se att det är king så passa er för att cowa med mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så nu kan jag inte öppna längre Och så får man en sketen Fal runa på hf i hell.

Permalänk
Medlem

Nån som har nån bra armor för sorc ??

Som vipermagi eller nåt ?

Har ingen atm

Permalänk

Behöver help med duriel i Hell har TP utanför honom och allt!

Edit: Summoner/Countess runs i Hell är ju väldigt lätt

Har dödat summoner 2 ggr nu själv med en Sorc i lvl 77 utan någon bra equipment

Visa signatur

Permalänk
Medlem

själlv behöver jag nu hjälp med att komma till act5nm från act1 nm..=)

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

Skulle själv behöva lite hjälp genom Hell, sitter fast i act2 nu :/
Spelar i SCNL mitt account är *manno

Permalänk
Medlem

Hmm nu tror jag att jag har bestämt mig för min final spec.. jag satsar på att bli ca lvl86. Är lvl50 nu.
Skaffar Insight på mercen så slipper jag massa warmth.

20 Blizzard/Glacialspike. <-Redan satsat detta.
18 Iceblast
10 Telekinesis
10 EnergyShield

1poäng på: StaticField, Charged Bolt, Lightning, Chain Lightning, Teleport, Frost Nova, Ice Bolt, Warmth

Tror ni att jag kommer kunna meph/pindle runna me denna builden? Finns det mer bra mobs jag kanske kan ta med denna? Vilka?¨

All input uppskattas.

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

Har du glömmt Cold Mastery

Permalänk

skulle kört på orb istället