Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lavskägg
När man går ut på battle.net så får man väl dom senaste upp dateringarna eller?

Jag tycker att det är lättare att ladda ner patchen själv och installera. Har gått fortare än om jag låter D2 uppdatera.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Avstängd

Ja, det är bara att tanka hem från http://ftp.blizzard.com. Det är bättre att hämta ner filen till hårddisken eller bränna in den på en cd.

Jag spelade själv på blizzard igår, märkte att det laggade lite, en del plockade upp saker som dom inte var i närheten av, precis framför näsan på mig när jag skulle ta upp dom. Tyckte inte heller om att en del hade så jäkla bråttom med att spela genom banan, jag hann ju inte uppgradera min gubbe nåt om man skulle hinna med dom andra

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Ja, det är bara att tanka hem från http://ftp.blizzard.com. Det är bättre att hämta ner filen till hårddisken eller bränna in den på en cd.

Jag spelade själv på blizzard igår, märkte att det laggade lite, en del plockade upp saker som dom inte var i närheten av, precis framför näsan på mig när jag skulle ta upp dom. Tyckte inte heller om att en del hade så jäkla bråttom med att spela genom banan, jag hann ju inte uppgradera min gubbe nåt om man skulle hinna med dom andra

Hehe hörs verkligen att du är ny på b.net
De flesta över b.net vill nog göra allt så snabbt som möjligt och hoppa direkt på boss-questen.

Permalänk
Avstängd

problemet är att jag ladat ner uppdateringarna och skulle spela jag får bara error messages.
det är ett problem.

Permalänk
Medlem

Har problem med att ansluta till battle.net, har just installerat LoD men får det inte att fungera. Står "Can not connect to battle.net" eller nåt sånt. Reagerade dock på att det står 0.0.0.0 i Intranet. Nån annan som har haft detta problem eller vet hur man fixar det? Skickar med min bnet log.

Ja, jag har köpt spelet och ja, jag har prövat de fyra olika gatewayarna.

1/13 18:02:12.312 Auto-picking gateway based on GMT
1/13 18:02:12.312 Find gateway closest to -1.00
1/13 18:02:12.312 Gateway 4 (0.0.0.0 at GMT 00) is closest to -1.00
1/13 18:02:15.203 Connecting to Battle.net...
1/13 18:02:15.234 querying gateway 0.0.0.0
1/13 18:02:15.281 searching for the fastest server
1/13 18:02:20.281 no servers found
1/13 18:02:22.609 Connecting to Battle.net...
1/13 18:02:22.625 querying gateway 0.0.0.0
1/13 18:02:22.671 searching for the fastest server
1/13 18:02:27.671 no servers found

Permalänk
Avstängd

Nu har jag tagit hem min datorn igen, så det blir inget mer spelande på battle.net. Slutsatsen är att battle.net verkar vara buggigt skit, det händer att monster som står 10 meter ifrån mej lyckas träffa mej, ett monster som jag inte ens såg lyckades träffa mig två gånger. När jag dödade ett monster så tappade monstret det objekt han bar på en bra bit från platsen jag dödade honom. Beror det på att morsans ADSL 500 inte är snabbt nog när att det blir syncfel? En annan sak var att min DVD-Rom uppträdde sig bra konstigt, när jag öppnade DVD:n så stängde den igen, det fösvann när jag avinstallerade battle.net. Jag trodde det var nåt virus, men fanns inget efter scanningen. Back to singleplay.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ingen Som har lust och starta clan eller? Skulle vara kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES

Jo jag är sugen om jag slipper göra ny gubbe

Permalänk
Citat:

Ja om man kunde lita på personerna... om man måste mula

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk

Jag har inte D2 lirat på många år och jag antar att mycket har förändrats, så jag undrar om ringen Stone Of Jordan fortfarande används som en slags handelsvaluta?

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Gaffa
Jag har inte D2 lirat på många år och jag antar att mycket har förändrats, så jag undrar om ringen Stone Of Jordan fortfarande används som en slags handelsvaluta?

I princip så är det bara runor som är handelsvaluta. oftast över Ist.

Permalänk
Medlem

Ok, Ni som är sugna kan ju skicka nått medelande till mig på b.net, Account: Typh-Vendin är online eftermiddagar och Kvällstid nästan varje dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, Ni som är sugna kan ju skicka nått medelande till mig på b.net, Account: Typh-Vendin är online eftermiddagar och Kvällstid nästan varje dag.

Du ligger i min Flist och jag har inte sett dig inne en enda gång

Permalänk
Avstängd

Jag har gjort en backup kopia av min LOD skiva (man vill ju inte repa ner sin guldgruva och ja jag har även originalet, så tjata inte om piratkopiering) men den funkar bara i Windows 2000. När jag installerade XP så sket det sig, den ville att man stoppade i rätt skiva hela tiden. Nu blir det bara att installera om hela Windows 2000 skiten igen :(.

När det gäller Amazonen, så jag raderade jag henne och ska försöka köra en Javazon istället. Magic Arrows var totalt kasst, det gick inte att döda några monster med den. Tråkigt då jag kom så pass långt, men nödvändigt för att inte riskera slå sönder datorn av ilska :). Har kört alla karaktärer till level 36 eller 44 utom Amazonen då som börjar om från scratch. Jag kan inte begripa hur Blizzard kan kalla det för balanserade karaktärer, men man måste väl tänka med skallen och välja rätt skills. Sorcen har klen defence men klart bästa attacken, snacka om mass destruction

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har gjort en backup kopia av min LOD skiva (man vill ju inte repa ner sin guldgruva och ja jag har även originalet, så tjata inte om piratkopiering) men den funkar bara i Windows 2000. När jag installerade XP så sket det sig, den ville att man stoppade i rätt skiva hela tiden. Nu blir det bara att installera om hela Windows 2000 skiten igen :(.

När det gäller Amazonen, så jag raderade jag henne och ska försöka köra en Javazon istället. Magic Arrows var totalt kasst, det gick inte att döda några monster med den. Tråkigt då jag kom så pass långt, men nödvändigt för att inte riskera slå sönder datorn av ilska :). Har kört alla karaktärer till level 36 eller 44 utom Amazonen då som börjar om från scratch. Jag kan inte begripa hur Blizzard kan kalla det för balanserade karaktärer, men man måste väl tänka med skallen och välja rätt skills. Sorcen har klen defence men klart bästa attacken, snacka om mass destruction

Javazonen är grym, totalt galet bra om man gör rätt
Jag spelar inte längre men men javazon finns kvar iaf, alltid lika kul och gå in och äga alla andra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Javazonen är grym, totalt galet bra om man gör rätt
Jag spelar inte längre men men javazon finns kvar iaf, alltid lika kul och gå in och äga alla andra

Jasså? då kanske du kan slänga upp några tips hur jag ska placera skillsen, om dom inte är hemligstämplade förståss

Hur som helst, jag ska ju bara använda Amazonen för att spela offline, men det ska väl inte göra nån skillnad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ju gå in och ta screenshot på mitt skilltree om du vill

Sådär, här är skilltree och stats eller vad man ska kalla det.

http://web.telia.com/~u23209916/javaskills.jpg

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Werewolfs-builds? Jag behöver hjälp med min för att jag gör ungefär 8k skada med fury men har stora problem i hell. I tex Act4 River of Flame tar det tråkigt lång tid för att döda något :/

Badbolll, I dueller. Vad gör du om det kommer en smiter med 90 light res och 65 light absorb?

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Någon som har erfarenhet av Werewolfs-builds? Jag behöver hjälp med min för att jag gör ungefär 8k skada med fury men har stora problem i hell. I tex Act4 River of Flame tar det tråkigt lång tid för att döda något :/

Badbolll, I dueller. Vad gör du om det kommer en smiter med 90 light res och 65 light absorb?

Ehm. 8k i skada låter inte som det ska ta lång tid i hell act4. Vad kör du med för vapen?
Fixa en BOTD BA/CB så bör du fixa det galant

Permalänk
Medlem

Bara jag som får realm down hela tiden? jag hinner köra 10 mf-runs sen rd i 30min.. väldigt irreterande.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Avstängd
Citat:

Kan ju gå in och ta screenshot på mitt skilltree om du vill

Sådär, här är skilltree och stats eller vad man ska kalla det.

Tackar, men varför postade du två lika dumpar? en skärmdump för varje öga?

sMricoT:
Det finns alltid nackdelar med allt hur man än vänder på det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar, men varför postade du två lika dumpar? en skärmdump för varje öga?

sMricoT:
Det finns alltid nackdelar med allt hur man än vänder på det

Ah sry, här är den andra:

http://web.telia.com/~u23209916/javastats.jpg

Permalänk
Medlem

jag undrar en sak ?

hur ofta hittar ni Set Items o. Unique Items ?

när jag spelar hittar jag kanske 2 lr 3 per chapter...e de normalt ??

+ kan någon hjälpa mig välja skills till min Barb. ??
behöver hjälp eftersom jag verkligen tycker om dehär spelet och vill spela det mera.

Permalänk
Medlem

Beror på hur mycket Magic Find du har på din char. 2-3 tycker jag låter rimligt om man inte har nåt MF alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Bara jag som får realm down hela tiden? jag hinner köra 10 mf-runs sen rd i 30min.. väldigt irreterande.

om du startar för många spel på kort tid misstänks du för att vara en bot och får ofta realm down :/ vänta minst 2 minuter mellan varje spel så brukar det funka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah sry, här är den andra:

http://web.telia.com/~u23209916/javastats.jpg

Badboll... Kan du specifiera lite mer vad det är för items.:P Och vad dom är sockade med:) Thank you! Hjälmen är iaf griffon;P och bältet är vell antagligen thundergods.

Permalänk
Medlem

Någon alls som spelar HC-ladder här? Isf kan ni slänga iväg ett PM. Har lite items att ge bort...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apskaft-
Någon alls som spelar HC-ladder här? Isf kan ni slänga iväg ett PM. Har lite items att ge bort...

Hc är ganska skojjigt, men jag spelar sc för att jag brukar pinga ur och dö ibland. Och de är inte särskillt skojjigt om man spelar hc.:(

Permalänk
Medlem

http://img172.exs.cx/img172/175/qalopsstats6mp.jpg

min javazon. (onödigt med strength men nu kan jag equippa stormshield när jag är naken)

titans och stormshield(perf dia) i händerna
på huvudet har jag tal rasha, fötterna infernostride, handskarna är 2ama skills och mana leech. armor brukar vara lionheart men är tillfälligt utlånad till min barb. razortail runt midjan, 1ama skills och mf runt halsen, raven frost och manald på fingrarna.
jag ägde hela skiten fram till act3 hell där varenda jävle är light imun

badbollen var nån minut före med bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
http://img172.exs.cx/img172/175/qalopsstats6mp.jpg

min javazon. (onödigt med strength men nu kan jag equippa stormshield när jag är naken)

titans och stormshield(perf dia) i händerna
på huvudet har jag tal rasha, fötterna infernostride, handskarna är 2ama skills och mana leech. armor brukar vara lionheart men är tillfälligt utlånad till min barb. razortail runt midjan, 1ama skills och mf runt halsen, raven frost och manald på fingrarna.
jag ägde hela skiten fram till act3 hell där varenda jävle är light imun

badbollen var nån minut före med bilder

str ger mer dmg än dex på java så det är itne helt bortslösade points

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)