Förvirrad.. PsoI&II

Permalänk
Medlem

Förvirrad.. PsoI&II

Phantasy Star Onlie I&II till GameCube

Ny pris i Sverige
550kr

På ebay får dom
122$ för det eftersom det är sällsynt står det.
---------------
Eller är Dollars lite nu för tiden?

Permalänk
Medlem

Jag har det till GameCube och enligt deras bilder så är det Pso I&II som jag har.

Men varför dom får så mycket fattar jag inte.. Buden är drygt 22st

Annars kan man ju sälja det där.. På Tradera får man ju knappt 400 för det

Permalänk
Medlem

För att det var till Dreamcast ursprungligen. Om jag nu inte har helt fel dvs

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Du har rätt downup. Dom verkar vara galna i spelet.

Permalänk
Medlem

Kanske skulle lägga upp

PsoI&II + BBA på Ebay

Men det är ju PAL.. klarar la inte deras maskiner?

Permalänk
Medlem

Många vill åt första upplagan av PSO 1 just pga den lilla adaptern du kopplar in till datorn, då den kan användas till att spela GC-ROM'ar som ligger på datorn.
Nintendo ändrade dock på adaptern så att dom senare ej fungerar att göra samma trick med.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Ahh.. PSO på dreamcast. Där försvann många nätter vill jag lova

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR
Många vill åt första upplagan av PSO 1 just pga den lilla adaptern du kopplar in till datorn, då den kan användas till att spela GC-ROM'ar som ligger på datorn.
Nintendo ändrade dock på adaptern så att dom senare ej fungerar att göra samma trick med.

Fel fel.
Många vill ha tag på original pso 1&2 eftersom att Sega justerade pso så att man bara kunde sätta WAN IP i inställningarna och bytte således ut PSO 1&2 mot PSO 1&2 Plus , (vilket dock inte hjälpte, det funkar med den versionen också, lite mer pill dock).
BredBandsAdaptern har inget med detta att göra.

Jag skulle tippa på att priset är högt är för att många vill ha original versionen och att det har varit brist på pso 1&2 i många länder.

Om man nu vill köra homebrew program och emulatorer etc på gamecuben så släpper datel snart sin Max Drive Pro som låter en göra detta utan att hålla på och fibbla med PSO.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Fel fel.
Många vill ha tag på original pso 1&2 eftersom att Sega justerade pso så att man bara kunde sätta WAN IP i inställningarna och bytte således ut PSO 1&2 mot PSO 1&2 Plus , (vilket dock inte hjälpte, det funkar med den versionen också, lite mer pill dock).
BredBandsAdaptern har inget med detta att göra.

Jag skulle tippa på att priset är högt är för att många vill ha original versionen och att det har varit brist på pso 1&2 i många länder.

Om man nu vill köra homebrew program och emulatorer etc på gamecuben så släpper datel snart sin Max Drive Pro som låter en göra detta utan att hålla på och fibbla med PSO.

Precis. Dock så är det enkelt att komma runt hela problematiken med WAN ip, bara sätta sin dator som en sådan och köra en DNS. Sedan tyckte jag inte direkt att det var svårt att hitta PSO 1&2, finns ju på de flesta webutiker då själva PSO tricker är lite "Underground"

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Laggar SOM fan eftersom PSO har max 10mbits tror jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Laggar SOM fan eftersom PSO har max 10mbits tror jag

Nejdå, det fungerar fint. Det är mycket som skall förklaras men 10 mbit räcker jävligt långt. Psoload och de andra DOL loaders som finns använder max 800-1200 kb per sekund och snackar vi streama spel så ligger vi nere på 200 kb typ. Dessutom så är det enkelt löst att fixa så att BB Adaptern går i 100 mbit, men det har inte hjälpt ett piss.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum