Permalänk
Medlem

Oväntat med ny iBook? Tja, de har kommit nya iBooks oktober och mars i ett bra tag, så den är redan "försenad"

Edit: April är det kanske?

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med om att designen på Apple laptopsen är så jävla snygga.

Permalänk
Medlem

Xerent, en liten FAQ-uppdatering?

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Way ahead of you. Nästan.

Visa signatur

Ryzen 9 5950x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 4TB TLC NVMe, 2TB MLC SATA | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

En liten fundering. FAQen säger att vga-adapter inte ingår när man köper iBook, men Apple Store hävdar annorlunda

What’s Included
In the Box

* iBook box- iBook G4
* - VGA display adapter

... osv osv.

Tack för en bra FAQ annars. Kul läsning för en som går i väntans tider sedan i onsdags

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
En liten fundering. FAQen säger att vga-adapter inte ingår när man köper iBook, men Apple Store hävdar annorlunda

What’s Included
In the Box

* iBook box- iBook G4
* - VGA display adapter

... osv osv.

Tack för en bra FAQ annars. Kul läsning för en som går i väntans tider sedan i onsdags

VGA ska ingå allfall.

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen köpt min första Appleprodukt! Det är en iBook 14" med standardconfig. Ska uppgradera minne inom snar framtid!

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr
Nu har jag äntligen köpt min första Appleprodukt! Det är en iBook 14" med standardconfig. Ska uppgradera minne inom snar framtid!

Gamla eller den uppgraderade?

Permalänk
Medlem

Den uppgraderade.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Woohoo, en 12" iBook beställd! :]

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk
Medlem

Grattis.

Ehum, borde inte SweC ha en egen OSX-kategori under UNIX-forumet? Känns en aning rörigt där bland alla linuxfrågor...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr
Grattis.

Ehum, borde inte SweC ha en egen OSX-kategori under UNIX-forumet? Känns en aning rörigt där bland alla linuxfrågor...

Definitivt! Antalet Macrelaterade frågor på forumet har ju ökat explosionartat det senaste året.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vill inte vara petig och vet inte om det nämnts tidigare, men det står att samtliga powerbooks levereras med 512 mb internminne. detta stämmer inte, de levereras med 256 internminne + en 256 mb sticka, tyvärr. iBooken däremot levereras med 512 internt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlf
vill inte vara petig och vet inte om det nämnts tidigare, men det står att samtliga powerbooks levereras med 512 mb internminne. detta stämmer inte, de levereras med 256 internminne + en 256 mb sticka, tyvärr. iBooken däremot levereras med 512 internt.

eeeh. Bara så du vet... RAMminne har länge kallats internminne. Säkert sedan innan 80-talet.

RAM, akronym för Random Access Memory. Kallas även för internminne, primärminne eller arbetsminne //Wikipedia

Det du tänker på är integrerat minne

Permalänk
Medlem

haha, im so sorry :).. känner mig lite dum nu

Permalänk
Medlem

Vet inte om den här frågan har besvarats tidigare i tråden men: Hur väl klarar en iBook eller powerbook de h264-trailers som ligger uppe på apples hemsida?

Min dator nu pallar ju inte ens med 480p (min stationära pc that is), hackar fram i nån frame per sekund.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Vet inte om den här frågan har besvarats tidigare i tråden men: Hur väl klarar en iBook eller powerbook de h264-trailers som ligger uppe på apples hemsida?

Min dator nu pallar ju inte ens med 480p (min stationära pc that is), hackar fram i nån frame per sekund.

De klarar inte det...

1080i är precis så jag klarar på min Powermac. Och det är en dual 1,33GHz G4 med 9600 Pro och 1GB RAM.

Permalänk
Medlem

Så det innebär att om jag köper en 15" Powerbook kommer jag inte kunna titta på filmer i HD format whatsoever? 480 eller 720 osv?
:/

Permalänk
Medlem

Hur går det egentligen med Powerbook G5? När ska den lanseras?

Visa signatur

Don't go away mad, just go away.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schultz
Hur går det egentligen med Powerbook G5? När ska den lanseras?

Osäkert om en sådan kommer att komma innan det blir Intel nästa sommar. Bara Steve som vet

Visa signatur

MacBook Pro 15"
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur. Apple har kultur och stil.

Permalänk

Tjena! Tänkte bara höra om det går att visa film på teven med skärmen nerfälld? Jag har en powerbook 12". Varje gång jag fäller ner skärmen går ju givetvis datorn ner i energisparläge...måste ha missat nåt...:)

Visa signatur

Some people go to bed with a lucifer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swerocker
Tjena! Tänkte bara höra om det går att visa film på teven med skärmen nerfälld? Jag har en powerbook 12". Varje gång jag fäller ner skärmen går ju givetvis datorn ner i energisparläge...måste ha missat nåt...:)

Testa detta:
1. Stäng av datorn/starta om.
2. Precis när den startar upp så fäller du ner skärmen.
3. PB:n ska nu använda TV:n som huvudskärmen.

Fungerar?

Visa signatur

MacBook Pro 15"
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur. Apple har kultur och stil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrjean
Testa detta:
1. Stäng av datorn/starta om.
2. Precis när den startar upp så fäller du ner skärmen.
3. PB:n ska nu använda TV:n som huvudskärmen.

Fungerar?

ja men han måste väl öppna den igen för att kunna använda tangentbordet ?

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoman
ja men han måste väl öppna den igen för att kunna använda tangentbordet ?

Man får använda ett externt tangentbord då

Visa signatur

MacBook Pro 15"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
De klarar inte det...

1080i är precis så jag klarar på min Powermac. Och det är en dual 1,33GHz G4 med 9600 Pro och 1GB RAM.

Hur klarar de bärbara t ex iChatten med videochat och dylikt som också använder sig av h264? Fungerar de tillfredställande?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Hur klarar de bärbara t ex iChatten med videochat och dylikt som också använder sig av h264? Fungerar de tillfredställande?

Har jag ingen aning om, tror jag startat iChat en gång. Men det gav mig inget.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju svara mig själv angående de bärbaras h264-egenskaper nu. Var nämligen inne och klämde lite på både Powerbooken och iBooken idag. 480p fungerade smärtfritt, frameraten föll nån gång men går inte ens att jämföra med min stationära pc, 2500+, som inte ens klarar att hålla en framerate överhuvudtaget utan hackar fram i nån, eller några, frames per sekund.

Rätt sugen på en bärbar mac nu måste jag säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swerocker

Du kan alltid väcka datorn när den är igenslagen genom att använda ett externt tangentbord att slå på.

Visa signatur

Ryzen 9 5950x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 4TB TLC NVMe, 2TB MLC SATA | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

bärbara G5:or kommer inte komma. Hög strömförbrukning + övergång till Intel = no G5 to go.
En av de största orsakerna till Intel affären (gissningsvis) är ju att apple vill åt merom och eventuellt yonah/napa?

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Finns det några pålitliga uppgifter på hur mycket en 12" PB låter när fläktarna går för fullt?

Gärna ett ordentligt uppmätt dB-värde.