Permalänk
Avstängd

DU betalar för en extratjänst dvs 100Mbits iden tjänsten ingår det att tankar du mer än 300Gb så blir din hastighet cappad till 128Kbit.

inga konstigheter idet ..

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Personligen tycker jag att de borde erbjuda sina abbonenter att köpa extra kapacitet fram till abbonemanget stängs av.

Annars har de ju stängt av en del av tjänsten med omedelbar verkan och en del med uppsägningstid.

Man måste väl få utnyttja en tjänst fullt ut fram tills uppsägningstiden gått ut? Och i tjänsten ingår möjligheten att köpa till extra kapacitet.

Nej, jag tycker det är rätt kass av BBB. Står det överhuvudtaget i avtalet att man inte kan köpa extra kapacitet under uppsägningstiden?

Plus att de faktiskt borde tjäna pengar på att pracka på folk mer av sina tjänster.

Fast jag tycker det är häpnadsväckande hur mycket den här personen tycks tanka... 16800 för kapacitet så det räcker till slutet av månaden? Warez-kungen?

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk

Jag har nu skrivit ett lite mail till ett högt uppsatt "höns" på BBB, och denne har nu lovat mig att jag skall få tillbaka min 10Mbit-tjänst. Jag ser ingen anledning att tro att han inte skulle honorera detta.

Jag tycker det är viktigt att BBB får reda på vad folk tycker, dessutom fick jag reda på när jag talade med en annan uppsatt person på BBB att hon läser sweclockers.com-forumet dagligen för att få reda på "tendenserna" på nätet.

Personligen tycker jag att det är viktigt att dylika företag får reda på vad folk tycker. Okej, en del kanske tycker allt är ok bara för att företagen friskriver sig i avtalen. Själv anser jag att dom skall försöka anpassa sig efter vad kunderna tycker.

Om kunderna tycker det är crap att man blir cappad till 128Kbit, då ska dom få reda på det. Annars händer det inget. Så alla ni här som bara "håller med", det är ni som är dom döda fiskarna som flyter medströms...! bara så ni vet.

Och ja, jag har flera dc-burkar på, dygnet runt. Så nu vet ni det.

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Jag har nu skrivit ett lite mail till ett högt uppsatt "höns" på BBB, och denne har nu lovat mig att jag skall få tillbaka min 10Mbit-tjänst. Jag ser ingen anledning att tro att han inte skulle honorera detta.

Jag tycker det är viktigt att BBB får reda på vad folk tycker, dessutom fick jag reda på när jag talade med en annan uppsatt person på BBB att hon läser sweclockers.com-forumet dagligen för att få reda på "tendenserna" på nätet.

Personligen tycker jag att det är viktigt att dylika företag får reda på vad folk tycker. Okej, en del kanske tycker allt är ok bara för att företagen friskriver sig i avtalen. Själv anser jag att dom skall försöka anpassa sig efter vad kunderna tycker.

Om kunderna tycker det är crap att man blir cappad till 128Kbit, då ska dom få reda på det. Annars händer det inget. Så alla ni här som bara "håller med", det är ni som är dom döda fiskarna som flyter medströms...! bara så ni vet.

Och ja, jag har flera dc-burkar på, dygnet runt. Så nu vet ni det.

Personligen tycker jag det är okej med 128 kbit. Så länge det står så i avtalet så får de göra hur de vill. (Även om jag aldrig i livet skulle gå på ett sånt erbjudande, utan sitta kvar på min 10 Mbit BBB-LAN.)

Det som inte är okej som jag ser det är att man inte kan utnyttja tjänsten under uppsägningstiden. Man borde kunna få köpa hur mycket bandbredd som helst under den tiden, och sen skylla sig själv om man inte använder upp den innan abbonemanget stängs.

Sen känns det lite vilseledande också att kalla det för en utökning av 10 Mbit-tjänsten. Fast läser man inte så långt i avtalet som till "300 GB" och "128 kbit/s" så får man skylla sig själv. Samma sak om man inte kan räkna ut ungefär hur mycket man förbrukar.

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
.

Jag tycker det är viktigt att BBB får reda på vad folk tycker, dessutom fick jag reda på när jag talade med en annan uppsatt person på BBB att hon läser sweclockers.com-forumet dagligen för att få reda på "tendenserna" på nätet.

Det var ju bara du som tyckte att dom gjort fel.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

30 dar går fort! Bra tankat, 300 gig på nån dag heheh

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Skrämmande...

Om man VET att man gör av med 300 gig på ett par dagar, varför över huvudtaget gå in på 100-tjänsten? Antingen ren dumhet eller ett behov att få tala med folk på support och kundtjänst.

Det är ju precis dumpar som BBB INTE vill ha, därav limiten med tillhörande cap på linan. Jag har full förståelse för BBBs abbonemangsregler.

Att linan cappas till 128 är bara bra, annars skulle varenda dump köras på 100 tjänsten de första 300 giggen och sedan gå ned till "vanligt" 10 igen. Detta skulle bara innebära att vi andra, hyfsat normala användare, skulle få betala mer för tjänsten genom de högre kostnader den genererar.

Summan är att om du skall ha 3 DC burkar, 2 FTP dumpar och en spelserver på 24/7... Hyr in dig på en 100 lina, dedikerad och utan limit, för vad det kostar.

Bara mina 5 öre men hey... Subjektivt!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

Du e klart för mycket beroende av din dator... Träna, bygg ett hus eller nått istället..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucius
Skrämmande...

Om man VET att man gör av med 300 gig på ett par dagar, varför över huvudtaget gå in på 100-tjänsten? Antingen ren dumhet eller ett behov att få tala med folk på support och kundtjänst.

Det är ju precis dumpar som BBB INTE vill ha, därav limiten med tillhörande cap på linan. Jag har full förståelse för BBBs abbonemangsregler.

Att linan cappas till 128 är bara bra, annars skulle varenda dump köras på 100 tjänsten de första 300 giggen och sedan gå ned till "vanligt" 10 igen. Detta skulle bara innebära att vi andra, hyfsat normala användare, skulle få betala mer för tjänsten genom de högre kostnader den genererar.

Summan är att om du skall ha 3 DC burkar, 2 FTP dumpar och en spelserver på 24/7... Hyr in dig på en 100 lina, dedikerad och utan limit, för vad det kostar.

Bara mina 5 öre men hey... Subjektivt!

Det verkar som om halva sweclockerforumet består av personer som accepterar precis det som företagen dikterar. Jag ger mej fan på att ni var görnöjda när ni fick era 14.4-modem, eller när comhem släppte 0.5. Fred på jorden, jag har mitt bredband.

Pytsan.

Om ni istället tog ut skallen ur daimkrysset och började tänka lite så inser man rätt snabbt att det går att förändra saker och ting. BBB's 100Mbit-tjänst är bra, men den kan bli bättre, och med tanke på att dom kryddar sina erbjudanden med 0kr anslutningsavgift så innebär det sannolikt att kundtillströmningen inte är såvärst bra.

Jag sätter 100 spänn på att innan året är slut så kommer bbb komma med ytterligare en 100Mbit-tjänst som vänder sig till oss storkonsumenter, där limiten är borta, men där man betalar betydligt mer, och det är ju valfrihet man vill ha, right?

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Det verkar som om halva sweclockerforumet består av personer som accepterar precis det som företagen dikterar. Jag ger mej fan på att ni var görnöjda när ni fick era 14.4-modem, eller när comhem släppte 0.5. Fred på jorden, jag har mitt bredband.

Pytsan.

Om ni istället tog ut skallen ur daimkrysset och började tänka lite så inser man rätt snabbt att det går att förändra saker och ting. BBB's 100Mbit-tjänst är bra, men den kan bli bättre, och med tanke på att dom kryddar sina erbjudanden med 0kr anslutningsavgift så innebär det sannolikt att kundtillströmningen inte är såvärst bra.

Jag sätter 100 spänn på att innan året är slut så kommer bbb komma med ytterligare en 100Mbit-tjänst som vänder sig till oss storkonsumenter, där limiten är borta, men där man betalar betydligt mer, och det är ju valfrihet man vill ha, right?

Eum... Det är ju precis det som är grejjen! BBB har kommit med en ny tjänst, 100 Mb/s! Fler kommer säkert att följa efter eller modifiera sina tjänster att bli attraktivare, vilket i sin tur kommer att få BBB att göra SINA tjänster mer attraktiva.

Att "uppgraderingen" kostade nada från 10 till 100 och att månadsavgiften sänkts är mycket riktigt för att tillströmmningen av kunder inte var vad de väntat sig. Jag och säkert många andra nappade på detta. Billigare pris = fler kunder = marknaden styr.

Spara hundringen, BBB har redan nu den tjänsten - bara att den kostar avsevärt mer! Regga dig en enskild firma för en tusnig och köp deras företagstjänst. Tanka hur mycket du vill men slanta därefter!

Jag anser att denna tjänst är jäkla bra. Självklart kan den bli bättre och kommer säkert också bli det. Men den kommer inte att bli bättre för att det ringer 50 st 20 åringar med wääärz dumpar o gnäller (motverkar nog snarare syftet), utan genom konkurrans från andra ISP:ar.

Val finns det gott om! Varför inte t.ex. behålla din 10 Mb/s? Eller välja en annan leverantör och på så sätt visa ditt missnöje? Om alla som är missnöjda byter ISP med hänvisning till 300 GB gränsen så kanske det händer ngt - men knappast troligt i detta skede då jag inte kan tänka mig att någon byter sin LAN tjänst för en DSL dito.

Och japp!! Jag var skitglad när jag fick ComHem´s 0.5 tjänst och kunde slänga mitt 56K modem! Lika glad blev jag när jag la Nemo modemet i garderoben och hoppade på, dåvarande, BoNet´s 2.5 Mb/s tjänst. Njöt när jag drog ut splittern ur telejacket och tröck in TP kabeln, när jag skippade DSL till BBB´s favör.

Lika glad blev jag denna gång, när jag ser 10 megabyte flyga förbi per sekund istället för 1!

Och du, jag kommer bli skitglad den gång det går ännu snabbare!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

bigmac_macuser har man ett så hårt tryck på sin lina som du har så visste du när du beställde tjänsten att du skulle mosa gränsen riktigt snabbt.. Du beställer tjänsten o vet vad som gäller men du beställer ändå bara för att vara kung på DC ett par dagar... Sen när du har varit det så säger du upp det o ska ha dina gamla lina tillbaka men det gick inte (som du planerade innan).... Bit nu i det sura äpplet o inse att du gjorde bort dig, din plan gick inte hem, sorry...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Det kan man tycka, fast som det är nu så kan jag varken fylla på mer bandbredd eller få tillbaka min 10Mbit-lina, och det står inte i avtalet.

Såhär står det:
"Skulle du använda hela kvoten stängs uppkopplingen och du får välja mellan att surfa vidare med 128 Kbit/s eller köpa till extra kapacitet i form av 100 GB-kvoter för 200 kr/styck"

"Uppsägningstiden är en månad."

Jag tycker personligen inte det är rimligt att betala 325kr/månad för 128Kbit... det är ren ocker och ett oskäligt bemötande av kunder. Inte acceptabelt.

om du nu inte tycker det är rimligt varför köpte du då tjänsten ????

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Tycker dom kan sära på dom 10 och 100 abbonemangen så dom slipper massa folk som ringer o klagar. Låt 10Mbits abbonemanget va kvar som det är, och lägg 100Mbits abbonemanget på en pris nivå runt 6-700 men utan tak. Då blir BBB av med allt tjafs

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem

Törs man fråga lite OT hur mycket en webbserver skulle dra i månaden? Många webbhotell har ju t ex 4 GB trafik i månaden, men hur mycket trafik är det? Jag har personligen övervägt att lägga vår klansida på en egen webbserver/BBB 100 MB.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

"Den som gapar efter mycket......."

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

En liten fråga. Hur kan man ha användning av 300 GB på ett par dagar? Jag använder ju inte så mycket på ett helt år.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med 100Mbit är det inga större problem såvida man inte är snål eller dyl, dvs om man inte delar med sig så kanske nån vecka/månad i annat fall någon/några dagar...

Permalänk
Medlem

100 mbit bah...
för mig räcker BBB's VDSl..

men om man inte har råd eller läser avtalen ska man inte ha 100mbit..

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
om du nu inte tycker det är rimligt varför köpte du då tjänsten ????

Det framgick inte att så var fallet från början. (i deras villkor dvs)

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
om du nu inte tycker det är rimligt varför köpte du då tjänsten ????

Därför att det inte stod i avtalet?

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexus430
En liten fråga. Hur kan man ha användning av 300 GB på ett par dagar? Jag använder ju inte så mycket på ett helt år.

Det beror på att jag är en storanvändare, och du är inte en storanvändare.

Exempelvis har jag två datorer som alltid erbjuder 800gb totalt med data på dc, det drar bandbredd. så klaga inte när du och alla andra laddar ner från dc, filerna kanske kommer från mig, och med min bandbredd!

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Avstängd

frågan är ju hur mycket BBB måste ta i månaden för att de skall gå med vinst med en 100Mbit tjänst (utan gräns såklart) 3-4 tusen?

Givetvis beror det ju på hur många som köper tjänsten.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Eller så tänker du lite innan du handlar och läser avtalet bättre, så går det säkert bätte nästa gång.
Men så var du ju bannad på 99mac också, det säger lite

Permalänk
Medlem

Språkpolisen meddelar:
I denna tråd har ordet "abonnemang" hittills stavats fel 10 gånger av 6 olika personer. Abonnemang, abonnenter, abonnera. Skriv det 10 gånger så glömmer du det inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
Eller så tänker du lite innan du handlar och läser avtalet bättre, så går det säkert bätte nästa gång.
Men så var du ju bannad på 99mac också, det säger lite

Vad säger det?

Det säger att om du vore här skulle du fått ett nytt utseende, och din mamma skulle inte känt igen dej längre.

Jag tycker inte du ska reta folk du inte känner. Amen. Dessutom har 99mac-incidenten med andra saker att göra. Jag är inte längre bannad där, men jag hänger inte på forum där inavel råder.

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

Du lär inte bli långvarig här om du hotar folk.

Sen har du faktiskt läst och skrivit på ett avtal som du sen försöker slinga dig ur. Jag orkar inte ens kommentera alla dina undanflyker utöver din första post. Du visste att du skulle få 128Kb men nu försöker du slinga dig ur det. Om du får tillbaka din 10Mbit så är det 100% BBB's goodwill som du skall vara tacksam för. Det är inte som om dom skulle tappa dig om du fick surfa månaden ut med 128KB vem skall du annars få 10Mbit från?

Du är ett typ exempel på kunden som dom inte vill ha på 100Mbit tjänsten fattar du väll. Det är inte som om bandbred är gratis och BBB som alla andra bolag i välden måste kunna gå med vinst för att överleva.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Sigh...

Vad de flesta inte verkar förstå är att INGEN isp tjänar några pengar på en person som utnyttjar sin bandbredd till fullo. Vad kan en 10Mbit's site kosta som pumpar ut 1MB/sec konstant? Tror att det utan problem blir 5-siffrigt belopp(varje månad).
Vad skulle då en 100Mbit's tjänst kunna kosta? Hade jag vart BBB hade jag satt kostnaden på ca 100.000kr, dock så kommer de fortfarande gå massa minus.

Permalänk
Avstängd

1999 tog ju telia 110 000 för en 10Mbit lina iofs otroligt dyrt men ändå ... kan ju tänkas på lite i kontrast till 600 för 100Mbit från bbb idag ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem
  • Tråd Låst

  • bigmac_macuser varnad

Var lite snällare mot varandra.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion