Kan någon vänlig själ hjälpa till? Specifikt behöver jag en svensk version av phonebook.ini till Tiscali!
Tiscali tycker jag ska kontakta Alcatel (eller Thomson eller vad dom nu heter) - och dom tycker jag ska kontakta Tiscali... Catch 22, hurra.
Kan någon posta innehållet i deras phonebook.ini fil eller emaila den till mig? Spelar ingen roll vilken DSL leverantör ni använder - det är ju skanova i grunden...
Drivrutiner är ju inget problem och jag har nu försökt med en tysk phonebook.ini fil med det funkar inte.
Jo jag har testat google men kan inte hitta en SVENSK phonebook.ini fil.
Phonebook.ini innehåller konfigurationen av Speedtouch modemet - men eftersom mitt modem är amerikanskt (men är samma som såldes här) så kan jag inte använda dom inställningarna som finns med på min original CD (dessutom använder jag inte Win 98 längre). Enklast är om någon som använder just ett Speedtouch USB bara kunde posta sina inställningar ifrån sin phonebook.ini fil! Tiscali och tillverkaren borde ju kunna hjälpa till men - nej, dom hänvisar bara till varandra.
Speedtouch modem såldes ofta med ADSL abonnemang och då är just konfigurationen inställd till just den leverantören.
Filen innehåller detta på ett ca - men jag vet inte vad för inställningar Tiscali har?
Det ända jag fick ur dom är att "kontakta tillverkaren"... Ska titta närmare på mitt andra modem som är ett Dlink och se om det går att luska ut något...
Näpp, funkar inte. Vad som händer är att Modemet fungerar men något med inställningarna är fel. Har inte haft tid att testa så mycket, men modemet anger att det finns en DSL signal, men när jag försöker lögga på så timeoutar den efter ett tag och anger ett felmeddelande om att den får inget svar...
Någon måste det väl finnas som använder Speedtouch USB???