Permalänk
Medlem

Jag fick ett brev idag från optimal telecom där det stod, att telias monopol på det fasta abonnemanget nu upphör. Betyder det att det nu är möjligt att ha ADSL utan telefonabonnemang?

Visa signatur

xenobioz.com
Free VSTs and music!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

logga in på www.bredband.nu tror jag så kan du söka på din adress så ser du ungefär vilka internetleverantörer du kan ha sen får du gå in på deras hemsida som du kan o söka så du verkligen kan de du valde

Permalänk
Medlem

jag har adsl utan telefonabb. men då har jag en lokal isp (ljusnet) iofs. lite dyrare blir det men man känar iallafall på det.. jag kör iptelefoni från tele2 och jag har alldrig sparat så mycket pengar som jag gör nu. när jag hadde telia så kom det en räkning på ca 1800-2000:- /3 mån nu när jag har tele2 så får jag en räkning på ca 750:- /3 mån (ringer lika mycket nu som jag gjorde med telia) betalar 70 kr mer i mån för bredbandet så lägger man på det för 3 mån så blir det med tele2 räkningen 960:- tar man 960 - 2000 = 1040 så ser man vad jag känar var 3 månad på att köra som jag gör nu. sen e det ju inte samma summa varje månad.. mer ibland och minder ibland. men det jag har räknat på stämmer ganska bra när man slå ur det på ett år. så jag känar ca 4000 /år bara att köra utan fast telefon,fast bredbandet blir lite dyrare. Och jag tycker att det har funkat bara fint med iptelefoni.

går säker att spara mer.. men jag känner mej ganska nöjd iallafall.. slipper betala telias fasta avgifter å ånt skit:p

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive