[PHP] Får inga felmeddelanden

Permalänk
Medlem

[PHP] Får inga felmeddelanden

Har på sistonde börjat exprimentera lite med PHP. Allt rullar bra och jag börjar få koll på det mesta (det verkar inte överdrivet svårt att emigrera från ASP...) med undantag för en sak: jag får inga felmeddelanden.

På min IIS-server med ASP får jag förträffliga små felmeddelanden som pekar ut vilken rad felet ligger på osv. vilket underlättar när jag ska rätta till felet. På apachen får jag dock inga meddelanden!

Jag har

error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE

och

display_errors = On

som options, men jag får ändå bara en tom skärm när något går fel. Vad kan vara problemet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du har inga fel i dina script..?

Samma sak om du sätter error_reporting till bara E_ALL? Hur kollar du så att du får fel? Typ <?php enhäftigfunktionsomintefinns(); ?> och väntar dig svaret "undefined function", typ?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Skulle ju vara fräckt om jag inte gjorde några fel. Vore tyvärr så att alla mina script skulle generera tomma sidor i så fall...

Japp, har ställt in den på E_ALL, still nada. Inte sett till något errormessage av något slag vilket fel det än har varit.

Hänger det bara på php.ini eller ligger det något i httpd.conf som ska ordnas också?

Någon som vill dela med sig av en php.ini som fungerar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

detta är vad jag brukar köra med, funlkar perfect

E_COMPILE_ERROR|E_ERROR|E_CORE_ERROR

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
detta är vad jag brukar köra med, funlkar perfect

E_COMPILE_ERROR|E_ERROR|E_CORE_ERROR

E_ERROR och E_CORE_ERROR är nästan likadana.

jag brukar köra med error_reporting(E_ALL|E_STRICT); i mina skript.

Permalänk
Medlem

Nej lyckas fasen inte få några felmeddelanden. Har testat alla tips jag kan hitta. Installerar nog om alltihop en vända så får vi se hur det rullar sen.

Riktigt drygt att sitta och felsöka utan att ha en aning om var man ska börja...

EDIT: Yaay! En liten ominstallation av PHP samt en uppgradering till php-4.3.8 löste biffen.

Visa signatur