Missa inte Amazon Prime Deal Days!

processorn lägger sig inte riktigt i läge?

Permalänk
Medlem

processorn lägger sig inte riktigt i läge?

håller på och sätter på min processor nu,
intel pentium 4 3,0 Ghz

men när jag lägger den i läge och drar ner spaken så ser det ut som om piggarna inte riktigt åker ner i hålen på en sida
den sidan som det fattas hål respektive piggar på ser det ok ut
det ser alltså ut sm om processorn inte ligger helt plant
är det fel?
hm vet inte vad jag ska göra

Permalänk

förmodligen så har du inte vänt den åt rätt håll..

om du är helt säker på att du har den rätt-vänt så kolla om några pins är böjda.. det är inte troligt, men det skulle också kunna hindra den från att hamna rätt

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

japp förstår att det skulle kunna vara så. den sitter åt rätt håll och inga pins är böjda, har kollat det noga, men de kanske ska sitta som det gör

Permalänk

det finn sen pil på processorn .... den sitta i det hållet det saknas en pig på i moderkortet

Permalänk
Medlem

Re: processorn lägger sig inte riktigt i läge?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av erased
håller på och sätter på min processor nu,
intel pentium 4 3,0 Ghz

men när jag lägger den i läge och drar ner spaken så ser det ut som om piggarna inte riktigt åker ner i hålen på en sida
den sidan som det fattas hål respektive piggar på ser det ok ut
det ser alltså ut sm om processorn inte ligger helt plant
är det fel?
hm vet inte vad jag ska göra

sorry är tvungen, "håller på och sätter på min processor nu."

men det äär troligen som dom andra här sa att den ligger fel, där pilen på processorn är så ska den ligga med den åt de hållet där det saknas hål på sockeln

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz