Permalänk
Medlem

Cure: Jadu, det där är svårt... Kanske lite väl svårt. Lite mycket kod att skriva också.

Permalänk
Avstängd

Ett program som kan generera en "jag har problem med en brud"-tråd på swec? Massa algoritmer.

Permalänk
Medlem

Asså.. Spara till nästa helg.. Fler som har tid och det är skönt med lite tid imellan.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

mao lägg ner den här tråden nu ?

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

Cures problemtyp är rättbra tycker jag. Tror inte att det är supersvårt heller...
Men som sagt vi väntar tills helgen

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem

Ja, ta och lägg ner denna tråd till nästa helg. Eftersom det ändå inte går att köra på vardagar.

Jag kan slå upp en ny tråd med ett nytt problem då? Eller fortsätta i denna?

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Dra igång en ny ren tråd.
Drygt att ha en massa sidor orelevanta inlägg.
Tråden ska börja med att problemet presenteras.
Tycker jag.

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk

är det inte bäst att fortsätta prata här tills en ny tävling sker?

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Mjo, vi fjollar runt här lite allmänt tills en ny tävling kommer igång.
Så kan jag slå upp en ny tråd och presentera den där.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Fjolla allmänt var det.

Hur är det med snabbhet och operatorn ?: ?

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk

orkar någon göra en liten sida till detta?, med någon form av enkelt forum.
eller det kanske är overkill

Permalänk
Avstängd

Ett program som löser Hanois Torn med bestämt antal brickor, tex 5. Det räcker att den skriver ut i dosprompten hur den flyttar brickorna. Det hade varit en skoj tävling jag gärna hade ställt upp på. Men inte för att tävla i hastighet, utan i liten källkod.

Permalänk
Medlem

Sim: Liten källkod = tecken eller komprimering(oläslighet)

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Sim: Liten källkod = tecken eller komprimering(oläslighet)

Antal rader kod är väl lättast att tävla i. Men naturligtvis måste man följa gammal hederlig kodstandard. Alltså inte tillåtet att knö in 30 operationer på en rad. Man kan väl säga såhär: semikolon och måsvinge = ny rad

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att köra på minst antal tecken annars? Och räkna bort whitespace.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Eller varför inte minst storlek som bytecode?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Det är väl bara att köra på minst antal tecken annars? Och räkna bort whitespace.

Njae. Då kommer folk döpa sin variabler och procedurer till a, b och c vilket gör koden ruskigt svårläst.

När företag utvärderar hur mycket en programmerare har gjort räknar dom allt antal kodrader så det känns som rätta sätta på något sätt.

Fast vi kan ju låta antal kodrader bestämma, men antal bytes avgöra när det blir oavgjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
orkar någon göra en liten sida till detta?, med någon form av enkelt forum.
eller det kanske är overkill

Tja, installerade punbb på servern lite snabbt. Finns på http://masv.mine.nu/contest/forum/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

:€

Permalänk
Avstängd

Här är Hanois Torn-problemet, vilket kan bli en kul tävlingsuppgift.

Vi kan tävla i dels vem som skriver bästa algortimen för att lösa uppgiften på minst antal drag och dels minst antal kodrader.

Permalänk
Medlem

Sim: Det finns ju en optimal lösning för den, och den känner väl många till?
Inte för jag kan den, men skulle chansa på att det finns en optimal lösning

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Sim: Det finns ju en optimal lösning för den, och den känner väl många till?
Inte för jag kan den, men skulle chansa på att det finns en optimal lösning

Jag kan den inte heller. Jag vet ett sätt att lösa den på, men den är långt i från optimal. Men en rolig tävling tror jag det kan bli i alla fall. Och om den optimala lösningen är känd räcker det ju att tävla i snyggast kod, det är ju nästan lika intressant.

Jag tänkte vidare att outputen kan se ut så här:

Drag 1: Bricka från pinne 1 till pinne 2 Drag 2: Bricka från pinne 3 till pinne 1 Drag 3: Bricka från pinne 2 till pinne 1 ...

Osv. Så slipper folk tänka på det grafiska.

Permalänk
Medlem

Jodå, visst finns det en optimal algoritm. Men det är ju inte trivialt att implementera den (och dess detaljer) bara därför..

Tycker det är lite roligt med att tävla i progammering (även om jag aldrig gjort det så är idén lockande), men att optimera C++-kod känns nog inte riktigt som min grej, tyvärr. Borde kanske ordna nån tävling till nästa lov eller sådär?

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

I din tävling sim så är det ju inte frågan om vem som kommer på lösningen, eller för den del kommer på ett kul hack i programmeringsdelen heller. Utan minst kod vinner, spela roll hur man gör de?

Neh jag röstar för något större, något i stil med minispel.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk

Hanois torn lär ju vara ett ganska sönderanalyserat problem till vilket det garanterat finns optimala lösningar med källkod att finna på webben. Jag har något minne av att det går att göra väldigt kort och smidigt med funktionella programmeringsspråk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Hanois torn lär ju vara ett ganska sönderanalyserat problem till vilket det garanterat finns optimala lösningar med källkod att finna på webben. Jag har något minne av att det går att göra väldigt kort och smidigt med funktionella programmeringsspråk.

Tja, i min enfald trodde jag att vi gjorde detta för att ha roligt och inte för att sitta och ladda ner färdig källkod för att vinna en tävling utan pris. Men, men. Då får väl ni andra försöka komma på en bättre idé.

Permalänk
Medlem

Sim: Det var inget fel på din idé, men det finns redan en lösning på den som är optimal. Annars var det ett bra förslag, keep em coming

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Tja, i min enfald trodde jag att vi gjorde detta för att ha roligt och inte för att sitta och ladda ner färdig källkod för att vinna en tävling utan pris. Men, men. Då får väl ni andra försöka komma på en bättre idé.

Jo, det var lite naivt av dig. Världen är inte perfekt du vet. Inte ens programmeringsforumet på sweclockers.com är det.

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa hela den här tråden... Blev det nån tävling? Kan inte trådskaparen editera första inlägget med tävlingsinfo?

/Pelle

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Orkar inte läsa hela den här tråden... Blev det nån tävling? Kan inte trådskaparen editera första inlägget med tävlingsinfo?

/Pelle

En tävling gick av stapeln senaste helg och det lär bli en ny tävling inkommande helg.