Permalänk
Medlem

Creative DDTS-100, Hur koppla in?

Jag må vara lik en åsna men så dum som en är jag endå inte. Trodde jag....
De hyper enkla och barnsligt löjliga manualerna som creative skickar med till sina produkter brukar jag bara lägga åt sidan och frebilt koppla in min nya prodrukt. Denna gången blev jag dock något ställd och fick till en början inte ens något ljud till hörlurar utgången (tyvärr är subwoofern på lagning och detta gör att jag hittlills bara kunnat testa att koppla in hörlurar) Efter ett tag insåg jag att igenom att koppla sladdarna från "TO PC" till ljudkortet på datorn ej gjorde att jag fick ljud i hörlurar utgången. Hur detta kan vara så förstår jag fortfarande inte, men jag leta fram en 3,5mm > 2 RCA och kopplade in 3,5 mm till den gröna kontakten på ljudkortet och de andra två till den översta analoga ingången.
Sen var allt frid och fröjd, trodde jag ja, men icke sa nicke. När jag kom på att jag skulle förmodligen få min subwoofer imorgon så tittade jag en extra gång där bak på ljudkortet och till min förskräckelse så jag att det ej kommer fungera eftersom de 3 3,5mm pluggarna som går från "TO PC" utgången på switchboxen behöver såklart pluggas in i den gröna,svarta och oranga utgången. Så hur i hela herkules ska man koppla för att få mina megaworks till decodern samtidigt som jag ska kunna lyssna i hörlurarna ??

tack på förhand
// Yakke