Alltid överst-knapp

Permalänk

Alltid överst-knapp

Jag skulle vilja höra lite om en grej jag saknar väldigt mycket i Windows;
För ett par år sen hade jag ett skal till Windows som gjorde så man fick en extra knapp brevid de tre uppe i högra hörnet. Den gjorde så man kunde få det fönstret "alltid överst" så att säga. Jättesmidigt, men kan man inte på något sätt få till en sån knapp utan skal eller program. Jag använder "TrayDevil" nu som fixar i princip samma sak, men lite jobbigt att ha ett program igång för bara den funktionen. Ingen som vet

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Hedersmedlem

Hur menar du att det är "jobbigt" att ha Tray Devil igång? Det är väl mycket enklare än att byta skal.

Bara en fråga...

Permalänk

Jo, men det borde kunna gå utan varken skal eller Tray Devil tycker jag. En sån förhållandevis enkel funktion ju.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Om du använder Nvidia kort så kan du köra med Nview som har denna funktion när du högerklickar på fönsteret i aktivitetsfältet

Permalänk

Nej tyvärr ATI.

Hmm, verkar jobbigt det här, borde väl finnas någon som känner samma problematiska vardag som jag. Jag vill bara kunna ha mitt kära lilla anteckningsblock eller dyl. överst. Det går ju med Winamp så man tycker ju det borde gå att fixa med vanliga fönster med...

Visa signatur

Permalänk

Otroligt gammal tråd, men hittade ett smidigt program som gör denna sam just nu. Actual Title Buttons heter det. Tyvärr kostar det pengar, ingen som vet något program som är freeware som gör samma sak?

Permalänk

Borde ju inte vara SÅ svårt att göra ett eget program som gör samma sak. Det svåra är nog att få dit knappen. *kodar*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Otroligt gammal tråd, men hittade ett smidigt program som gör denna sam just nu. Actual Title Buttons heter det. Tyvärr kostar det pengar, ingen som vet något program som är freeware som gör samma sak?

Medans alexandersson kodar på så kan du testa detta program PushPin, du får ett exra menyval vid högerklick och kan där välja always on top. Hittade det på snapfiles.

http://www.snapfiles.com/reviews/PushPin/pushpin.html

Såg även detta, gör samma sak, men du får ett stift som man klickar och väljer vilka fönster som skall vara on top.

http://www.snapfiles.com/reviews/DeskPins/deskpins.html

Permalänk

Äe. Det blev jobbigt.