Permalänk
Medlem

Bygga egen bärbar.

Finns det nån affär där man kan köpa grejor så man kan gygga ihop en egen bärbar? Isåfall, vad är skillnaden mot att bygga en vanlig dator?

Visa signatur

[AsRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 3000+ | 1024 ddram | Leadtek Geforce 6880le 1,3V 12/1,5 @ 400/900 | 160Gb

Permalänk
Medlem

Nej, man byggar helt enkelt inte en bärbar dator själv. Om man vill ha en bärbar dator så får man köpa sig en färdigbyggd.

Permalänk

Visst kan man bygga en egen bärbar dator. Köpa komponenter osv. Blir lite billigare.
Ska se om jag hittar länken.

Edit: Hittar inte länken, men det var på ett norskt forum (hw.no) som jag läste på det. Killen köpte delar ifrån Asus tror jag, och satte ihop datorn själv. Han sparade lite pengar på det iallafall

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Hedersmedlem

tyvärr så får du ej köpa en OEM cpu dvs en pentium M

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Det finns en datorbutik som säljer löst, kommer inte bara vad den heter.
Aopen/Mitac chassi, Radeon 9700 osv...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Det finns en datorbutik som säljer löst, kommer inte bara vad den heter.
Aopen/Mitac chassi, Radeon 9700 osv...

Ahhh, det kanske inte var Asus, utan Aopen jag tänkte på.
Det finns iallafall, det vet jag Bara att leta

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd

Pentium M går att köpa löst, önskar jag visste om dessa företag finns i sverige..

i USA går det fint att köpa en chassie med passande moderkort/skärm och sedan bara att bygga på

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.