Permalänk
Medlem

gjort ..ska å shoppa mer prylers, bbl

Permalänk
Medlem

F5 blir snart utnött... Men det gör inget när man vet vad man får se...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

använd din fräscha konstnärliga förmåga på ett bättre sätt, det här är bara äckligt.

Visa signatur

Thunderbird 1400mhz | Abit kr7A-RAID | 512mb PC2700 | 9700pro med Zalman ZM80C-HP

Permalänk
Medlem

tycker att dina idéer är fullkomligt underbara och sen det du gör! svinduktig på att måla och bygga najs kombo.. önskar som alla andra att jag besatt dina skills

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nib_
använd din fräscha konstnärliga förmåga på ett bättre sätt, det här är bara äckligt.

Du är en av de få som tycker så...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

En fråga: Vart köper du Plexiglaset, och vart köpte du materialet till själva ställningen?

Permalänk

bauhaus har både plexi och alu profiler

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk

Hehe, tackar. Bauhaus nästa =D

Permalänk
Medlem

damn bilderna har slutat funka

Visa signatur

I R teh s0eT

Permalänk

gotall gör du chassin till dej själv lr är det betällningar ?? isf ge sida

Visa signatur

Någon dag kommer alla 14-izar dö...

Permalänk
Medlem

vill du nå chassi så går det å ordna ..bara säga vad å hur du vill ha så leker jag lite

oki ...viktigaste delen i en mod... ...om ni kollar så ser nu hir skitig den e å ändå diskades den i morse .. så de har blivi en del kaffe sen dess..

köpte en aluminium skiva 0.8mm 1m x 600mm å kapade lte i den å så bidde det.. skall bli en del av baksidan ..

ni ser hur fint de speglar sig ...ska ändras lite i bakpartiet dock ... men lite fint bidde det

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna nått...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
ok hade problemmed hur jag skulle lösa hdd platser , men lexi e bra...

nåt sånt kan man leka med.. before pic
http://w1.217.comhem.se/~u21703855/new/Picture 103.jpg

å så bidde det ..nu ska jag bara leta på en plats att sätta dom.. borde vara 10-12 hdd platser te å börja med. i alla fall..
http://w1.217.comhem.se/~u21703855/new/Picture 104.jpg

Det där ser rikigt farligt ut, hårddiskar får stor del av sin kylning från chassit, dvs metallen man skrivar fast dom i, och dina är i plexi, kanske inte är nån fara för en disk, men har du kännt på ett Chieftecrack med 3 diskar som är kylra av en fläkt så förstår du att detdär inte är bra

Bara en tanke

Nice bygge iaf!

Permalänk
Medlem

Men klämm bara in nåra 120mm fläktar så går det nog...

Visa signatur

Permalänk

Räkna upp alla verktyg du använder för att bygga allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superball
Räkna upp alla verktyg du använder för att bygga allt.

fil 3 olika storlekar... dremmel med uppsjö med olika grejjer till , plåtsax, skruvmejserl, borr, kaffekopp, och händerna och hjärna

Citat:

Det där ser rikigt farligt ut, hårddiskar får stor del av sin kylning från chassit, dvs metallen man skrivar fast dom i, och dina är i plexi, kanske inte är nån fara för en disk, men har du kännt på ett Chieftecrack med 3 diskar som är kylra av en fläkt så förstår du att detdär inte är bra

Bara en tanke

Nice bygge iaf!

det sista jag oroar mig för är kylningen .. då det brukar lösa sig

Permalänk
Medlem

Första chassit du gjorde va snyggt

Fast nu börjar alla dina chassin se så lika ut. tyvärr. Dom är inte unika något mer. Bli inte sura på mig resten av swec*:P

Kanske blir bättre med denna mod elelr någon annan framöver men ville bara påpeka det.

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
Första chassit du gjorde va snyggt

Fast nu börjar alla dina chassin se så lika ut. tyvärr. Dom är inte unika något mer. Bli inte sura på mig resten av swec*:P

Kanske blir bättre med denna mod elelr någon annan framöver men ville bara påpeka det.

de e bra med kritik ..

men förstår inte vad du ser för likhet med detta chassi och nåt annat?...(de e ju inte ens klart, eller du kanske vet hur det kommer se ut då?)

"dust" modden eller med det med kulhål? (liknar inget jag gjort tidigare, förutom vissa bitar som det med påklistrade grejjer men ser man bara bitar av grejjer så kan man inte heller bedömma )

"stone" modden finns det nåt annat jag gjort som är i närheten ? (förutom kanske materialet plexi som även finns i denna?)

kul med kritik men vore bättre om man hade nåt konkret att komma med

sen te killen som tyckte jag skulle använda min "konstnärlighet" till annat ...detta e vad jag gör i vanliga fall .."tavlor" på beställning "ett exempel"

Permalänk
Medlem

fan va coola maskar..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

de e bara n bit av tavlan ..den e 2m lång

Permalänk
Avstängd

Spejs shuttle

Visa signatur

Mobile Armor Division

Permalänk
Medlem

Jo såklart alltså jag menar inget illa tycker det är underbara byggen.
men men bygget är ju inte klart så vi får se

Hoppas du försår hur jag menar. liksom repsekterar dig precis som Wolverine Elitemod och A3t =P

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Visst kan man kategorisera in GoTaLL's stil bland "Sjuk" eller "morbid", men det finns ju väldigt många underkategorier i de två ;). Tycker hans förra mod och denna är väldigt olika till både form och sätt, och jag vill se hur den blir som klar :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge.. keep on goi'n

Visa signatur

< Sabertooth P67 B3 <|> Intel i7 2600K @ 4.4ghz <|> Noctua NH-U9B SE2 <|> 2*2GB + 2*8GB = 20GB <|> Asus GTX 760 >

Permalänk

Efterlyses: Bild på hela 2 meters tavlan.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

oki...

gammal moderkortsplatta som ska ordnas till så den passar och självklart så e bladet te sticksågen paj .. så handarbete krävs..

börjar likna nåt ..ska filas .. å grejjas lite ..

å så bidde det

Permalänk

Lika fint som vanligt. Keep up the good work!

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

najs... misa like it alot

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

najs

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

oki... hade lite problem med hårddisk ställningarna, så v tvungen å sätta dit mobo plattan .. å sen så man visste hur mycke plats de bidde emellan och så , så kunde man sätta dit hdd grejjset..

ditsatta..

fortfarande ditsatta... om man nu kör alla kablar te enheterna så gissa vad det bir för "bild" utav det ?...

kabel härva = kors.. "smart" va?