sammanfattning av G-man

Permalänk
Avstängd

sammanfattning av G-man

jag har skrivit ihop en text om G-man, läs en bit här och se vad du tycker:

G-man – myten

G-man är den mystiska figuren i Half-life som alla känner till men ingen riktigt vet något om. Han uppträder lite diskret på flera ställen i båda half-life spelen och har små tal i slutet av ettan och början/slutet i tvåan. Många tror att han är Gordon Freeman själv som har åkt tillbaka i tiden för att fixa/ändra något. Andra tror att G står för goverment. En sak är säker, deras namn är väldigt lika. G-man, Gordon Freeman.

Detta är mina egna spekulationer och mina egna bilder.

Först ska jag avklara att G-man inte är Gordon Freeman:

För:

• Dom är lika i utseendet
• Gordon Freeman
• Han kommer helt klart från en annan dimension eller tid

mot:

• G-man erbjuder Gordon att dö eller jobba för honom
• G-man är högerhänt Gordon är vänsterhänt (se under)
• G-man utsätter Gordon för fara mest hela tiden
• G-man har inte glasögon vilket Gordon har

Att G-man är högerhänt och Gordon är vänsterhänt helt mina egna teori. Jag har en poster hemma där Gordon håller i en bugbait, med vänster hand. Jag skulle i alla fall aldrig kunna kasta en liten boll med vänsterhand så exakt och långt som han gör i HL2. G-man har en pistol, som han håller i med högerhand. Dessutom har han alltid sin väska i sin högra hand. Sen att man i spelet kan byta hand för vapnet är bar en inställning.

obs. kolla att han skjuter med höger hand

Jag fick inte upp någon bild med gordon men den kommer snart.

Så vem är G-man?

Ingen vet, men många tror. Han har någon anknytning till aliens eller någon annan dimension eftersom han kan teleportera sig själv och Gordon, han kan även stanna tiden som i slutet av tvåan. Man vet inte mycket om G-man men några saker vet man. Man vet vad han har i väskan, 3 pennor, några, papper, ett brev och en pistol. På baksidan (inuti) finns det någon sorts papper med en bild av G-man på (se bild).

Man kan se G-man på flera ställen i HL1 och 2. Lägg gärna upp screenshots

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Medlem

Här är två screenshots på den mystiske mannen som kanske inte alla har lagt märke till.

Övervakningsmonitor.

Jag hörde att något lät, gick och kollade, fann en TV. Hann bara se G-Man någon sekund, sen slocknade TV:n.

Permalänk

Maila till speltillverkaren..
Funkar inte de så ringer du..
Och fungerar inte de så börjar du spamma som f*n..

Visa signatur

I am not camping - Im just holding position!

Permalänk

Jag skulle nog påstå att gordon också är högerhänt eftersom han i 99% av alla tillfällen i spelet använder höger hand för att använda sina vapen och på nästan alla bilder som inte är fanart håller han kofoten i höger hand.

Permalänk
Medlem

kanske bara e en tillfällighet att han har den i vänster

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

G-man har inte glasögon vilket Gordon har.. Han har kanske linser?

G-man utsätter Gordon för fara mest hela tiden.. Han kanske e sadist och gillar att plåga sig själv.

Permalänk
Medlem

Sadist är man om man gillar att plåga andra, inte sig själv. Då är machocist (stavning?) .

Bra teori i övrigt.. Hoppas man får reda på vem han är i H-L 3

Permalänk
Medlem

Kommer G-man från framtiden har han säkert tagit en såndär laseroperation som tar bort synfel utan komplikationer (vet att det finns nu också )

Två bra anledningar där

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

En bild jag tog på G-Man.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd

Bilden kan räknas som antydan till piratkopiering.

Ontopic: Har för mig att man kastar bugg... med höger i spelet, håller vapen i höger, runkar med höger...

Visst, jag kan hålla en penna i vänster men det gör inte mig vänsterhänt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Bilden kan räknas som antydan till piratkopiering.

Ontopic: Har för mig att man kastar bugg... med höger i spelet, håller vapen i höger, runkar med höger...

Visst, jag kan hålla en penna i vänster men det gör inte mig vänsterhänt

Varför är det en antydan till piratkopiering? Mitt spel är köpt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

BTW uppmaning till alla!
Spekulera gärna med ganska orealistiska teorier som min nedan!

Någon gång i framtiden gick något fel, gordon var där och han blev av någon anledning uppfångad i ett transdimensionellt nexus. han fick makt över tid o rum, så han bestämmer sig för att åka tillbaka i tiden o hjälpa sig själv att undvika detta (han leder sig själv till City 17 o förstör Citadellet för att försena den riktiga alieninvasionen).

Teori 2:

Det finns skapas alltid en ny "gordon freeman" och denna ska bli guidad av den tidigare som uppnått "gman-status" o så fortsätter det i all evighet för att behålla stabilitiet i universum!

Permalänk
Medlem

g(ay)-man är egentligen tänd på gordon freeman och förföljer honom! ;):D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
g(ay)-man är egentligen tänd på gordon freeman och förföljer honom! ;):D

Räknar ner minuterna tills någon postar en bild av gman som en YMCA-gubbe....;)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Avstängd

ja, det kanske är en tillfällighet att han håller bugbuit i vänsterhanden.

Teori:
se min signatur

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk

Mannen till höger i huset i bakgrunden, visst är det G-Man?

Permalänk

Haha, kunde inte hålla mig ...

Permalänk

Nio minuter, inte dåligt.

Permalänk

hmm han med portföljen ?

Permalänk
Medlem

kamelbarn: jo, det är det... såg han också

Permalänk
Medlem

När han i slutet av HL1 säger "We have taken control over the borderworld Xen" undrar man ju lite vilka "we" är.

Gordon och G-man själva? Jag vill inte ens spekulera i hur de kan tänkas använda de där gröna tentakelodjuren...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Varför är det en antydan till piratkopiering? Mitt spel är köpt.

röd "power" = kopia... eller så är "powern" slut

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/d2_coast_0300...

Mannen till höger i huset i bakgrunden, visst är det G-Man?

Gah! Jag tog precis ett identiskt screenshot och höll på att ladda upp det. Nåväl, här är ett förtydligande:

Edit: Efter lite noclipande kom jag fram till att jovisst var det G-man i egen hög person:

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

Suck, att ni inte köper spelet. Tycker moderatornerna borde införa varning som de gjorde med piratkopierad NFSU 2-version.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

Får man aldrig prata med gubben? jag ser honom då och då men får juh aldrig prata med honom, det var det jag trodde man skulle få göra i 2an, och det var nästan det jag längtade mest efter, att få veta mer om honom och så

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk

Tycker G-man utsätter sig själv för massor av fara också då han drar runt i de här problem områdena. men han kan uppenbarligen ta vara på sig då han inte dör. Han kanske har erfarenhet av saker som detta då han faktiskt är Gordon. Han kanske tränar sig själv för någonting som kommer att hända?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Tycker G-man utsätter sig själv för massor av fara också då han drar runt i de här problem områdena. men han kan uppenbarligen ta vara på sig då han inte dör. Han kanske har erfarenhet av saker som detta då han faktiskt är Gordon. Han kanske tränar sig själv för någonting som kommer att hända?

Han kanske buggar sig runt med någon form av tids maskin?

Permalänk
Medlem

han är rätt fräck iallafall

Rise and shine

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att en spoiler-varning inte hade varit fel för de som inte klarat spelet.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

låter inte troligt att dom e samma person eftersom när g-man utsätter gordon för fara är det olika test för att få reda på om gordon duger åt g-mans "arbetsgivare"

och den stora frågan är varifrån g-man är. vem/vad han är.
och vem han arbetar åt

han e ofta för lugn för att det ska vara sant. han är antagligen inte ens människa

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric