Vad är det för skillnad på Serial-ATA och IDE?

Permalänk
Medlem

Visa signatur

[AsRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 3000+ | 1024 ddram | Leadtek Geforce 6880le 1,3V 12/1,5 @ 400/900 | 160Gb

Permalänk
Permalänk
Medlem

Förstår inte varför det dyker upp så många frågor om precis samma sak, exempelvis SATA?? Varför är det så svårt att kika i FAQn? Det finns ju massvis med "vad är SATA", "hur installerar man Win på SATA disk" etc etc. Det mesta framgår ju FAQn.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Det är väl enklare att fråga och få kunskap serverad på silverfat än att själv läsa till sig kunskap från ett större material, antar jag.

Vissa av oss är grundliga i vårt kunskapssökande och vill vet hur och varför samt bakgrund till hur saker förhåller sig.

För vissa skall det med minsta ansträngning vara - här, nu på en gång och jag skiter i varför och om jag fattar eller inte. Som att se en match på 30 sek med målen i repris och sedan påstå att man sett hela.

Livet är kort och det är snabba ytliga resultat snarare än insikt som gäller.

Var och en sin lyckas smed men visst missar de som tar genvägar en hel del sk insikt.

Permalänk
Medlem

Det är ingen skillnad på Serial-ATA och IDE.
IDE är ett gränssnitt som både S-ATA och P-ATA använder..

Visa signatur

Medlem #14