Heltäckande vattenblock på GPU och minnet (hälst till X800XT)

Permalänk
Medlem

Heltäckande vattenblock på GPU och minnet (hälst till X800XT)

Finns det något vattenblock som täcker hela grafikortet, typ som en passiv kylningsfläns som man kan koppla in vattnet i? Täcker både GPUn och Minnerna.

Har inte hittat nått, har iof inte letat alltförmycket. Borde finnas tycker man..

Hade tänkt köpa ett X800XT PE, men det kan bli ett Geforce 6800 GT Ultra isället..

Permalänk
Medlem

Jag har en oanvänd ATI Silencer 4 (till x800) över. Den har en kopparplatta (~2.5mm) som täcker både GPU och minnen (på båda sidor, dock passivt på undersidan) samt solid fästanordning. Om man är lite händig borde man kunna plocka bort fläkt och kylfläns och använda den som mellanplatta till vattenblocket.

intresserad? runt 150kr och den är din...

.johan

Visa signatur

[ A64 ClawHammer 1.8Ghz @ 2.6Ghz | MSI K8N Neo | 1GB OCZ EL 2-3-2-5 1T | DD Maze4 ]

Permalänk
Permalänk
Medlem

joppepp, jag är tyvärr inte så händig vill hälst köpa ett riktigt som någon annan tillverkat.

lilltysken, något sådant ja, de borde funka hyffsat. Synd att den inte är dubbeltäckande.

Nån fler som vet nått?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[CM Stacker | Asus P4P800-E Deluxe i865P | P4 NW 2.8@3.4 GHz | Geil & Crucial 4x512MB DDR500 (2.5-4-4-8) | PowerColor ATI Radeon X800 XT-PE | Soundblaster Audigy 2 ZS | Waterchill] - Live For Speed

Permalänk
Medlem

såg den för ett tag sen. Vill dock fortfarrande ha ett x800xt (tjurig)

fast finns de inga vattenblock som täcker både gpun och minnerna så blire ett 6800

Permalänk
Medlem

Då minnena är DDR3 är de väl ganska strömsnåla och generarar hyfsat lite värme. Många X800XT-kort saknar ju även vanliga flänsar på minnena.
Jag skulle rekomendera ett vattenblock till GPUn och små kylflänsar av koppar att sätta på minnena . Det borde mer än väl räcka om du har någon chassi fläkt igång.

Visa signatur

Allt om vattenkylning
" (1. RTFM), (2. Läs FAQ), (3. Sök/Google), (4.Starta ny tråd) " Tänkvärt :)