Permalänk

Testade nu. Steget hände inget alls med lös bara sen när jag drogg på så orkade inte nätagget med. (men har ett på 320w bara) men huvudenheten klarade att gå igång spelar låg radio nu för inget annat klarade den spela dvd skiva var helt uteslutet. hehe.

Tänkte på det ex BRL driver ju alla sinna anläggningar inne ju. skall ringa dom i morgon och frågadom vad dom har för grej. Kanske går att köpa en via dom. Får se vad dett komemr att kosta. Skriver in i morgon vad jag får för svar

Visa signatur

3400+ AMD Athlon 64 Bit
200 GB, 7200 rpm 1024 MB DDR RAM, 400

Permalänk
Medlem

hmm,, sen så har du troligtvis inte mer än 12A på 12volts railen, men det var ändå skumt :/
Nåja, det löser sig nog
Menar du inte JBR? tror iof dom har ett fett nätagg, ett labbaggregat. Har ett sådant i skolan. Det ger 200Ampere på 0-15V, och 110A på 15-30 Volt
Frågade läraren om jag kunde köpa ett han hade över för 2000kr, men det ville han inte, han mummlade om att det var rätt dyrt

/edit, steget borde faktiskt gått igång, säker på att du kopplade rätt?

Permalänk

testade igen nu. drog remoten från enn anna moliex. då var det på lite längre. kunde spela lågt men inte rickdigt så högt som jag skulle vilja. skall testa med ett kraftigare nät agg i morgon Kompisen kommer med ett.
hoppas på det besta

Visa signatur

3400+ AMD Athlon 64 Bit
200 GB, 7200 rpm 1024 MB DDR RAM, 400

Permalänk
Medlem

Säg gärna till om det funkade

Permalänk

Har testat nu. nu fick jag igång dvd spelaren i alla fall med två diskanter och två små 5,25mellan bara (drar ju inte så mycket). slutsteget fick jag lite högre ljud på nu i alla fall så jag blev nöjd. Nätagget var ett http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1596&session=e27613...

Så det får nog bli två sådana.

Visa signatur

3400+ AMD Athlon 64 Bit
200 GB, 7200 rpm 1024 MB DDR RAM, 400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
Seriöst, om ditt slutsteg drar 100A på hyfsad volym. då är dina grejer skräp.
Jag spelar 128DBa och då drar mitt steg 30-50 A, beroende på vilken musik som spelas. Är det mycket djupa bastoner drar det mer.

hehe skräp oskräp, dom har några år på nacken men dom är väldigt strömkrävande, stegen är säkrade med 150A styck, när jag säkrade dom med 80A försvann säkringarna ganska omgående men sen lämnar dom ca 2,5kw oxkså tillsammans, detta är uppmättawatt o inga kalleanka hittapåwatt, 128db är inte så svårt att frambringa

Visa signatur

"Det e inte lätt när det e svårt"
Eller var det tvärtom??

Permalänk
Medlem

Nåväl, jag tar tillbaka att det är skräp, och vågar kanske istället fråga vilken volym i DBa du tycker är "hyfsad", då detta verkar relevant

Francisco: Eftersom både slutsteg och huvudenhet går på 12V, så tycker jag att du skall kolla på ett nätagg med högre strömstyrka än det du länkade till.
Iof, eftersom du testade det och var nöjd med det, så kanske det duger. Men eftersom http://www.nmit.se/product_info.php?products_id=1538 Ger 34 A på 12 volts linan, så tycker jag det är ett bättre val. Det är dessutom billigare. Men, upp till dig, du blir nog nöjd vilket som

Permalänk

tackar för tippset. då kan det bli ett till datorn också

Visa signatur

3400+ AMD Athlon 64 Bit
200 GB, 7200 rpm 1024 MB DDR RAM, 400

Permalänk

satsar hellre på att det ska låta hyfsat bra samt att man inte ska bli lyssningstrött och det måste vara kul att lyssna på systemet, att man kan spela högt så att det är skadligt är väl visserligen kul ibland men inte så att jag jagar på att jag ska spela högre än alla andra osv, vill bara ha sjyst dunk i bilen

Visa signatur

"Det e inte lätt när det e svårt"
Eller var det tvärtom??

Permalänk

En bilstereo (slutsteg) kan dra bra mycket... en av mina vänner har haft en volvo med hyfsat bra tryck... där hjälpte kondensator inte mycket, blinkade lite överallt när han drog på... men då var det iofs 2X12" och en 15" plus 2X 6.5X9" och såklart 2X6.5" och slutligen 2Xdiskanter (inga dåliga grejjor heller men jag har tyvärr inga spec´s på grejorna så jag kan inte säga vad det drog)! men man hörde iaf när det var han som var på väg... hörde han på ca 1.5km... (inget ovanligt iofs)...