SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Mp3 spelare eller hårddisk spelare

vad ska man köpa?!.. man verkar ju får mer för pengarna om man tex köper en hårddisk spelare på 5gb för 2000-3000:- än om man köper en mp3 på typ 512mb-1gb för samma pris.. har hört att ljuden ska vara sämre i hårddisk spelaren men är det fortfarande så eller har dom fixat sånt?

och vilket/vilken märke/modell ska man ha?
har kollat lite på en Creative Zen Micro.. är dom bra?

Permalänk

Jag kan varmt rekommendera irivers H120. Kanonljud, optisk in/ut, inbyggd mick, mickingång, fjärrkontroll som kan styra ALLA funktioner, 20 gig hd, lång batteritid ,stor display, uppgraderbar firmware, spelar upp ogg etc.... den kostar strax över 3000 kr.... ångrar INTE mitt köp!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Du verkar ha missuppfattat det lite; MP3 är ljudformatet som används i spelarna, sen finns det spelare med hårrdisk (Oftast flera GB utrymme) och spelare med flashminne (oftast inte mer än 1GB).

Att det skulle vara sämre ljud i hårddiskspelare tror jag inte på, inget jag märkt.

Jag hade satsat på hårddiskspelare, om du inte vill hänga den runt halsen eller så. iPod mini eller Zen Micro är ju rätt små jämfört med 20GB-modeller osv, så det kan vara en prisvärd "kompromiss".

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Om, bara om du bestämmer dig för att köpa en Ipod, förvara den säkert eftersom den har mycket lätt för sig att bli repig.. tro mig
Rekommenderar Iriver dock

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

För mej va storleken viktig... och jag köpte en MP 400 idag. "stor" som en tumme...
1 Gb versionen blev det...

Permalänk
Medlem

Har själv en flash-spelare, men om 2 dagar har jag en hårddisk-spelare. Jag behöver hel enkelt mer än 256MB.

Permalänk
Medlem

Lyfter ett varningens finger angående Zen Micro.. Har du otur så händer det som hände mig efter 2v lyssnande på bussen till jobbet.. Hdd failure... Verkar ha drabbat end el.. Så jag själv är inte så sugen på att få den utbytt mot en ny.. Pengar tillbaka att lägga på en iPod mini istället...

Jävligt synd faktiskt!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem

Jag tycker så här om du ska lägga mer en 2000kr på en mp3 spelare så tycker jag du kan lägga några undra lappar till och få en hårddisk baserad sådan. Ipod mini för 2700:- och om du är student 2400:- nåt sånt.

Permalänk

Köp en iriver med 40 gb hårddisk?

Visa signatur

Iriver H10 20gb