Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Graderna på Mitt LE kort.

Permalänk
Medlem

Graderna på Mitt LE kort.

Hejsan alla!

Jag har klockat mitt Leadtek 6800Le kort ... 340\900Mhz. Det är ju relativt mkt! Graderna gick från 51 grader i Idle till 58 grader. När ska man börja tänka på att det är för varmt ?

Och nån sa att det går att se hur varmt kortet är när man spelar , hur ska man göra då? ALT-Tabba eller?

Tack för mig =)!

PS.Kylaren är det en sjöjungfru på...skitsöt

Visa signatur

General Snus !

Permalänk
Medlem

ja tabba bara ur

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem

mitt idlar på 51 fulload på 60 grader med nvsilencer v5

så en nvsilencer håller fulload under kontroll.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Idle 53

Fulload 76-80

Originalkylning 6800NU Pci-e

Om du vill se tempen när du spelar så tanka Rivatuner, där kan du klicka på hardware monitoring.

Permalänk
Medlem

barry en fråga, jag har beställt ett 6800le och en nvsilencer 5 får det på onsdag eller nått.
hur fäster man nvsilecer 5? är det bara att sätta på den. eller tar man bort gamla kylsystemet också?

Visa signatur

Arigato!

Permalänk
Medlem

Kolla här vad konstigt , eller är det konstigt? 3Dmark03 poäng.

340\900 , 8\4 7078 p

Oklockat , 8\4 6632 p

340\900 , 16\16 9979

Oklockat , 16\16 9676

Det händer ju knapt nånting när jag klockat från 300 till 340 och från 700 till 900 Mhz!! Jag klockar i inställningarna på grafikkortet , Coolbits...när jag klockat så går jag in på rivatuner och då står det 340\900 mhz där med. HmmM!! Hjälp ? Har original kylaren ! Det är en sjöjungfru på.

Visa signatur

General Snus !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thogn
barry en fråga, jag har beställt ett 6800le och en nvsilencer 5 får det på onsdag eller nått.
hur fäster man nvsilecer 5? är det bara att sätta på den. eller tar man bort gamla kylsystemet också?

Du tar bort gamla kylningen, sen lägger du på ett tunt lager kylpasta. Du fäster den i hålen där de passar inte så svårt som man KANSKE kan tro.

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

Hmm, jag är inte helt nöjd med kylningen och ljudnivån på min standardkylare (sjöjungfrun) på mitt LE kort. Är det NVsilencer 5 som gäller då eller finns det något annat? Är det stor skillnad? Jag känner att jag behöver bli övertygad liksom...

Permalänk

Screw: Jag tror att sjöfungfrun är det sämsta man kan ha Leadteks retail eller NV Silencer 5 är det som gäller.

Btw, får man med kylpasta när man köper NV Silencer 5?

Permalänk
Medlem

Hm jag har sjöjungfrun på mitt kort...klockat 340\900Mhz å 16\16 pipes öppna å i IDLE så är mitt kort 56-58 grader...

Visa signatur

General Snus !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badgeman

340\900 , 8\4 7078 p

Oklockat , 8\4 6632 p

340\900 , 16\16 9979

Oklockat , 16\16 9676

Det händer ju knapt nånting när jag klockat från 300 till 340 och från 700 till 900 Mhz!! Jag klockar i inställningarna på grafikkortet , Coolbits...när jag klockat så går jag in på rivatuner och då står det 340\900 mhz där med. HmmM!! Hjälp ? Har original kylaren ! Det är en sjöjungfru på.

Hur ser resten av ditt system ut?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

AMD2500+ , 1gb twinmos minne och hmm...vad mer ska man veta , ehm...abit an7 moderkort ,120gb ibm hd.

Visa signatur

General Snus !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krullstah
Screw: Jag tror att sjöfungfrun är det sämsta man kan ha Leadteks retail eller NV Silencer 5 är det som gäller.

Btw, får man med kylpasta när man köper NV Silencer 5?

du får kylpasta med jappa.

har ju gjort en bild serie när jag bytt ju.

http://www.rabiatmotor.com/forum/viewtopic.php?t=589

där kan ni se.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
du får kylpasta med jappa.

har ju gjort en bild serie när jag bytt ju.

http://www.rabiatmotor.com/forum/viewtopic.php?t=589

där kan ni se.

Tack, mitt 6800LE kommer om några dagar och då kan guiden behövas
Kan man använda den gamla kylningen (sjöjungfrun) eller är det bara att slänga skiten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan man använda den gamla kylningen (sjöjungfrun) eller är det bara att slänga skiten?

Vadå skiten? Den duger hur bra som helst...Har jävligt bra temp på mitt kort då jag plågar det. 0:a.

Visa signatur

General Snus !

Permalänk

sjöjungrun hade jag också och den lät en hel del... så jag bytte till silencer 5 och det blev en stor skillnad på både ljudnivå och temperatur..

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem
Citat:

bör sparas för garanti ärende ja. för du får ju inte ha denna kylare på då heller

Visa signatur

Permalänk

bra tänkt. Garantin försvinner om man modifierar kortet

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk

Nu undrar jag följande:
1. Var kan man få tag i NVSilencer 5? Hur mycket kostar den? Länk?
2. Är Leadteks egen kylare (som sitter på retail kortet) alltså inte den med sjöjungfrun, i samma klass med NVSilencer 5? Om den är det undrar jag vad det är för vits att byta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pink-screen
Du tar bort gamla kylningen, sen lägger du på ett tunt lager kylpasta. Du fäster den i hålen där de passar inte så svårt som man KANSKE kan tro.

Tackar och bockar!

Visa signatur

Arigato!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nightbeast
Nu undrar jag följande:
1. Var kan man få tag i NVSilencer 5? Hur mycket kostar den? Länk?
2. Är Leadteks egen kylare (som sitter på retail kortet) alltså inte den med sjöjungfrun, i samma klass med NVSilencer 5? Om den är det undrar jag vad det är för vits att byta?

www.kylning.com
www.gtek.net
www.maxfps.se

Nej leadteks kylare är inte i samma klass. Nv silencer är bättre och tystare. Men leadtek kylningen fungerar bra den med. Inte fult lika ljudlig som sjöjungfrun

Visa signatur
Permalänk

Haha vad sura ni blev när jag sa att "sjöjungfrun" var skit
Alltså, jag ska köpa NV Silencer 5, och då behöver man ju inte den gamla. Undrar om man kan använda den till något eller bara o lägga i garderoben?

Permalänk
Medlem

Jag har min 6800 Ultra på stabila 55C vid spelande.. runt 50 vid iddle

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badgeman

340\900 , 8\4 7078 p

Oklockat , 8\4 6632 p

340\900 , 16\16 9979

Oklockat , 16\16 9676

men det är typ bara coreklock som ger nånting i 3dmark dra upp till 400mhz så ska du se på grejer

Permalänk

Det måste va fel på min temp mätare?

iof har Antec 1000AMG (plexiglasfösnter med fläkt) den blåser mot grafikortet och har grafikortsfläkten på 100% jag spelar tex Battlefield sedan tabbar ur kollar hu varmt det är 52C hmm okej? kör i 370/800

Leadtek OEM kylare

aegkvist stäng av klockfunktionen i Rivaturner?

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
www.kylning.com
www.gtek.net
www.maxfps.se

Nej leadteks kylare är inte i samma klass. Nv silencer är bättre och tystare. Men leadtek kylningen fungerar bra den med. Inte fult lika ljudlig som sjöjungfrun

På vilket sätt är NVSilencer bättre än Leadteks egen kylare, förutom då att den är tystare?
Blir kortet inte lika varmt eller? Kyler den minnena bättre? Kan någon isåfall bekräfta detta?
Sedan så ryker ju garantin på kortet om man modifierar det, som någon tidigare påpekade.

Permalänk
Medlem

Den kyler effektivare. Specielt på minnena. vMärkte iallafall fet skillnad på polarens graffekort. Efter att den var monterad, så kunde han klocka ca50mhz mer på minnena och ca10 mer på coren. Och graderna sjönk med ca 2-3 vid fulload, och 4-5 idle. Så lite bättre är det, enligt mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virustommy
Det måste va fel på min temp mätare?

iof har Antec 1000AMG (plexiglasfösnter med fläkt) den blåser mot grafikortet och har grafikortsfläkten på 100% jag spelar tex Battlefield sedan tabbar ur kollar hu varmt det är 52C hmm okej? kör i 370/800

Leadtek OEM kylare

aegkvist stäng av klockfunktionen i Rivaturner?

kör inte rivatuner, kör med powerstrip går klocka som max 599mhz i det...
tycker det är bättre än rivatuner, gillar det mer

Permalänk
Medlem

Hmmm kör med vad jag tror e nvidias OEM-kylare aka "sjöjungfrun". Suttar ganska stenhårt. Idle ligger på runt 63 C och fullload har jag inte vågat testa än. Är ganska varmt i lådan i övrigt, 44, men tycker att gpu-tempen ligger för högt. Blir te o beställa NV Silencern ganska så omgående.

Edit: Fulload ligger ngnstans runt 70 grader. Som sagt alldeles för högt...

Visa signatur

Deus Ex Machina

Permalänk
Medlem

Jag har ett Leadtek 6800le Retail (kopparkylning dvs.). Har låst upp alla pipor, voltmoddat till 1,3v och ska precis till att börja klocka det. Är det värt att köpa nvsilencer? Kortet går upp i ca 65-67C maximalt vid full load, ca 57C idle. Ska dessutom borra upp två hål för 80mm fläcktar i chassit som ska blåsa rakt på kortet, borde sänka tempen ganska mycket hoppas jag eftersom jag har runt 35 grader idle i chassit.

Visa signatur

Stationär: Obsidian 550D WaterCooled - Dual Radiator Mod
Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit