Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LLj
Men du har missuppfattat hela grejen....

Visst, nästan alla datoranvändare använder piratkopior på ett eller annat sätt,
MEN, det är förbjudet att diskutera detta i sweclockers forum.
Vad är det som är så svårt att förstå?

"Bara för att din bil går över 100km/h betyder det inte att du får köra så fort på alla vägar...."

Nej men får diskutera hur fort man har kört iaf

Gott Nytt ÅR alla !

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kookie
Om man kan chippa till regionsfrihet kan jag nog överväga att köpa, det är trots allt ganska drygt att alltid behöva använda Freeloader när man ska spela spel som man köpt på eBay eller från asien.

asså du behöver inte chippa för att få regionsfri GC, läste på nått GC forum för ett bra tag sen om en som bara lödade om några punkter på boxen så blev den regionsfri. Ska se om jag hittar den länken igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
Bi99uy: Ärligt talat, det låter som att du sitter och gissar.

Onej, läs på de diverse "scene" och utvecklings forum så skall du se att allting är sant. De skriver tom själva i deras bios NFO:er att de har problem.

Citat:

³ TROOBLESHOOTING ³
³ ³
³ REMEMBER, THIS IS AN EARLY BETA VERSION ! ³
³ There are probably lots of bugs we need to fix including: ³
³ - If the drive becomes idle for a couple of minutes, depending on the ³
³ media you're using it might loose sync, and hang. This is also a ³
³ bug of ours we will track. For now, if this happens to you, avoid ³
³ "PAUSE MODE" in games. ³
³ ³
³ - Audio Streaming is still very, very buggy, some games work, some don't. ³
³ Just turn off music with those games ³
³ ³
³ - Disc swap, doesn't work everytime. If you have problems, close the lid and open it again. If still doesn't work, then that game is still unsupported ³
³ ³

Och precis som det står så beror de flesta problem på att det är en tidig beta och därför kommer de troligtvis att ha lösts när mjukvaran har mognat till sig lite. Och som jag tidigare har sagt så kommer det att finnas ett chip som i princip är gratis och det har nu kommit. Det har även andra mer avancerade funtkioner såsom att kunna boota från SD kort, minneskort, kunna flasha bioset via ett webinterface och lite annat gojs. Och det bästa är att han släpper allting fritt på nätet så om man har någorlunda kunskaper om att tillverka kretskort så kommer man riktigt billigt undan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
asså du behöver inte chippa för att få regionsfri GC, läste på nått GC forum för ett bra tag sen om en som bara lödade om några punkter på boxen så blev den regionsfri. Ska se om jag hittar den länken igen

Det vore jäkligt sjysst, för mer än en gång köper man ju spel på eBay då amerikanerna tycks ha billigare än vi.

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx

Det är nog bara så att amn kan spela JAP-spel på en US-kub och tvärtom. Den modden har funnits sedan kuben släpptes.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att ViperGC funkar hur bra som helst. Jag har inte upptäckt några av de problem som Bi99uy skrivit om. Dessutom så verkar ett av problemen direkt påhittade från källan där Bi99uy håmtat sin info eftersom att locket är "bypassed" så känner inte GC'n alls nån skillnad mellan öppet eller stängt lock.

Dessutom har många av de problem med dåliga medier löst sig iom att en människa hittade en liten trimpotentiometer som styr motsåtndet på stömmen till lasern. Sänker man denna så läser lasern mycket bättre och vipps! Man kan läsa tom. Princo-skivor rätt hyffsat.

Min egen kub:

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Kan ju säga att ViperGC funkar hur bra som helst. Jag har inte upptäckt några av de problem som Bi99uy skrivit om. Dessutom så verkar ett av problemen direkt påhittade från källan där Bi99uy håmtat sin info eftersom att locket är "bypassed" så känner inte GC'n alls nån skillnad mellan öppet eller stängt lock.

Dessutom har många av de problem med dåliga medier löst sig iom att en människa hittade en liten trimpotentiometer som styr motsåtndet på stömmen till lasern. Sänker man denna så läser lasern mycket bättre och vipps! Man kan läsa tom. Princo-skivor rätt hyffsat.

Min egen kub:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/102_0185.JPG

När du väl nämner det så stämmer det, chippet har ju en funktion som ser till att locket "ser" stängt ut, varav den teorin faller direkt. Får ta och se efter ifall det är en fake NFO. Kan du även se ifall du kan testa följande spel då dessa uppenbarligen skall ha problem enligt samma källa:

Citat:

Metroid Prime 2 - USA
Mario Kart DoubleDash - PAL
Starfox Adventures - PAL
Pikmin 2 - USA
Viewtiful Joe 2 - USA
Ikaragua - PAL

Vi kan ta resten via diverse IM program, då jag tippar på att detta är på gränsen till vad forumet tillåter.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum