Permalänk

Gamecube Viper

Är det någon som har sett om Viper-chippet till Gamecube går att få tag på någonstans? Helst i sverige.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Avstängd

Göteborg

Permalänk
Medlem

hur funkar skiten egentligen?

för man kan ju inte bränna minidiscs än vad jag vet?

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Usch, hoppas det är ett chip som gör att hela gamecuben skär ihop med texten "FUCK YOU AND YOUR WAREZ". Och dom som tänkte använda chippet för att göra den regionsfri går det att göra med en väldigt simpel lödning och en switch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Usch, hoppas det är ett chip som gör att hela gamecuben skär ihop med texten "FUCK YOU AND YOUR WAREZ". Och dom som tänkte använda chippet för att göra den regionsfri går det att göra med en väldigt simpel lödning och en switch.

Varför då? Tycker det skulle vara kul att testa och programmera GameCuben. Det lär dessutom underlätta körning av Linux till GameCuben när man inte måste hålla på och trixa med Phantasy Star Online.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DubbelV

Minidisc är ett format som Sony utvecklat.
Tror du menar 8cm DVD skivor

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

SueCia så jävla lam!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Minidisc är ett format som Sony utvecklat.
Tror du menar 8cm DVD skivor

"GOD" tror jag de kallas. det är inte vanliga 8cm dvd-skivor.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XyliX

Varför då? Tycker det skulle vara kul att testa och programmera GameCuben. Det lär dessutom underlätta körning av Linux till GameCuben när man inte måste hålla på och trixa med Phantasy Star Online.

Hmm, det visste jag inte ens att man kunde göra, my misstake. Men jag hoppas ändå att konsollen pajjar för alla som stoppar i en piratkopia av ett spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av koppp
SueCia så jävla lam!!

Vill du vara så vänlig att utveckla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Tja, i sitt grundutförande har man som privatnisse ingen störe nytta utav det. Den gör exaxt samma sak om PSO tricket dvs ladda upp DOL filer, dock nu via paralell porten. Det har dock kommit ett bios nu som möjligör Wärsch och annan illegal kod att exekveras. Detta via vanliga 8 cm DVD skivor eller helt enkelt vanlig DVD-R. Linsen går ända ut och det gäller bara att ta av skalet. Bara att boota med en original spel, vänta tilsll en loader kommer upp och sedan bara byta till din backup kopia. Gamefreax är en sida som bla säljer Viper Chip, bioset får ni hitta själv, det är inte så svårt direkt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

SueCia: Så du har aldrig tankat nån warez NÅGONSIN?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

SueCia så jävla lam!!

Och så är vi lite trevligare tack ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart|n
SueCia: Så du har aldrig tankat nån warez NÅGONSIN?

Spelar enbart Starcraft Brood war, kostar 199 kr för både SC och BW. Tror knappast jag skulle piratkopiera mitt enda spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelar enbart Starcraft Brood war, kostar 199 kr för både SC och BW. Tror knappast jag skulle piratkopiera mitt enda spel?

Är du allvarlig?

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Vadå?

Jag gillar också starcraft, köper nästan aldrig spel.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Musik, film andra program t.ex photoshop?
Saken är den att det är väldigt många som är glada för att klaga på det här på forumet men hur många laddar inte hem saker själv? Tror knappast att alla här har KÖPT photoshop t.ex.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Är du allvarlig?

Självklart är han det, det är olagligt att tanka spel som man inte har köpt. Viste du inte det?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Klart att han har nåt nedladdat/kopierat/warez på sin dator, eller har haft. Lika så alla andra på detta forum, både medlemmar och moderatorer. Känns inte ens lönt att diskutera.

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leufert
Klart att han har nåt nedladdat/kopierat/warez på sin dator, eller har haft. Lika så alla andra på detta forum, både medlemmar och moderatorer. Känns inte ens lönt att diskutera.

Äntligen verkar det som att folk förstår att folk använder sig av piratkopior även på sweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du allvarlig?

Jajjemen, jag är helt allvarlig. De enda spelen jag har installerade är Diablo II, Warcraft 3 TFT, Brood War. Det enda jag spelar är Brood war och jag har alla original.

Permalänk
Medlem

SueCia: Klaga i Xbox chippningstrådarna istället om du nu ska klaga. Kan man inte köra genom en HD som man kan på Xbox till GC om man chippar den ? Vad kan man göra för något kul om man lägger in Linux på GC ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
SueCia: Klaga i Xbox chippningstrådarna istället om du nu ska klaga. Kan man inte köra genom en HD som man kan på Xbox till GC om man chippar den ? Vad kan man göra för något kul om man lägger in Linux på GC ?

Nej, ingen HD och det kommer nog inte att komma heller, finns helt enkelt inga ingångar bortsett från minneskorten och hastigheten är horrbile på dem. Linux är jävligt, jävligt begränsat. Det tar ett jävla tag att få igång mplayer och är allting ändå bara grönt. Och då du även saknar ett lagrinsmedia så var man tvungen att ansluta att arbeta med gamecuben via en klient. Lägg sedan till närmast värdelös N64 emulator som inte kan något annat än Mario 64 och Zelda, en hyffsat bra GBA emulator och en kass doom portning och du har i princip hela homebrew scenen bortsett från alla loaders. Så chippets egentliga vettiga funktion är att spela backupkopior.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag tänkte klistra in en del som jag hittat från (tillsynes) Officiella källor för ViperGC och dess BIOS:

---------------------------------------

In fact, we wanted to release the first version of our Viper BIOS
around Xmas time, but it appears that some fucker leaked a -PRE-ALPHA-
version two days ago together with a screenshot (fuck you Vincenzo),
together with a screencap. We decided to release a proof-of-concept
version as soon as possible so that people can stop spreading rumor
about it (and DON'T USE the pre-alpha as it has some major bugs).
We feel it's totally natural that most people did doubt it was true,
as most of them have been waiting for such a solution for years! So
now those people can try the thing for REAL :-).

-----------------------------------------------------

Jag antar att de menar att BIOS-verisionen är den som är buggad, och inte själva Chippet. Vilket betyder att GC-warezning inte funkar till fullo och felfritt...ännu.

Däremot är det jäkligt imponerande att det faktiskt tagit så här lång tid för någon att komma på ett sätt att faktiskt köra backups på en GC (på ett vettigt sätt). Väldigt starkt jobbat Nintendo!

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe

Jag bryr mig här bara för att det inte ännu har funnits piratkopiering till GC, iaf inte utbrett. Med Xbox är ju wärcharens högsta dröm, den e som gjort för piratkopiering. Dessutom så orkar jag inte bry mig ifall dom wärschar till xbox, då xbox ändå är en Kass konsoll ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
"GOD" tror jag de kallas. det är inte vanliga 8cm dvd-skivor.

Vad jag förstått så är filsystemet och en liten remsa med en kod som ska identifiera skivan, det enda som skiljer dom från 8 cm dvd-skivor.

Permalänk
Medlem

Men har du tänkt på hur lätt det är att du har nån form av warez på din data. Är tex ditt XP,win2000 eller vad du nu använder orginal eller ?

Hatar när folk sitter å gnällar på warez och annat när det är GARANTERAT nåt på deras data som är olagligt. Sen så kan man testa och sänka priset på spel så minskar warez. 500 kr för spel tex, inte normalt pris iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

då xbox ändå är en Kass konsoll ^_^

Vilken sten har du legat gömd under dom senaste åren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Men har du tänkt på hur lätt det är att du har nån form av warez på din data. Är tex ditt XP,win2000 eller vad du nu använder orginal eller ?

Hatar när folk sitter å gnällar på warez och annat när det är GARANTERAT nåt på deras data som är olagligt. Sen så kan man testa och sänka priset på spel så minskar warez. 500 kr för spel tex, inte normalt pris iaf.

men nu hör ju inte det hit eller hur?
många har antagligen warez på sina datorer men det betyder inte att man går och skyltar om det.
hatar folk som försöker provocera fram varningar.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Vilken sten har du legat gömd under dom senaste åren?

Ja det kan man ju fråga sig. Personligen så tycker jag att Xbox klår GC med hästlängder.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

ehh vadå provocera varning ? gör ja det eller. Nä tråden handlar ju inte om det men eftersom nån tog upp det med warez så svara jag. Och hur bra låter det du säger, då har ju typ alla hära dubbelmoral.