Resident Evil 4 recensioner

Permalänk

Resident Evil 4 recensioner

Nu har det börjat komma lite recensioner på RE4.

Gamespy slår till med 5/5
http://cube.gamespy.com/gamecube/resident-evil-4/577819p1.htm...

och IGN med 9.8
http://cube.ign.com/articles/577/577841p1.html

Låter ju onekligen lovande
Det enda jag är lite orolig för är att IGN och Gamespy tydligen fick exklusiva rättigheter att recensera spelet först av alla. Sånt kan ju ibland ha en förmåga att ge betyget en liten skjuts. Men jag kanske bara inbillar mig.

Vi svenskar får vänta till mars tror jag, om man inte importerar.

Permalänk
Medlem

Köpte en GC endast för detta spelet. Blir till att importera, klarar inte att vänta så länge

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Gelantious, ja jo fast det kommer ju på ps2 med

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag har redan betalat för den amerikanska versionen så det lär finnas i min hand inom en snar framtid.:)

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

kommer till PS2 i november 2005. Inte värt att vänta. Blir RE4 nästa vecka

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Ska bli trevligt att köra RE4 med motorsågskontrollen den låter även som en när den vibrerar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Bokade det hos webhallen i maj 2003, men vettituan som det inte blir avbokning och import istället.
Vill ha det nu!

Permalänk

Släpps inte detta spel till PC?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

haha RE till pc nädu det kan man bara glömma.

Permalänk
Medlem

ooh härligt, när kommer det till sverige?
kan inte importera

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Mars nån gång verkar det som att det kommer hit

Permalänk
Medlem

Tjo, nog för att jag hatar RE spelen, men demot till RE4 gjorde en sugen på mera. Att vara utomhus och leka var mycket roligare än att hitta kristaller i ett polishus.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Ge mig! Börjar bli värt att köpa en Gamecube med Resident Evil serien på.. Ooh!

Förutom Eternal Darkness, finns det något annat liknande spel till GC?

Kommer jag att bli slagen om jag säger att jag tycker att Resident Evil 2-filmen var rätt bra bortsett från vissa överdrivna effekter (en viss karaktär..)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Ge mig! Börjar bli värt att köpa en Gamecube med Resident Evil serien på.. Ooh!

Förutom Eternal Darkness, finns det något annat liknande spel till GC?

Kommer jag att bli slagen om jag säger att jag tycker att Resident Evil 2-filmen var rätt bra bortsett från vissa överdrivna effekter (en viss karaktär..)?

Hela Resident Evil serien finns numera exklusivt till gamecube.

RE0, RE1 Remake, RE2, RE3 och nästa vecka RE4. Finns tydligen nån collectors edition som heter Pure Evil pack.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Gelantious, ja jo fast det kommer ju på ps2 med

Värt att vänta ett år för att få samma spel, med sämre grafik?

Permalänk
Medlem

Vart har ni beställt det ifrån? Funderar på Lik-sang.
Någon som vet om det fungerar med senaste freeloader 1.06b?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Värt att vänta ett år för att få samma spel, med sämre grafik?

Varför skulle det vara sämre grafik i PS2 versionen? Visa oss gärna en länk där det framgår.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
"Hela Resident Evil serien finns numera exklusivt till gamecube."

Hur kan någonting som finns till många andra platformar vara "exklusivt" för GameCube? Du syftar väll bara på RE0 och RE1 Remake hoppas jag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
"haha RE till pc nädu det kan man bara glömma."

Det är inte specielt troligt att detta spel kommer till PC nej, men det har faktiskt släppts RE spel till PC tidigare.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PogoJoe
Vart har ni beställt det ifrån? Funderar på Lik-sang.
Någon som vet om det fungerar med senaste freeloader 1.06b?

Jag har beställt från Lik-Sang och jag hoppas att det fungerar med freeloader 1.06b annars kan jag inte spela det. Jag ser ingen anledning till att det inte skulle fungera.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

att tänka sig RE till pc är väl som att tänka sig Doom 3 till konsol?

vilket funkar helt ok för mig
konsol har helt klart bättre stämning, men det funkar

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Enligt Play-asia funkar det problemfritt med FL 1.06B

Permalänk
Citat:

Visst är det helt otänkbart, inget av dom tidigare spelen gjordes ju till pc

http://www.webhallen.com/prod.php?id=14949
http://www.webhallen.com/prod.php?id=8598
http://www.webhallen.com/prod.php?id=1196

Eftersom dom släpptes 2001 så går dom inte att köpa längre

Permalänk
Medlem

PS2 versionen ska vara skit har ja hört. Teamet som skapade RE4 lämnar ju jobbet till ett annat bolag som ska porta PS2 versionen. Högre laddningstider och något sämre grafik ska PS2 versionen få. Plus att det komemr november-december 2005. Då är RE4 gammalt ju.

Köp detta för Gamecube nu.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
att tänka sig RE till pc är väl som att tänka sig Doom 3 till konsol?

Skämtade du där? Doom 3 ska ju komma till Xbox.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
PS2 versionen ska vara skit har ja hört. Teamet som skapade RE4 lämnar ju jobbet till ett annat bolag som ska porta PS2 versionen. Högre laddningstider och något sämre grafik ska PS2 versionen få. Plus att det komemr november-december 2005. Då är RE4 gammalt ju.

Köp detta för Gamecube nu.

Länk tack.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

PS2 kan inte prestera lika bra grafik som Gamecube så det säger sig själv att spelet kommer vara "fulare" till PS2.

Det blir GC-versionen för mig med, ids inte vänta halvår sen är GC-kontrollen skönare för RE än PS2.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Länk tack.

Lite längre laddningstider och sämre grafik borde ju vara logiskt eftersom PS2:an inte är lika kraftfull som GC:n. När det släpps till PS2 vet jag inte men följer man länken till ign.com ovan så ser man bland annat detta under "facts":

Citat:

GameCube exclusive for most of 2005

Permalänk

Vad gäller "exklusiviteten" för Resident Evil serien så kan den väl ses som lite svårtolkad. Serien gjordes ju "från början" till playstation (spelen kom trots det senare till nintendo och pc) men iom den senaste generationens konsoller blev serien "gamecubeexklusiv", sades det. Nu verkar ju inte det heller stämma, men sant är att Resident Evil 4 är gamecubeexklusivt under den allra största delen av 2005 (om inte hela).

Citat:

Varför skulle det vara sämre grafik i PS2 versionen? Visa oss gärna en länk där det framgår.

Tänk efter själv.
Spelet är utvecklat till kuben i första hand, dvs. uppbyggt och optimerat för denna.
Spelet lämnas samtidigt över för att portas till en SÄMRE konsol (iaf prestandamässigt (i min smak även spelutbudsmässigt)).

Blir ps2-versionen lika snygg eller snyggare ska jag personligen avinstallera min mamma.
--------------------------------------------------------------------

Se på andra försenade portningar vet jag.
Halo, ett fps på konsol(!) släpptes senare till pc. PC:n klarar väldigt mycket mer detaljerad grafik, samt lämpar sig bättre för fps och trots det blev upplevelsen ännu tråkigare på pc:n. Hur blir det då med portningar där man går från en "bättre" version till en "sämre"?

Permalänk

Jag har spelat RE 1 och 2, och tycker de är bland de bästa spel som gjorts alla kategorier. Så visst blir man sugen på 4:an Men kommer det bara till GC? Jag är mer intresserad av en Xbox nämligen och det är inte så kul att köpa en GC bara för ett spel....så om det kommer till xbox vore det kanon

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Länk tack.

Gamecube har bättre grafiska möjligheter än PS2.

Jag citerar GMR review av RE4:

Citat:

If you can’t tell from the screenshots, you’ll believe it in motion: RE4 is the best-looking game around. Ninja Gaiden may look a bit slicker, but that game is made up almost entirely of fantasy-based environments. RE4 goes a step further by constructing a remote (don't read ahead if you don't want locations spoiled for you)

Detta är RE4 i realtime! Ser snyggare ut än Doom3.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Jag har spelat RE 1 och 2, och tycker de är bland de bästa spel som gjorts alla kategorier. Så visst blir man sugen på 4:an Men kommer det bara till GC? Jag är mer intresserad av en Xbox nämligen och det är inte så kul att köpa en GC bara för ett spel....så om det kommer till xbox vore det kanon

Det kommer nog inte släppas till Xbox kan jag med stor säkerhet säga. Iåfall hade vi vetat det vid det här laget.

Annars är ju en kub inte precis dyr, 749:- tar de på Siba. Bara ett par hundra mer än vad ett nytt spel kostar. Sen har du ju hela RE-serien på den + plus Remake och Zero som är exklusiva.