Resident Evil 4 recensioner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KL
Det kommer nog inte släppas till Xbox kan jag med stor säkerhet säga. Iåfall hade vi vetat det vid det här laget.

Annars är ju en kub inte precis dyr, 749:- tar de på Siba. Bara ett par hundra mer än vad ett nytt spel kostar. Sen har du ju hela RE-serien på den + plus Remake och Zero som är exklusiva.

Jo nog är det värt att övervägas om den är så billig. Och det finns ju fem RE-spel till den! Aja jag får se, just nu är det många saker som krigar om budgeten

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

fan jag vill ju lira RE4 och vill ju knappast köpa en konsoll för ett spel satan också.

Permalänk
Medlem

import kommer 16onde till webhallen.. ska köpa <3

måste man typ chippa GC för att lira import`?

ska ta att klara mitt oklarade RE0 imorrn..

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
import kommer 16onde till webhallen.. ska köpa <3

måste man typ chippa GC för att lira import`?

ska ta att klara mitt oklarade RE0 imorrn..

Lik-sang kommer att testa om det funkar med freeloader.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
fan jag vill ju lira RE4 och vill ju knappast köpa en konsoll för ett spel satan också.

Jag har samma problem....

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst

Jag har samma problem....

Om ni köper en GC kommer ni att upptäcka att det finns en massa andra bra spel som ni också måste köpa så ni kommer inte bara spela ett spel.:)
Själv köpte jag min kub när jag insåg att RE remake inte kommer att släppas i något annat format, det var dessutom på den tiden en GC kostade över 2000kr och jag fick dessutom betala 100kr extra för att få en svart (den lila ser ju så barnslig ut:D) så jag förstår inte vad som hindrar er från att köpa en till dagens priser.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fixat kontrollerna och kameran så man kan styra gubben vettigt. Dåligt att det inte är riktig widescreen, förblir skeptisk tills jag själv spelat.

Permalänk
Medlem

om du läser recnesionerna så beskriver dom kontrollen,

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kommer bli riktigt skoj hoppas jag, senast jag spelade ett bra Resident Evil var nog Code Veronica till Dreamcast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Lik-sang kommer att testa om det funkar med freeloader.

det går står det på webhallen stämmer dom om det inte gör dewt..

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
Skämtade du där? Doom 3 ska ju komma till Xbox.

det är precis det jag menar, och vissa personer klagar på sånt
(att fps inte kan köras på konsol)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Om ni köper en GC kommer ni att upptäcka att det finns en massa andra bra spel som ni också måste köpa så ni kommer inte bara spela ett spel.:)
Själv köpte jag min kub när jag insåg att RE remake inte kommer att släppas i något annat format, det var dessutom på den tiden en GC kostade över 2000kr och jag fick dessutom betala 100kr extra för att få en svart (den lila ser ju så barnslig ut:D) så jag förstår inte vad som hindrar er från att köpa en till dagens priser.

det skulle jag också göra men jag är inte så förtjust i själva kontrollen eftersom jag har vissa svårigheter att vänja mig vid den, likadant med ps2:ans kontroller om man ska använda spakarna

GC har en mängd bra spel, köpte faktiskt Eternal Darkness begagnad fast jag inte äger den konsolen
nöjer mig med att "snylta" hos en kompis

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Vil bara tipsa om en sida som heter www.dvdsoon.com för import, ja betala 366kr inkl frakt för RE4.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

jag betalar 549:- men hämtar i butik + freeloader 199

kontrollen ser äckligt härlig ut!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
det skulle jag också göra men jag är inte så förtjust i själva kontrollen eftersom jag har vissa svårigheter att vänja mig vid den, likadant med ps2:ans kontroller om man ska använda spakarna

Jaså, det var ju synd. Själv har jag inga problem med någon handkontroll trots att jag har ganska långa fingrar, jag tycker tom att den stora modellen av Xbox-kontrollen är bra om man håller den på rätt sätt.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

usch vad jobbigt, nu måste man köpa en gamecub också.
sugen som fan på RE4, samt att jag vill ha RE outbreak till PS2... sen på det vill man ju ha RE paketet man kan köpa på webhallen med 5 RE spel, uuuh, fan jobbigt livet blev

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpira
samt att jag vill ha RE outbreak till PS2...

Jag blev besviken på det spelet, men om du redan har ett PS2 som jag uppfattade det kanske det är värt de 300kr det kostar nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fattar inte vad folk har emot kuben. Ni som är PC spelare är ju kuben's annorlunda spel ett perfekt komplement.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
om du läser recnesionerna så beskriver dom kontrollen,

Jag har läst IGNs recension men tyckte inte de skrev tillräckligt, man förstod inte riktigt om de fixat så att man inte längre känner sig utelämnad till dåliga kontroller, förrut var kamerorna urusla men de verkar ha fixat det nu, men kontrollerna verkar vara samma på ett ungefär tyvärr.

Permalänk
Medlem

kontrollen är precis som Metroid Prime...Skillnaden är att du har ett laser sikte i RE4.

RE4 har 21 olika vapen btw

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Kontrollen är skit skön enligt mig iaf , har RE4 trial edition , antar att kontrollen blir densamma i det fulla spelet, aimar som en gud redan nu:D.., kanske beror på att jag kört igenom demot ett antal gånger:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag blev besviken på det spelet, men om du redan har ett PS2 som jag uppfattade det kanske det är värt de 300kr det kostar nu.

jepp har ett ps2, men det köpte jag av en annan anledning, annars är jag en xboxbög.
nej vafan det är ju ett Resident Evil då blir man inte besviken, sen att det bara kostar 300kr är ju ett plus i kanten.
vart kan man få tag i GC billigast?

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem
Citat:

jepp har ett ps2, men det köpte jag av en annan anledning, annars är jag en xboxbög.
nej vafan det är ju ett Resident Evil då blir man inte besviken, sen att det bara kostar 300kr är ju ett plus i kanten.
vart kan man få tag i GC billigast?

Ok, själv är jag konsolbög och har alla tre.:)
RE Outbreak är från början ett online-spel som de av någon j*vla anledningen gjorde om till singleplayer för Europa-marknaden, jag hade längtat i ett år efter att få spela ett RE-spel online sen fick jag reda på att det inte blir nåt.:mad:
Jag var ändå tvungen att köpa det av den anledningen du skrev; det är ju trots allt Resident Evil...
De stora elektronikkedjorna tar väl 750-800kr för en kub, billigare än så finns nog inte. Webhallen tar 800kr för en platinafärgad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aah jag har bara alla två än så länge, fast gamecuben kommer!
men spelet måste väl ändå va värt och spela igenom? hoppas jag...
aja 800kr är ändå inte så illa pinkat av en trähäst, får se när ekonomin tillåter bara.

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem
Citat:

men spelet måste väl ändå va värt och spela igenom?

Vet inte, har inte orkat spela igenom första "scenariot" än.:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet inte, har inte orkat spela igenom första "scenariot" än.:)

"inte orkat" är det dom nya orden för vågar inte? hehe

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
kontrollen är precis som Metroid Prime...Skillnaden är att du har ett laser sikte i RE4.

RE4 har 21 olika vapen btw

Alltså, varför tusan kör dom med "Golden Eye" stuket i Metroid ?
Störde mig som fan på att man inte kunde sikta med C spaken. Halo hade ju varit ute ett tag när Metroid Prime släpptes så varför tusan hade dom inte sneglat på deras kontroller ?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Gött! Själv så har man bara GC av de feta konsollerna... :).

Blir till att köra RE marathon snart igen

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Jaså, det var ju synd. Själv har jag inga problem med någon handkontroll trots att jag har ganska långa fingrar, jag tycker tom att den stora modellen av Xbox-kontrollen är bra om man håller den på rätt sätt.

exakt
känner mig så bortskämd för jag är allt för van vid xbox's handkontroll

förr tyckte jag dom var sköna, likadant som med N64's och Dreamcast's handkontroller, men nu när jag håller i en så fattar jag inte hur jag kunde spela med dom

säger som det sägs allt för ofta här på forumet och på andra ställen:

"Smaken är som baken"

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

vad är freeloader för något då?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
vad är freeloader för något då?

Något man använder för att spela NTSC spel i sin PAL maskin, I guess.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”