Resident Evil 4 recensioner

Permalänk
Medlem

spelet kommer nog gå på strax under 600 med frakten(WEbhallen)

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Yay, 59 dagar kvar tills det släpps på www.spelbutiken.se

Resident Evil 4 (499kr): http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=cube216
Resident Evil 4 - Chainsaw Controller (499kr): http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=cube328

Permalänk
Medlem

Kommer det till PC nån gång?

Permalänk
Medlem

Det kan du nog glömma

Skulle från början bara vara exklusivt till Nintendo GameCube men nu helt plötsligt så kommer det även till PS2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
Yay, 59 dagar kvar tills det släpps på www.spelbutiken.se

Resident Evil 4 (499kr): http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=cube216
Resident Evil 4 - Chainsaw Controller (499kr): http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=cube328

Dyrt. Frakten går ju på 159:-.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
Det kan du nog glömma

Skulle från början bara vara exklusivt till Nintendo GameCube men nu helt plötsligt så kommer det även till PS2.

Då är det ju på god väg

Permalänk
Medlem

till ps2 kommer det inte fören till hösten eller nått sånt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

yeah fick he den nyss, beställde i måndags, 3 dagar från canada, skitsnabbt!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk

Ja har forfarande inte fått mitt spel skickat från www.dvdsoon.com

nån mer som beställt därifrån som inte fått?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

jag vill fråga alla som har spelet en sak, men jag vill inte att ni spoilar något, säg inte något som skulle kunna tänkas som spolier.

frågan är, är storyn helt ny förutom att leaon är med eller finns det många intressanta trådar till de andra spelen som klarar upp vissa oklarheter?

glöm inte att jag inte vill ha någon spoiler!

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

En fråga ang minneskort.
Läste någonstans att dom formateras olika i Jap, USA o EU.
Hur är det med detta ? Kan man köra EU o USA på samma eller är det USA o Jap som fungerar tillsammans ? Eller måste man köra 3 separat ?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Har inte kommit särskilt långt än, men spelet är alldeles underbart.
Grafiken och hela upplägget med kameravinkeln och dylikt är helt fantastiskt.
Finns en del inslag som jag tycker är lite löjliga och inte hör hemma i ett Resident Evil spel dock, men utöver det så finns det inte mycket att klaga på.

Gelantious: Jag är inte helt säker alls så ta mig inte ord för ord på detta, men såvitt jag vet är där ingen skillnad alls på minneskorten.
Maila en butik och fråga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
En fråga ang minneskort.
Läste någonstans att dom formateras olika i Jap, USA o EU.
Hur är det med detta ? Kan man köra EU o USA på samma eller är det USA o Jap som fungerar tillsammans ? Eller måste man köra 3 separat ?

Det fungerar utmärkt att ha olika regioner på samma minneskort. Det enda som sker är att japanska spel får skumma ASCII tecken i minneskortshanteraren. Kör med en PAL kub och har en mängd olika NTSC/J och NTSC spel och det fungerar utmärkt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det fungerar utmärkt att ha olika regioner på samma minneskort. Det enda som sker är att japanska spel får skumma ASCII tecken i minneskortshanteraren. Kör med en PAL kub och har en mängd olika NTSC/J och NTSC spel och det fungerar utmärkt.

Tackar!

Köpte ett extra kort nu när ja köpte RE4 och Naruto 3 så det får bli enbart Jap kort då så kör ja RE4 på mitt vanliga.

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Alltså, varför tusan kör dom med "Golden Eye" stuket i Metroid ?
Störde mig som fan på att man inte kunde sikta med C spaken. Halo hade ju varit ute ett tag när Metroid Prime släpptes så varför tusan hade dom inte sneglat på deras kontroller ?

Metroid Prime är inget FPS, det är mer ett äventyrspel. Jag tycker att kontrollen sitter som gjuten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Då är det ju på god väg

Hehe ja om man ser det på det sättet

Permalänk

Jag har bestämt mig för importera spelet.
Inget konstigt tycker kanske ni, men enligt mig är det rätt konstigt. Jag är extremt lättskrämd, och vågade aldrig spela de andra delarna i serien (spelade iof 2:an i 10 minuter ungefär)

Men nu kan jag fan inte låta bli. Spelet ser så förbannat läckert ut, och jag struntar i om jag skiter i byxorna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Visst är det helt otänkbart, inget av dom tidigare spelen gjordes ju till pc

http://www.webhallen.com/prod.php?id=14949
http://www.webhallen.com/prod.php?id=8598
http://www.webhallen.com/prod.php?id=1196

Eftersom dom släpptes 2001 så går dom inte att köpa längre

De gjorde dom visst Resident evil 1 , 2 och 3 finns till pc

Visa signatur

anime aeger o inga andra skitåsiktär

Permalänk
Medlem

Fick äntligen det idag och första intrycket man fick är jävligt bra.
Tog dock en stund innan man kom in i vad som var "fram" när man gick. Tyckte hela tiden ja gick snett

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse-puu

hört talas om ironi?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

RE4 kommer aldrig till PC.

Asså vad alla är PC fantaster här, Kommer ju bara samma gamla fps och rts spel till pc som man spelat sedan 1996. Enda PC spelet jag lirar är CS och det har ja gjort sedan 1999. Doom3 var en besvikelse, HL2 var en besvikelse.

när tacka vet jag japanerna och deras spel. RE4 är ju snyggare än Hl2 också.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse-puu

Hehe, du tror jag länkade till pc versioner av dessa spel bara för att sedan säga att dom inte finns?
Ironi precis som cope säger is the name of the game (jag hade ju faktiskt lagt till ironi-smileyn)

Permalänk
Medlem

I dag fick jag äntligen mitt exemplar från Lik-Sang, men jag fick betala 169kr i tull/moms.:mad:
Det är väl meningen att det ska vara i widescreen? När jag använder min TV:s zoom-funktion och drar ut bilden till fullskärm blir bilden utdragen. Går det inte att bestämma svårighetsgrad? Jag såg det inte någonstans men när jag sparade stod det Normal.
Jag är inte van vid den här typen av spel till konsol så jag har stora problem med att sikta, jag har kommit till byn men blir bara dödad där eftersom det är så många fiender på samma gång.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
I dag fick jag äntligen mitt exemplar från Lik-Sang, men jag fick betala 169kr i tull/moms.:mad:
Det är väl meningen att det ska vara i widescreen? När jag använder min TV:s zoom-funktion och drar ut bilden till fullskärm blir bilden utdragen. Går det inte att bestämma svårighetsgrad? Jag såg det inte någonstans men när jag sparade stod det Normal.
Jag är inte van vid den här typen av spel till konsol så jag har stora problem med att sikta, jag har kommit till byn men blir bara dödad där eftersom det är så många fiender på samma gång.

Om jag minns rätt så använder de "Fusk Widescreen". Det är mao vanlig 4:3 bild som har fått sorgekanter bara för sakens skull, så det är därför bilden ser skum ut.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man får spelet rakt i brevlådan och om man kan tracka sin beställning? Jag har beställt från www.videogamesplus.ca

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Om jag minns rätt så använder de "Fusk Widescreen". Det är mao vanlig 4:3 bild som har fått sorgekanter bara för sakens skull, så det är därför bilden ser skum ut.

Ok, det ser ju ut som dåliga PAL-konverteringar gör på vissa PS2-spel men då kan jag iaf få fullskärm med rätt "aspect ratio".=/

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Nån som vet om man får spelet rakt i brevlådan och om man kan tracka sin beställning? Jag har beställt från www.videogamesplus.ca

Ja fick mitt på 3 dagar i brevlådan iaf.

EDIT: Fick mitt spel i Fredags och klarade det precis, nån mer som klarat det och tycker att det var allt för lätt? Skönt att man fick fram Professional efter man klarat det.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Tänker ni låta den här tråden dö ut? Alla kanske har fullt upp med att spela? Vi kan väl diskutera lite utan att spoila nånting. Är det nån som har klarat spelet än? Jag har kommit till det första riktiga pusslet vid kyrkogården. Jag tycker att det är ett riktigt bra spel men har än sålänge inte upplevt nånting som motiverar titeln Resident Evil då det inte verkar ha nånting med de andra spelen i serien att göra, men det kunde man ju se redan innan spelet var släppt.

Jag tror att det hade varit betydligt läskigare med zombies istället för argsinta spanska bönder. Jag tycker det är bra att man kan få så bra vapen tidigt i spelet, jag har köpt den större inventory-väskan samt sniper-bössan utan kikarsiktesuppgradering för det funkar ju bra med standardsiktet.

Jag stör mig lite på att fienderna tål så mycket; det räcker inte att sätta hagelbössan mot deras huvuden och trycka av för att de ska dö, det krävs ju även flera pistolskott mitt i pannan innan de dör...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör med kniven rätt mycket, knäskott sen börjar man slasha huvudet på dom. Har dock inte kommit värst långt då jag suttit o spelat Naruto GNT 3 istället Skulle nog inte beställt dom samtidigt.

Man har helt enkelt för många spel just nu
På PC kör ja Rose Online, Joint Ops och HL2 (Har inte klarat det heller än).
Sen kör ja Kotor2 och Halo2/xlink på xbox.

För många spel och för lite tid helt enkelt.

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Tänker ni låta den här tråden dö ut? Alla kanske har fullt upp med att spela? Vi kan väl diskutera lite utan att spoila nånting. Är det nån som har klarat spelet än? Jag har kommit till det första riktiga pusslet vid kyrkogården. Jag tycker att det är ett riktigt bra spel men har än sålänge inte upplevt nånting som motiverar titeln Resident Evil då det inte verkar ha nånting med de andra spelen i serien att göra, men det kunde man ju se redan innan spelet var släppt.

Umbrella har ju ett finger med i spelet så lite har det ju att göra med dom andra

Har klarat spelet ett par gånger nu, körde det på Professional som ger lite mer utmaning, har även om klarat dom 2 minispelen man får fram efter man klarat det första gången och köpt alla saker som man fått fram, mysigt värre Lekte mig igenom spelet på 6 timmar nu senast...går nog att trycka ner den tiden betydligt mer.

Visa signatur